Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
02-02-06, 14:36 | #1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Østfold
Alder: 63
|
Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.
Håper noen har erfaring med lavkarbo og blodtype. Vi er et par der han har 0 og jeg A. Han raser ned i vekt på bacon, kjøtt og animalske produkter. Jeg står helt stille. Noen som har samme erfaring? Noen med blodtype A som fungerer godt med kjøttvarer? Han bør gå ned 30 kg, jeg har "bare" 10 til overs... |
Min kostholdsfilosofi: All mat med lite karbohydrater |
02-02-06, 14:46 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
|
Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.Jeg er 0, men Skaldeman selv er faktisk A.
03-02-06, 01:27 | #3 |
Jeg lever som en løve
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
|
Det at han har 30 kg å gå ned og du bare 10 kan være grunnen til at han raser ned og ikke du. Hunkjønn går vel også ned seinere enn hankj. Men du skulle ikke stått helt stille da. Eller går du ned litt? Hva spiser du i løpet av en dag da? Jeg har ingen tro på at blodtypen er grunnen ihvertfall.
03-02-06, 10:08 | #4 |
Seniormedlem
Hvor: Nordland
Alder: 56
|
Sv: Erfaring med lavkarbo og blodtype?Jeg er også A og jeg har gått ned ca 10 kg på Atkins, men jeg går fortere ned hvis jeg holder meg til nøytrale og medisinske matvarer kombinert med Atkins. Det greier jeg bare i korte perioder siden utvalget blir så begrenset, så jeg holder meg til mye fett og spiser masse rødtkjøtt. Går litt saktere ned men jeg trives bedre. Tror forøvrig at jeg er a2 , en type av a som ligner mer på o en vanlig a.
05-02-06, 01:32 | #5 |
Klar for nytt år!
Hvor: Mer sentralt
|
Sv: Erfaring med lavkarbo og blodtype?Jeg er AB, og spiser mye egg, kalkun og fisk.
05-02-06, 17:01 | #6 |
Juniormedlem
|
Sv: Erfaring med lavkarbo og blodtype?
Takk for flere oppmuntrende svar. Da fortsetter jeg med medisinsk og nøytralt, og så noen måltider med kjøtt innimellom. Jeg føler meg i veldig god form med lite karbohydrater og mye vilt. Spiser mindre innegående dyr. Egg blir det ekstra mye av, siden vi har egne, frittgående høner. Hvis jeg går ned mine 10 kg samtidig som samboeren min går ned 30, så er det helt ok. Det viktigste er at vi kan spise noenlunde samme mat. |
05-02-06, 17:26 | #7 |
Klar for nytt år!
Hvor: Mer sentralt
|
Sv: Erfaring med lavkarbo og blodtype?Høres ut som en god plan.
05-02-06, 19:39 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
|
Sv: Erfaring med lavkarbo og blodtype?Jeg har blodtype A, og trives dårlig med brød/sukker etc. Jeg liker det svært godt, men blir rar i kroppen av det. Øl det samme. |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman |
06-02-06, 20:21 | #9 |
Juniormedlem
|
Egentlig litt rart, men slik har jeg det også. Lå mye på sykehus da jeg var liten. Legene fant aldri ut hvorfor jeg alltid hadde problemer med magen. Da jeg var voksen nok til å bestemme selv, kutta jeg ut brød og ble helt bra. Blodtype A kan være mye rart? Noe passer, noe ikke. Pannekaker, vafler, brød og annen melmat gjør meg bare sulten. Kjøtt blir jeg mett av. |
06-02-06, 20:29 | #10 |
Seniormedlem
Hvor: M & R
Alder: 57
|
Det har forundret meg at små barn som ofte har problem med å få i seg mat kan sette til livs 12 pannekaker mens jeg er mett etter tre. Og dårligere form får en også så da må en ha seg en kaffikopp som stimuli. |
Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten |
06-02-06, 21:42 | #11 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 78
|
Jeg spurte Atkins for en del år siden om han hadde registrert blodtyper på sine pasienter (ca. 68000 i alt). Dessverre syntes han ikke det var viktig å få svar på i hvilket grad blodtypen påvirket virkningene av et lavkarbokosthold. |
Min kostholdsfilosofi: Kwasniewski |
07-02-06, 19:03 | #12 |
Juniormedlem
|
Etter at jeg skrev til deg, søkte jeg på Mat&Helse og ble abbonent. |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
En litt lengre innføring i PCOS | Albertine | PCOS og karbohydratkontroll | 1 | 27-10-08 01:03 |
PCO noen med erfaring eller kunnskap? | Maz | PCOS og karbohydratkontroll | 10 | 08-04-08 12:34 |
Noen som har erfaring med stor bil? | RAGNA | Generell diskusjon | 8 | 23-04-05 13:13 |
Hjeelp....dere med erfaring... | cathrine | Atkins kosthold | 6 | 13-02-04 19:39 |