Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Finnes det pizzabunn uten smak av egg?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-12, 22:25   #1
simen1986
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 2
simen1986 er på en erverdig vei

Finnes det pizzabunn uten smak av egg?

isåfall, hvordan?

simen1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 23:18   #2
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: finnes det pizzabunn uten smak av egg?

Eg har to pizzabotnar som eg brukar, og der er hovedingrediensen ost, knallgode

Nr 1 og Nr 2.
Det er egg i begge to, men overhode ikkje eggesmak

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:11   #3
AntoniaM
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 110
AntoniaM er ny på veien

Sv: Finnes det pizzabunn uten smak av egg?

Jeg har fått smaken på "sellerizza" som jeg fant oppskrift på her tidligere. Dvs halvparten reven sellerirot og halvparten ost. Smaksatt med litt salt og pepper. Osten virker da som bindemiddel. Den trenger en relativt lang steketid før du har på fyllet (ca 1/2 time, om jeg ikke husker feil).

Du finner en mer utførlig oppskrift ved å søke her på "sellerizza".

AntoniaM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 12:54   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Finnes det pizzabunn uten smak av egg?

Sellerizzaen er kjmpegod!! Og så enkel!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 14:22   #5
Storemy
Juniormedlem
 
Storemy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 44
Storemy har en fantastisk aura rundt segStoremy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Finnes det pizzabunn uten smak av egg?

Hvis jeg har lyst på bare *litt* pizza, så steiker jeg sånne skiver av Kavli smelteost, litt, til de er begynt å bli gyldne, før jeg tar sukkerfri ketchup, salami, løk, paprika og revet ost på, og steiker de litt til. Blir stappmett av 5 sånne mini-PINGSAer! Eller du kan bruke hele pakken på 10 skiver, og legge de i en sirkel til en større bunn. Hvis vi vil ha pizza hele gjengen, så lager jeg MEATza med bunn av 500 gr karbonade iknadd 1-2 egg og litt salt. Denne forsteikes i ommen på sterk varme, før du fyller den.

Storemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse vanligvis, nå 50-70 gr karbo.. Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 17:32   #6
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Finnes det pizzabunn uten smak av egg?

Åh... jeg har funnet flere oppskrifter i det siste:

Med egg
Jeg synes faktisk denne er best, selv om den består av 4 egg. Er veldig lik ordinær pizzabunn.
Denne er tynnere, og skal visnok bli sprø. Jeg fikk ikke det helt til. :P

Uten egg
Denne, som er 1/4 av denne er nok min favoritt. Blir herlig sprø. Det eneste minuset er at jeg alltid brenner kantene, men det gjør ikke så mye.
Til slutt har vi denne, som jeg har hentet herfra. Sånn bortsett fra at den blir litt seig så er det en knall pizza som det går raskt å lage.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 23:12   #7
Antivegan
Juniormedlem
 
Antivegan sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 17
Antivegan er ny på veien

Sv: Finnes det pizzabunn uten smak av egg?

Dette er helt klart min favoritt:
http://www.proteinfabrikken.no/Easy-...000009208.aspx

Antivegan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 00:04   #8
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Finnes det pizzabunn uten smak av egg?

Mine pizzadeiger har igrunn hatt 1ss pasgrasan og 2ts provenckrydder i for en langpannestørrelse deig lenge før jeg visste hva lavkarbo var. Jeg kan ikke tenke meg en pizza uten dette så denne basert på Imse in for langpanne med det i tillegg er bra. Til hverdags kan denne posjonspizzaen være et sunnere alternativ med mer fiber

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pizzabunn uten egg -igjen Aniena Oppskrifter 0 28-07-12 17:29
Pizzabunn uten ulike bakemixer? Kanskje Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 08-02-11 21:37
Syrlig/sur smak i munnen uten dårlig ånde ..! Tidl. medlem Spørsmål og svar 4 16-02-10 19:55
Finnes det noe uten sukker?! Amalie22 Lavkarbo generelt 9 04-07-07 21:14
Proteinpulver med smak uten aspartam? Ulvemor Kosttilskudd 6 14-04-07 18:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no