Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Min erfaring med polarbrødlapper

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-11-07, 18:10   #1
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Min erfaring med polarbrødlapper

Min første erfaring med Ziggys "Polarbrød" Lapper.

Min kloke mor sa alltid at man aldri kunne lære av andres erfaringer, men jeg vil nå likevel fortelle om mine "feiltakelser", og kanskje andre kan unngå de samme unødvendige elementer.

Kan nesten ikke huske når jeg sist har pisket eggehviter stive. Husker fra skolekjøkken at det var veldig morsomt å kunne venne skålen med bunnen i været, og sørme, der satt all eggeviten bomfast...

Med det i tankene kunne jeg slett ikke vente på det, ble som et barn på nytt og pisket i vei, og fikk en flott stiv masse - men nei jeg vendte ikke bunnen i været på skåla.

Laget de andre ting i stand, rev osten og prøvde etter beste evne å mose cottage chesen, men det var ikke lett. Krydret i vei, og tenkte at det hadde vært kult med litt karry i. River en box ut av skapet og får så vidt med deg at det står noe med K på og pøser i vei. Ak og ve, lukter jo lynhurtig at det var kanel jeg hadde krydret med - ups!, nå men det er jo godt i bakverk minnes jeg.

Da jeg endelig skulle blande tingene sammen var eggehviten blitt noe tynn i bunnen - tror ikke helt det var meningen... Ihvertfall ble første plate til noen flate rundinger, men de smakte jo heeelt himmelsk. Andre platen ble fylt opp (jeg lagde dobbelt porsjon). Det var litt igjen i skåla, og jeg tenkte at et liten klatt ekstra på hver jo var greit. Resultatet ble EN stor Ziggylapp. Nå, hadde jo en pizza-kniv (hvordan er det nå det smaker igjen.....?), og skar noen fine firkanter, så det ble ok likevel.

Slutten på visen er at de smaker helt himmelsk, tross litt tynn konsistens og kanel i stedet for karry - de er faaarlig gode!!!

Lykke til!

Ps: Bildet viser noen runde (første plate) og de utskårne (fra den store firkant). Grunnen til at det er få av de runde, er at de ligger til fordøyelse i magen min..

Vedlagte bilder
Filtype: jpg ziggy.jpg (61,6 KB, 147 visninger)
__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Noen som har erfaring med Skaldeman kombinert med trening? Lars Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 22-11-07 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no