Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Veldig fornøyd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-12-09, 20:23   #1
MichelinMann
Nytt Medlem
 
MichelinMann sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 9
MichelinMann er på en erverdig vei

Veldig fornøyd

3,5 uke - Kiloene forsvinner. Gjør meg glad at det virker! Har siden oktober spist mindre og sunnere enn vanlig, ren ketolyse i 3,5 uke, og det er vel bortimot 5 av 7 kg.

Jeg trener ikke, mange mener jo det er nødvendig...

Min rapport til dere som har gitt meg så mye kompetanse, takk!

Må si at jeg har et sunt kosthold til vanlig, startet i mai med omlegging (etter mye prat i familien om at vi egentlig har lyst å endre den "franske" måten å lage mat på) og nå er det linser og slikt, forsiktig med karbo. Det er deilig. Så det gir fin retur fra ketolyse, tilbake til gode vaner. Eneste uvanen jeg gruer meg til er alt det øllet jeg ønsker å drikke, må vel se den tiden over, på lik linje med ungdomstiden.

Jeg spiser ikke all verden når jeg er på ketolyse, så det er jo litt Grethe Rode, uten å føle på alt det gir av offer... 1400 kal/dag - har prøvd henne også, hun satte meg på prøve, var sugen hele dagen, gikk ned til 79 kg, men det tok 8 år så var jeg tilbake ved start... nå har jeg lagt henne og dattera hennes bak meg.

Merk: Jeg føler meg ikke spesielt sulten, det går veldig greit. Det er, tror jeg, pga min motivasjon samt at kuren gir mindre sultfølelse.

Føler at denne type mat er ganske "tøff" for kroppen, lurer på om kombinasjonen kan gi magesår?

Dietten min er veldig streng ift 20 karb per dag, ligger ofte under.
Frokost:
2 eggs omelett (egg, skrupepper, pisker sammen med vann. TIPS-rør og løft litt forsktig mens du steker, da blir den mer luftig, legg ene halvparten over den andre men den er litt flytende, legg på lokk, ikke stek for lenge, denmå være litt løs)
Jeg har gjerne litt blåskimmelost i røra, eller bacon til.
Eller
To 5 mm ketobrødskiver med meierismør, røykelaks, blåskimmel, el.
En espresso (er kaffefreak, elsker capuchino til frokost, men det er det ikke nå)
Og et batteri av vitaminer ol.

Lunsj:
Kylling/Tunfisk (ivann) salat, litt grønt også, ca. 4 karber
Hvit balsamico og god olivenolje, alternativt aioli

Middag:
Det vi spiser i familien, jeg hopper over alle karber

Aften:
Osteskiver med skinke, skrupepper, ruller sammen noen stykker

Innimellom litt ost, kjøtt el fra kjøleskapet. Ikke mer ann kanskje 150-200g per dag.

Drikker en flaske vin fra fre-lø-sø
En boks øl i uken, ligth.

Ellers må jeg drikke mye, er tørst hele tiden, litt sånn gammel fyll tørrhet.
Det blir vel mellom 1 og 2 liter per dag.


Det verste! Her snakker jeg om offerfølelsen, det er frukt jeg gleder meg mest til å spise igjen. Jeg som spiser vanligvis hjemmelaget fruktsalat hver dag + tyrkisk youghurt + en kopp capuchino


Jeg pisser på sticken hver dag, det er jo morsom, den er som min avatar hver dag.

__________________


MichelinMann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse for tiden Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 13:35   #2
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: Veldig fornøyd

Bra jobba. Ikke sant det er moro da det funker?

Men jeg synes du drikker lite. 1-2 liter pr.dag? Kan iallefall gå opp til 3. Jeg må ha såpass for at ting skal "gå rundt"

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 15:20   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Veldig fornøyd

Ser ut som om du er godt på vei!

Men hvorfor lager du omelett med vann?
Dersom du bruker fløte, får du sneket inn litt mer fett, vet du!

Og som Anom sier, du drikker slett ikke mye, heller i minste laget, faktisk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 16:11   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Veldig fornøyd

Enig med de over om vanninntaket.

Men ... Jeg stusser litt, hva får deg til å tro at denne type mat er tøff for kroppen? Vi er genetisk disponert som rase å være omnivorske, men kjøtt har stort sett vært hovedenergikilden for mennesket i årtusener, kornmat og diverse har vi i Norge ikke spist i mer enn åtte tusen år, kontra hele menneskets levetid er ikke det lenge.
Jeg hadde magesår og spiserørsbrokk som tjuetreåring, og da var jeg strikt vegetarianer. De refluksene jeg slet med i flere år etter at magesåret ble bra har faktisk forsvunnet etter kostholdsomlegging!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 16:29   #5
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Veldig fornøyd

Omelett med fløte er kjempekjempegodt- og metter bra!Stå på

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 18:56   #6
MichelinMann
Nytt Medlem
 
MichelinMann sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 9
MichelinMann er på en erverdig vei

Sv: Veldig fornøyd

Hyggelig med svar fra dere.

