Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Noen som har forsøkt sellerirot i moussaka/lasagne?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-11, 09:05   #1
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Noen som har forsøkt sellerirot i moussaka/lasagne?

Og OM noen har testet, blir det veldig sellerirotsmak?

Ser for meg å skjære tynne sellerirotskiver, event trekke dem litt først for å få de skikkelig myke for så å legge dem lagvis. Eller noe slikt

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 11:57   #2
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Noen som har forsøkt sellerirot i moussaka/lasagne?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Og OM noen har testet, blir det veldig sellerirotsmak?

Ser for meg å skjære tynne sellerirotskiver, event trekke dem litt først for å få de skikkelig myke for så å legge dem lagvis. Eller noe slikt

Til moussaka vil eg anbefale å bruke aubergine, kjempegodt! Dessuten er det jo det grekerane brukar opprinneleg, poteter er jo den norske varianter, ikkje så godt i det heile tatt! Viss du vil ha ein oppskrift, kan eg poste den her inne?

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 12:01   #3
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Noen som har forsøkt sellerirot i moussaka/lasagne?

Hva smaker egentlig aubergine??

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 12:02   #4
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har forsøkt sellerirot i moussaka/lasagne?

Opprinnelig lagt inn av Klistine, her.

Hva smaker egentlig aubergine??

Ganske lite, det tek vel gjerne smaken frå det du lagar den saman med, kvitløk etc. Er ikkje så veldig glad i konsistensen på aubergine sjølv, så eg brukar det ikkje så mykje.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 12:06   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har forsøkt sellerirot i moussaka/lasagne?

Modern har små sellerirot- biter i lasagne, ikke som plater, liksom, og det er utrolig godt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 12:24   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har forsøkt sellerirot i moussaka/lasagne?

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Til moussaka vil eg anbefale å bruke aubergine, kjempegodt! Dessuten er det jo det grekerane brukar opprinneleg, poteter er jo den norske varianter, ikkje så godt i det heile tatt! Viss du vil ha ein oppskrift, kan eg poste den her inne?

Jeg synes også aubergine er knallgodt i moussaka!
Men, jeg har ikke helt fått sambo til å like det enda, var derfor jeg funderte på å prøve med sellerirot

Har en liten plan om å snike inn litt aubergine sånn litt om litt, ser ikke bort fra at han liker det, at han bare ikke helt vet det enda
Er forøvrig konsistensen og ikke smaken som er problemet....

Må gjerne poste oppskrifta!

Da skal jeg sannelig prøve, Kitt, kommer tilbake med rapport når sambo har smakt

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 12:29   #7
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har forsøkt sellerirot i moussaka/lasagne?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Er forøvrig konsistensen og ikke smaken som er problemet....

Nettopp, det eg også meiner. Eg et det jo, det smakar jo greit, men konsistensen altså, den er ikkje heilt mi greie.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 12:34   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har forsøkt sellerirot i moussaka/lasagne?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Nettopp, det eg også meiner. Eg et det jo, det smakar jo greit, men konsistensen altså, den er ikkje heilt mi greie.

Er enkelte ting som bare skjærer seg helt.... jeg klarer virkelig ikke konsistensen på rosiner jeg....
Kan ikke tenke meg noe mer ekkelt enn å tygge rosiner... *grøøøøss*

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 13:48   #9
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som har forsøkt sellerirot i moussaka/lasagne?

sambo takler ikke konsistensen på sopp... hehe

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 13:55   #10
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Noen som har forsøkt sellerirot i moussaka/lasagne?

Har ikke prøvd sellerirot i lasagne, men hvis det du er ute etter er lasagneplater kan jeg virkelig anbefale squash. Skjær med ostehøvel, legg på tørkepapir og dryss salt over. Det gjør jeg gjerne noen timer i forveien, så får jeg ut mye vann. Tørker av dem med tørkepapir flere ganger. Da får jeg også vekk endel av saltet, du skal ikke stryke med når du spiser maten ü

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 13:56   #11
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Noen som har forsøkt sellerirot i moussaka/lasagne?

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Har ikke prøvd sellerirot i lasagne, men hvis det du er ute etter er lasagneplater kan jeg virkelig anbefale squash. Skjær med ostehøvel, legg på tørkepapir og dryss salt over. Det gjør jeg gjerne noen timer i forveien, så får jeg ut mye vann. Tørker av dem med tørkepapir flere ganger. Da får jeg også vekk endel av saltet, du skal ikke stryke med når du spiser maten ü

Det var eit godt tips, thanks!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 14:29   #12
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Noen som har forsøkt sellerirot i moussaka/lasagne?

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Det var eit godt tips, thanks!

Start med squash'n nederst, det blir best er min erfaring. Foretrekker en oppskrift uten ostesaus, men hvor jeg heller litt fløte oppå etter å ha lagt squash og saus lagvis. Snaddermat, og veldig god dagen derpå!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 14:31   #13
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har forsøkt sellerirot i moussaka/lasagne?

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Har ikke prøvd sellerirot i lasagne, men hvis det du er ute etter er lasagneplater kan jeg virkelig anbefale squash. Skjær med ostehøvel, legg på tørkepapir og dryss salt over. Det gjør jeg gjerne noen timer i forveien, så får jeg ut mye vann. Tørker av dem med tørkepapir flere ganger. Da får jeg også vekk endel av saltet, du skal ikke stryke med når du spiser maten ü

Har lagd med squash, den måtte jeg spise selv
Er så fornøyd med at han klarte å kutte ut både potet, pasta, brødskive og brunost så jobben med å lage noe godt av det han liker får jeg foreløbig bare ta (så snikinnfører jeg litt skumle ting etterhvert )

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 11:35   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har forsøkt sellerirot i moussaka/lasagne?

Skal lage i dag! Og jeg tror det blir knall! Det ER faktisk utrolig lite sellerismak på rota i forhold til stengene. Fløtesellerirot gratinert med ost er i allefall knallgodt! Og de som testet spurte hva slags poteter jeg hadde brukt siden disse "potetene" smakte så mye bedre enn vanlige poteter.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gresk moussaka Iset Middag 1 09-06-11 10:25
Moussaka arkine Middag 9 13-04-11 00:51
Noen råd? Laget lasagne i dag lillemorell Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 29-03-10 10:35
Noen som har forsøkt denne metoden? magdalena Livets lyse side 3 12-06-09 14:19
Gresk moussaka mofe Middag 0 20-11-05 03:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no