Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Redd jeg legger på meg ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-10, 09:27   #1
Ja-kropp
Nytt Medlem
 
Ja-kropp sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 3
Ja-kropp er på en erverdig vei

Redd jeg legger på meg ...

Jeg har tidligere vært i ketose noen måneder og tok da av mange kilo. Så skeiet jeg ut og la det meste på meg igjen. Nå er jeg kommet i gang med ketolysekuren igjen, men jeg føler jeg legger på meg og at det da er "bløt-fett" som samler seg på mage, rumpe og lår. På vekten har jeg gått ned 2,8 kg på 15 dager, men denne gangen har jeg ikke minket i cm på disse nevnte stedene. Kan det være at kroppen min holder så fast på fettet at den også lagrer det jeg tilfører av fett? Har noen av dere en lignede opplevelse? Burde jeg heller gå over til en lavkarbo-diett som Fedon?

Ja-kropp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 10:48   #2
ingrids
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Gjøvik
Innlegg: 13
ingrids er ny på veien

Sv: Redd jeg legger på meg..

Hei Ja kropp! Føler det samme som deg. Har nå i 5 uker gått på lavkarbo. Spist i underkant av 20 karber om dagen. Trener også en del. Skal gå ned 20 kg. Har kun gått ned 4,5 kg på 5 uker og nå står det stille. Spiste ganske mye karber før jeg la om, så jeg forventet meg bedre resultater. Blir litt at en tenker at da kan en jo spise mer karber da det ikke utgjør noe forskjell. Kanskje Lidberg passer bedre. Omkretsen rundt livet har heller ikke rikket seg selv om vekta har gått ned. Selvsagt glad for de kiloene som er borte. Er kanskje utålmodig og henger meg opp i de som raser ned i vekt. Kroppen min har iallefall ikke tenkt å gi seg uten kamp. Har brukt en del rømme på fisken og kjøttet. Tenkte jeg kanskje skal prøve å kutte litt på rømma og se om det skjer noe da. Ser ut til at ulike matvarer virker forskjellig på hver enkelt, så da er det vel bare å prøve seg fram. Lykke til til deg Ja kropp. Vi får kjempe oss videre og håpe det løsner for oss. Alternativet å gå tilbake til gamle "synder" er iallefall ikke noe alternativ.

ingrids er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 14:37   #3
Ja-kropp
Nytt Medlem
 
Ja-kropp sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 3
Ja-kropp er på en erverdig vei

Sv: Redd jeg legger på meg..

Takk for oppmuntringen Ingrids! Jeg tror nøkkelen er å holde ut, som du sier, så kommer nok resultatene. Kanskje jeg bør se på hva jeg spiser av fete melkeprodukter? Mulig det er der det stopper hos meg også. Spiser en del creme fraiche nemlig. Hmmm...elles er jeg ikke så opptatt av kiloene bare kroppen får en "sunn" kurve og "skrumper" inn litt her og der

Ja-kropp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 16:06   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Redd jeg legger på meg..

Hei,
Vil bare minne om at omlegging fra høykarbo til optimal fettforbrenning er en krevende prosess for kroppen. I tillegg så kan det ta opp til 4 uker før kroppen er i optimal fettforbrenningsmodus.
4,5 kg på 5 uker er ikke å kimse av, heller ikke uvanlig at det stopper opp innimellom. Ikke alle raser ned i vekt, selv om det noen ganger virker sånn.

Er dere usikre på om det kan være noe i kostholdet deres som trenger en liten justering så bør dere legge ut hva dere spiser og ikke minst hvor mye dere spiser.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 23:42   #5
ingrids
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Gjøvik
Innlegg: 13
ingrids er ny på veien
Smile

Sv: Redd jeg legger på meg ...

Jeg spiser stort sett 3 måltider om dagen. En skjelden gang fire. Det går mye i fisk med rømmesaus og grønnsaker som brokkoli og blomkål, kylling stekt i smør og grønnsalat med tomat, agurk, løk, sukkererter og issalt. Spiser også en del steinbit kaker som jeg kjøpte fra fiskebil før jeg startet lavkarbo dietten. Har kastet kartongen så jeg er ikke helt sikker på karboinnholdt her. Mulig det er en risikosport. Har ofte egg og bacon til frokost med tomat,agurk og sukkererter. Lager også en del salater med reker, egg og fetaost. Bruker evt. rømme på eller olivenolje. Har sluttet å drikke melk og drikker vann og enkelte ganger bonaqua. For travle dager har jeg knekkebrød lagd av solsikkefrø, sesamfrø,fiberhusk,linfrø og vann. Bruker meierismør, majones og pølse på eller greddost. Enkelte dager har jeg tatt en youplait youghurt som mellommåltid hvis jeg er sulten. Dette er vel ikke helt svar på mengde, men kan jo si hva jeg har spist i dag. Frokost: Middagsresterfra igår som var stekt kjøttdeig med rømme, løk,blomkål og brokkoli. Lagd salat med 1 tomat, 2 egg, issalat, 1/3 fetaost(boks), noen skiver agurk, 1 liten løk, og en håndfull reker. Salten spiste jeg som middag og resten til kvelds. Veier ikke maten derfor litt unøyaktige mål. Får vel følge rådet ditt arnakristin å finne ut hvor mye jeg spiser.Får loggføre alt det jeg spiser og evt. veie.

Det mest positive med kosten for meg er at magen har falt til ro. Er ikke plaget med så mye luft, ellers så har jeg ingen helseplager. De første ukene følte jeg at bena ble som bly og energien forsvant, men det er helt borte nå. Energien er tilbake. Søthungeret er borte så det er ingen problem å holde seg unna søtsaker. Metthetsfølelsen varer også lenger med mer fettrik mat.

Vet jeg må være tolmoooooooooooooodig. Hjelper at andre sier det også. Så takk for kommentarer på innlegget. Hvis du ser noe som er riv ruskende galt med maten min, arnakrist, får gi meg tilbakemelding!

ingrids er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spise før man legger seg? EyeShock Spørsmål og svar 5 28-06-11 22:25
Slanke legger martine Trening 29 08-08-09 20:56
Hvorfor legger jeg på meg igjen? Sandy Lavkarbo generelt 10 24-10-08 13:13
Voksing av legger Carisma Livets lyse side 11 28-05-07 11:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no