Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
20-04-05, 18:27 | #1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 56
|
Ketolyse og ammingHei. |
Min kostholdsfilosofi: Prøver å finne ut hvordan kosthold jeg vil ha. |
20-04-05, 18:32 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
|
Her er en tråd som kanskje kan hjelpe deg
20-05-05, 11:43 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
|
i ketose kan vel slaggstoffer kroppen kvittewr seg med gå ovetr i melka + at den kan smakw vondt. Jeg ammer også og går ned uten¨å være i ketose
20-05-05, 13:54 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
|
Jeg fikk klarsignal til å være i ketose mens jeg ammer. Ble da fortalt at melka kunne få en annen smak og produksjonen kunne falle. I tillegg måtte jeg ikke gå FOR fort ned i vekt (hva som er for fort vet jeg ikke), da miljøgifter frigjøres fra fettvevet og går rett over i morsmelka. Derfor valgte jeg å avstå fra ketose inntil videre. Skal jo ikke amme evig heller da . Så ketose tar jeg når jeg er ferdig med puppinga.
20-05-05, 14:06 | #5 |
Juniormedlem
|
Dette høres trygt ut, det er trolig i overkant av hva den "vanlig ammende" får i seg. Regner med at karb kommer fra grønnsaker og frukt. |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og naturlig lav GI |
20-05-05, 14:35 | #6 |
Seniormedlem
|
Joda, karbene kommer for det meste fra grønnsaker, av og til fiberrik/fiberpluss. Spiser i tillegg ca 2 fruktporsjoner hver dag, eple og bringebær. I tillegg tar jeg to porsjoner linser/kikerter/bønner. (ca 4 ss ferdig kokt)
20-05-05, 16:20 | #7 |
Juniormedlem
|
Dersom du har ekstrem insulinresistens bør du også passe på mosjonsbiten, kost og mosjon er det mest effektive botemidlet du har. Er den virkelig ekstrem bør du jo også få vurdert hvorvidt du bør bruke metformin eller ikke. |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og naturlig lav GI |
20-05-05, 21:43 | #8 |
Seniormedlem
|
Takk for gåde råd, men jeg kan ikke bruke Metformin mens jeg ammer. Men jeg skal bruke det når jeg er ferdig med å amme. Er også klar over effekten av trening. Før jeg ble gravid med nr 1 trente jeg masse, fordi jeg fikk sånn overskudd av lavkarbomat = jeg måtte begynne på Sats for å få ut all energien jeg fikk av maten. Spiste da ketogen kost, tok Metformin, og hadde også en periode med introdusering av karbohydrater (mellom 2 ketogene faser). Gikk ned hele 25 kilo på 4 1/2 mnd.
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Forskjell mellom Ketogen og Ketolyse diett?? | Bamseline | Ketolysekuren | 30 | 07-02-06 19:55 |
Lavkarbo resurser | HP | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 32 | 01-08-05 12:13 |
Er ketolyse en høyfett eller lavfett diett? | Iset | Ketolysekuren | 2 | 11-04-05 18:10 |
Atkins=slutt på amming? | mam | Lavkarbo generelt | 4 | 12-08-04 18:59 |