Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
12-05-08, 19:56 | #1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: May 2008
Alder: 50
|
Ketose -- bra første gang, ingenting andre gangJeg starta med en ketogen diett i midten av januar, og fulgte den en måneds tid. Jeg regna ikke så voldsomt på karbohydratene, men fulgte såpass med at jeg visste jeg lå mellom 15 og 30 gram hver dag. Jeg spiste og drakk både maltitol- og kunstig søtede produkter fra dag 1, uten at det så ut til å påvirke noe som helst. |
Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert |
12-05-08, 20:18 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
|
Sv: Ketose -- bra første gang, ingenting andre gangForstår jeg det dithen at du spiste en sekspakk med snickersis og gikk opp 25 kilo på tre dager? Det går ikke an. Ellers så må du forklare litt mer...
12-05-08, 21:21 | #3 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
|
Sv: Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang det er ikke fysisk mulig å legge på seg hverken 5-6 kilo eller 25 kilo fett på et par dager. Like lite som det er usannsynlig og fysisk umulig å ta av 10 kilo på en uke. Med mindre du veide nærmere 200 kg i utganspunktet og/eller at kroppen din var full av vann.
12-05-08, 21:42 | #4 |
Nytt Medlem
Medlem siden: May 2008
Alder: 50
|
Sv: Ketose -- bra første gang, ingenting andre gangVekta er det ingenting galt med -- den har jeg kontrollert flere ganger. Og jeg gikk opp omtrent det jeg hadde mistet /etter/ ketoseperioden, på et par dager. Du kan mene det ikke er mulig, men faktum er at jeg veide om lag 5kg mer to dager etter snickers-spisingen enn jeg gjorde dagen før. |
Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert |
12-05-08, 21:58 | #5 |
Gjest
|
Sv: Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang
Kroppen må ikke bruke ketoner i det hele tatt. Den kan lage glukose av inntatt protein, muskelprotein, inntatt karbohydrat, etc. Ved "dårlige tider", altså kraftig reduksjon i energiinntak, vil kroppen foretrekke å omdanne muskelprotein fremfor andre energikilder, samtidig som forbrenningen mer eller mindre stopper opp (det berømte spareblusset). Derfor er det mulig å legge på seg, selv om man ligger i et antatt underskudd på kalorier. |
12-05-08, 22:01 | #6 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
|
Sv: Ketose -- bra første gang, ingenting andre gangFor å legge på deg 1 kg fett må du konsumere ca. 7000 kalorier mer enn kroppen forbrenner på et døgn. Det er ikke noe "jeg mener" det er et fysisk faktum. det er alså nødt til å være vann med i bilde her....
Stix/testpapir viser kun hva som skjer i urinen. Ketose skjer i blodet og i kroppsvevet.
12-05-08, 22:19 | #7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
|
Sv: Ketose -- bra første gang, ingenting andre gangHei HI!
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming | HP | Atkins kosthold | 22 | 24-06-08 17:56 |