04-02-10, 22:12 | #1 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 43
|
Føler meg dumTrodde ikke jeg trengte å veie og regne noe på denne kuren jeg... |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse |
04-02-10, 22:14 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
|
Sv: *føler meg dum*Den enekleste lavkarbo retningen er vel LCHF om man ikke ønsker å regne og telle så alt for mye: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf
04-02-10, 22:22 | #3 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2010
|
Sv: *føler meg dum*Jeg vil anbefale deg å lese boken. Da forstår du hvorfor og hvordan kuren og ikke minst kroppen din fungerer. |
04-02-10, 22:22 | #4 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Stavanger
|
Sv: *føler meg dum*
Jeg vil absolutt råde deg til i allefall å lese boken! Det gjorde jegfør jeg startet, og ga meg en god forståelse på hva det vil si å gjennmgå en ketolysekur. Stixen er også lurt i begynnelsen, for å se om du gjør det "riktig", men dette er bare en pekepinn. jeg tisser bare på stixen nå og da.... om jeg for eks er litt usikker på om jeg har fått i meg for mye karber. |
04-02-10, 22:35 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
|
Sv: *føler meg dum*Hei, |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse |
04-02-10, 22:37 | #6 |
Medlem
|
Men det er vel ca det samme? Man kommer vel i ketose om man følger LCHF også? Ser at det er vel den jeg følger nå... |
04-02-10, 22:39 | #7 |
Medlem
|
Har lest den allerede, tusen takk! Jeg er bare litt "lat" og vil bli slank uten å måtte gjøre så mye! Dessuten blir man omtrent lobotomert av å ha to små barn og ikke ha sovet en sammenhengende natt på 7 mnd... |
04-02-10, 22:46 | #8 |
Seniormedlem
Hvor: Drammen
|
Sv: *føler meg dum*Hei, |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse |
05-02-10, 09:25 | #9 |
Seniormedlem
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
|
Sv: *føler meg dum*Jeg veide en del ting i starten, og oppdaget at en tomat, og stort sett de fleste grønnsaker, veide mye mer enn jeg trodde. Så noen dager med vekta stående klar på benken er å anbefale. Og så hadde jeg lista med grønnsaker liggende fremme, det hjalp på å planlegge hva jeg skulle kjøpe. Husk at den maten du handler i butikken faktisk er den du spiser, så om du skal ha et våkent øyeblikk mellom bleieskift og styr så er det i butikken. Det lureste jeg gjør er å holde meg unna brøderstatninger, cc, begrense fløte og rømme og kunstig søtning. Enkelt og greit så spiser jeg ren mat. Og så prøver jeg å trimme litt. |
05-02-10, 09:31 | #10 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
|
Sv: Føler meg dumDet vil lønne seg i lengden å legge inn litt innsats i starten, uansett om du bestemmer deg for å strengt følge Ketolyse med et gitt antall kh, eller om du ønsker mer å komponere dietten din selv, der kommer f.eks lchf inn som mer er et begrep enn en 'patentert' diett med visse retningslinjer som f.eks Ketolyse er. Men det er uansett veldig greit å prøve å sette av litt tid i starten til å forstå hvordan ting fungerer. For de aller aller fleste er dette en omlegging for livet, og ikke noe man bare gjør for å gå ned et gitt antall kilo, og da kan det være veldig greit å ha litt god kunnskap i bunnen. |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
05-02-10, 10:30 | #11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
|
Vet alt om hvordan det er å ha små barn. Vi fikk tre på under 5 år, tror det gikk 3 år uten en natts sammenhengende...rart en lever |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
05-02-10, 22:52 | #12 |
Medlem
|
Tusen takk for svar! Kjempebra blogg! Har lest i flere timer og jeg lagret den som favoritt! Masse superbra informasjon og oppskrifter!! Trenger ikke mer enn den tror jeg! Og ja, barna blir store. Det skjer altfor fort egentlig, så jeg prøver å nyte tiden selv om jeg vimser rundt i min egen lille verden til tider! |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Uff nå føler jeg meg teit ... Men hva er | MoaMoa | Spørsmål og svar | 2 | 14-10-08 08:58 |
Ny her - føler meg så slapp! | emmat | Spørsmål og svar | 5 | 13-11-07 15:29 |