Vann i omelett fordi den blir mye luftigere og for meg bedre, følg mine røretips og dere har en 4 cm omelett. og ikke en 1 cm :-) som jeg også har laget noen år.

For å bruke fløteskvetten dere anbefaler tar jeg en EspressoFløteMacchiato :-) ikke hver dag

Sliter med å huske å drikke. Noen dager er jeg tørst hele tiden, andre dager merker jeg det mindre.

Men jeg tror det er noe med vann og kjemi som hører sammen når man skal bryte ned fett. Og kanskje er vann grunnen til at jeg står stille innimellom? Nå har jeg ikke holdt på lenge, og litt variasjon er sikkert vanlig, vann eller ikke vann.

Når det gjelder magesår så er jeg i hvert fall ikke vant med bacon, røkelaks, meierismør, seterrømme, fløte, pølser...

Noen som vet om syrenivået i overnevnte matvarer generelt er lavere enn annen mat? Bacon har jo noen ganger tilsatt røykyre...

__________________


MichelinMann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse for tiden Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 19:47   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Veldig fornøyd

Det at du ikke er vant med det er ikke det samme som at kroppen din ikke er disponert for å foretrekke det. Det er jo ikke så rart egentlig, at kroppen har godt av rene matvarer .
Jeg har i alle fall aldri hørt om noen som har fått magesår på lavkarbo.
Det er sant at kjøttmat danner en del syre, men grønnsaker er stort sett basiske, og faktisk var det noen som diskuterte dette i en tråd tidligere i dag, om at man trenger en viss surhet i kroppen også, for å bekjempe enkelte bakterier, men at kroppen har forskjellig ph forskjellige steder i kroppen, og at man i snitt vil havne på en ph med noe mer base.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 20:03   #8
MichelinMann
Nytt Medlem
 
MichelinMann sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 9
MichelinMann er på en erverdig vei

Sv: Veldig fornøyd

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det at du ikke er vant med det er ikke det samme som at kroppen din ikke er disponert for å foretrekke det. Det er jo ikke så rart egentlig, at kroppen har godt av rene matvarer .

Jeg spiser bare rene matvarer og er forsiktig med karbo (ref øket insuling og sultføleles). Lager all mat hjemme, endatil hjemmelaget brød, som jeg spiser lite av. Så forklaringen om at en rene matvarer gjør en forskjell er jeg litt usikker på.

Jeg føler bare noe annet i magen, enn hva jeg gjorde før kelolyse. Det er ikke så mye å snakke om, og som kjent får jo menn veldig mye mer vondt enn damer

Det jeg er sikker på er at jeg spiser for lite grønt og frukt ift hva jeg liker. Jeg gleder meg sinsykt til frukt. Når jeg hopper av keolysen vet jeg ikke, men jeg slutter en gang frem mot jul. Jeg har jo gått ned noen kilo og nå er jeg under 82 kg så det er innen for normal BMI.

__________________


MichelinMann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse for tiden Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 20:06   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Veldig fornøyd

Opprinnelig lagt inn av MichelinMann, her.

Jeg spiser bare rene matvarer og er forsiktig med karbo (ref øket insuling og sultføleles). Lager all mat hjemme, endatil hjemmelaget brød, som jeg spiser lite av. Så forklaringen om at en rene matvarer gjør en forskjell er jeg litt usikker på.

Hva mener du?

Magesår kommer som regel av helt andre ting, stress, dårlig livsstil (mye alkohol, kaffe, røyking) mer enn mat, selv om det nok er en medvirkende årsak.
Det at du føler noe annet i magen, på hvilken måte? Det eneste jeg kjente annerledes i magen etter kostholdsomlegging var at jeg ikke ble sånn styggsulten lenger, og at jeg ikke var oppblåst. Selvfølgelig har kroppen det best med rene matvarer

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
glad, grete, grethe, magesår, vin


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg er SÅ fornøyd! Oi ..! Livets lyse side 12 24-08-09 13:55
Er så fornøyd! NinaOp Ketolysekuren 19 14-03-09 03:29
Parmesandip - veldig godt, veldig enkelt! Safir Annen mat 0 13-11-07 19:26
Veldig fornøyd Fjonken Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 03-02-06 11:16
Jeg er så fornøyd! Solros Åpne dagbøker 2 12-05-05 14:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no