Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ha-ha-ha! Ny forskning!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-06-04, 14:37   #1
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk
Lightbulb

Ha-ha-ha! Ny forskning!

Jeg vil anbefale gårdagens siste avsnitt av ”Verdt å vite” på NRK P2. På basis av en ny og lang intervensjonsstudie, som sammenlignet lav fett med lav karbohydrat diett, intervjues ernæringsprofessor Christian Drevon. Han har tidligere som kjent vært en av de sterkeste motstandere av å redusere karbohydrater i kosten og markert seg kraftig i kostholdsdebatten. Den nye studien viste at de som fulgte lav karbohydrat diett gikk mer og fortere ned i vekt og fikk minsket risikofaktorer for hjertesykdom i forhold til dem som spiste lav fett dietten. Drevon måtte akseptere at resultatene er i favør av dem som har foreslått en reduksjon av karbohydrater, og at de siste forskningsresultatene kan på sikt medføre en ”justering” i dagens kostanbefalinger.For å lytte på programmet, besøk www.nrk.no , klikk på radio knappen øverst til høyre, velg P2, søk på ”verdt å vidte”, klikk på 23.06.2004 . Det er den siste tredjedel av programmet som er den aktuelle.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 24-06-04, 20:00   #2
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

hm.....

Dette vil jeg si var MEGET interesant*s* hihih,,..;-)

Klart karbofattig kost virker..alle er enig i det vel..godt ekspertene kommer etter*s*

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 24-06-04, 20:58   #3
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Jeg er virkelig imponert over at en slik person er stor nok til å innrømme at andre kan ha hatt rett.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 13:50   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ha-ha-ha! Ny forskning!

Herr Drevon har ikke kommet så veldig langt siden dette utsagnet i 2004... Jeg må nok inn å høre på dette programmet om det fremdeles finnes

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 15:23   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ha-ha-ha! Ny forskning!

Fant du det?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 15:32   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ha-ha-ha! Ny forskning!

Klarte ikke å finne, grunnet tvist om musikkbruk i podkaster så er hele arkivet fjernet...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 19:39   #7
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ha-ha-ha! Ny forskning!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Fant du det?



Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Klarte ikke å finne, grunnet tvist om musikkbruk i podkaster så er hele arkivet fjernet...


For konspirasjonsteoriens skyld...."de skjuler sine spor"... (ironi med litt alvor)...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no