Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Spicy og fargerik eggesalat

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-12, 00:03   #1
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Spicy og fargerik eggesalat

5 egg
5 ss majones
2 ss creme fraiche
50 g paprika
50 g erter (frosne er ok)
25 g løk
1 ts karrikrydder
0.5-1 ts chiliflak (salaten blir sterkere når den har stått litt!)
1 ts salt

Kok eggene mens du finhakker grønnsakene, kutt de hardkokte eggene på tvers og på langs i eggeskjæreren, og bland med resten av ingrediensene. En ny vri på eggesalat, uten tvil min favoritt!

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 00:27   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Spicy og fargerik eggesalat

Mmmmmm - digg

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 12:52   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Spicy og fargerik eggesalat

Namnam! *løper på kjøkkenet og koker flere egg*

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 11:47   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Spicy og fargerik eggesalat

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Namnam! *løper på kjøkkenet og koker flere egg*

Jeg laget "røren" som en slags salatdressing og spise med en liten salat(kinakål, vårløk, agurk og gulrot) med egg og reker og avocado!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 18:25   #5
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Spicy og fargerik eggesalat

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg laget "røren" som en slags salatdressing og spise med en liten salat(kinakål, vårløk, agurk og gulrot) med egg og reker og avocado!

Takk for tipset. Var godt med denne i salat, ja! Og som fyll i lavkarbo-wraps sammen med litt grønt

Har fått heelt dilla på denne eggesalaten nå, sjelden en porsjon varer mer enn én dag..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
eggesalat, pålegg


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spicy kyllingsuppe Gerd Middag 0 13-10-11 15:30
Spicy fisk og scampisuppe Gerd Middag 1 22-02-11 17:36
Spicy chiliform Lisbeth Middag 2 01-01-11 01:25
Spicy kyllinggryte Gerd Middag 1 19-03-09 15:44
Kjøtt/Fjærkre/Fisk spicy spicy TinaF Atkins kosthold 3 16-03-05 15:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no