Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Vedlikeholdsdietten

Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt?

Vedlikeholdsdietten Når du har nådd idealvekten din fortsetter du på vedlikeholdsdietten resten av livet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-10-07, 11:06   #1
blå
Juniormedlem
 
blå sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 40
Innlegg: 19
blå har litt lumsk oppførsel i fortiden

Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt?

Hei,

Jeg begynner å få øynene opp for lav karbohydrat kosthold.
Tingen med meg, er at jeg ikke trenger å gå ned i vekt.
Jeg trener ihvertfall 3 ganger i uken med kardio og styrke, og har nå en matchvekt på 73 kg og 183cm.
Ideelt så tror jeg at jeg ser best ut når jeg veier 75-77 kg.

Jeg har i den siste tiden slitt veldig med å bli mett når jeg spiser brød.
Jeg har ihvertfall spist ett brød om dagen. Noen ganger 10 skiver til hvert måltid(!), og det er grovt brød med høyprotein-lavfett pålegg.

Jeg har fra tidligere trenings regimenter spist et kosthold med høy protein og relativt høy karbo, noe som gav rimelig bra trenings resultater.
Jeg spiste mye tunfisk, men en boks tunfisk alene metter jo ingenting. Metter litt mer med karbohydrater, men desto mer hvis du kombinerer med fett.
Men det jeg forstod igjennom det regimentet var at kroppen faktisk ikke har godt av for mye proteiner. Noe som førte meg på tanken om lavkarbo.

Så mitt spørsmål er om det er noen som vedlikeholder vekten sin, eller trener mye på et lavkarbo-høyfett kosthold?


blå

blå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 16:21   #2
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt?

Tror vi er endel her inne som er på vedlikehold, eller på de siste "kosmetiske" kiloene. Grunnen til at vi går ned i vekt på lavkarbo, vil jeg tro, er at det er et gunstig kosthold som balanserer kroppen og dermed vekten. Mange av oss trener mye, jeg trener ashtanga yoga ("power yoga") to ganger i uken.

Siden du ikke skal ned i vekt trenger du sikkert ikke gå i ketose, slik mange av oss slankere gjør, med mesteparten av næringsinntaket fra fett og rundt 20 gram karbo pr dag. Finn et karbonivå som passer kroppen din!

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 16:43   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt?

Hva med Lindberg?

10 brødskiver til et måltid.. wooh, det høres iallfall ikke sunt ut

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 16:48   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt?

Lindberg, Lutz eller Atkins' vedlikehold tror jeg kan være verdt å sjekke ut. Jeg kjenner folk som lever lavkarbo uten å ha behov for å slanke seg, men gjør det mer som en næringsvettig måte å spise på som gjør at de sover bedre, er mer våkne, i det hele tatt er i bedre form. Go natural, sier bare jeg

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd) vintage Ketolysekuren 79 02-08-07 19:42
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 13:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no