Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Scones med ost og bacon - perfekt lunsj /evt mellommåltid

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-13, 15:27   #1
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Scones med ost og bacon - perfekt lunsj /evt mellommåltid

Fant denne oppskriften fra Allers - disse er perfekt å fryse ned og bruke som lunch, eller som tilbehør til suppe eller salat!
Ingredienser
80 g smeltet smør
120 g gulost
100 g bacon
4 store egg
120 g mandelmel
120 g hakkede valnøtter
1 ts bakepulver




Slik gjør du:
Smelt smør.
Kutt gulosten i terninger.
Kutt bacon i biter og stek den.
Pisk eggene
Bland alt
Fordeles i muffinsformer (10 -12 stk)
stekes på 180 grader i 15 minutter

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 15:33   #2
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Scones med ost og bacon - perfekt lunsj /evt mellommåltid

Dette hørtes ut som toppers mat-i-farta muffins Men scones - er ikke det sånn tørt og kjeksaktig? Eller blander jeg sammen med noe annet nå? Har lissom ikke noe forhold til hva scones i høykarbversjon er heller

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 16:04   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Scones med ost og bacon - perfekt lunsj /evt mellommåltid

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Dette hørtes ut som toppers mat-i-farta muffins Men scones - er ikke det sånn tørt og kjeksaktig? Eller blander jeg sammen med noe annet nå? Har lissom ikke noe forhold til hva scones i høykarbversjon er heller

(HC)Scones er en krysning mellom rundstykke og bolle - bakt på finmel.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 16:08   #4
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Scones med ost og bacon - perfekt lunsj /evt mellommåltid

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

(HC)Scones er en krysning mellom rundstykke og bolle - bakt på finmel.

Ah, skjønner - der ser man

Går det kanskje an å ha malte mandler (ikke fettredusert) i stedet for valnøtter? Har stort sett aldri valnøtter i hus

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 10:32   #5
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Scones med ost og bacon - perfekt lunsj /evt mellommåltid

Da har jeg laget disse - ikke helt etter oppskriften siden jeg ikke hadde alt i skapet. Så det ble lik mengde sesam-mel (avfettet, i stedet for mandelmel) og malte mandler (i stedet for valnøtter). De er veldig gode varme Men litt tørre/kompakte og rare kalde, og jeg lurer på om det kan være fordi sesam-melet har litt andre egenskaper? Eller kanskje valnøtter er fetere enn mandler? Skal definitivt prøve igjen, og har akkurat gått til innkjøp av lyst, avfettet mandelmel. Valnøtter glemte jeg da. Kan ikke huske ALT heller

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frokost/Lunsj/Middag/Mellommåltid under induksjonen sannesu Middag 1 16-01-12 21:19
Perfekt sjokoladekake, nam nam Alynna Kake/dessert og snacks 92 14-05-11 15:05
Karbosommer, perfekt! Lene:) Ketolysekuren 6 09-09-10 00:27
Ketose lunsj/ mellommåltid! tullann Ketolysekuren 2 12-08-07 23:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no