Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvilken retning?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-13, 15:33   #26
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Jeg har også en sønn som ikke spiser grønnsaker.
Min løsning er og koke grønnsaker sammen med kjøtt med lang koketid og så mose grønnsakene helt slik at de blir tykningen i sausen. Da sklir det ned.
Ellers er røsti populært her. Jeg bruker diverse rotfrukter (alltid sellerirot) og løk + urter og lager potetfri røsti.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 07:31   #27
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg har også en sønn som ikke spiser grønnsaker.
Min løsning er og koke grønnsaker sammen med kjøtt med lang koketid og så mose grønnsakene helt slik at de blir tykningen i sausen. Da sklir det ned.
Ellers er røsti populært her. Jeg bruker diverse rotfrukter (alltid sellerirot) og løk + urter og lager potetfri røsti.

Hvordan lager du dem?

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 07:32   #28
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Det går mye på egg her da, egg i alle varianter. For min del så blir jeg fort lei av egg, så jeg unngår å spise egg hver dag selv, men junior elsker egg så han fråtser i det.
I dag har han matmuffins i matpakka si, masse egg, kjøttdeig og ost. Raspet løk inn i kjøttdeigen også for det merker han ikke

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 21:56   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Han spiser fortsatt ikke grønnsaker. Laget blomkålpure til han og både jeg og mannen syntes det var veldig godt, men junior var mer lunken. Spiste litt, men veldig lite. Tror det er konsistensen som byr han i mot.
Han spiser mye egg i forskjellige varianter da han er veldig glad i egg. Og jeg legger sjela mi i å lage mat som jeg vet han liker slik at han ikke gir opp.

Søk på nannahs poteterstatning. Jeg syns den smaker bakt potet

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 22:54   #30
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Røsti hos oss er rett og slett en "deig" av reven sellerirot, reven kålrot, reven gulrot, hakka løk, hakka friske urter etter smak (vanligvis persille, oregano eller gressløk), pisket egg, revet ost, salt og pepper.
Har ikke en nøyaktig oppskrift; tar liksom det jeg har og så er egg og ost bindingen.
Steker dem gylne i godt med smør.
Jeg kan godt spise dem slik de er, men de passer også supert til middagen.

Av og til blander jeg inn hakket bacon eller hakkede rester etter gårsdagens kjøttmiddag og av og til har jeg i sopp, persillerot, pepperrot, eller andre ting jeg vil teste.
I sommerhalvåret elsker jeg og ha i litt revet nepe i stedet for kålrot.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 18:26   #31
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Røsti hos oss er rett og slett en "deig" av reven sellerirot, reven kålrot, reven gulrot, hakka løk, hakka friske urter etter smak (vanligvis persille, oregano eller gressløk), pisket egg, revet ost, salt og pepper.
Har ikke en nøyaktig oppskrift; tar liksom det jeg har og så er egg og ost bindingen.
Steker dem gylne i godt med smør.
Jeg kan godt spise dem slik de er, men de passer også supert til middagen.

Av og til blander jeg inn hakket bacon eller hakkede rester etter gårsdagens kjøttmiddag og av og til har jeg i sopp, persillerot, pepperrot, eller andre ting jeg vil teste.
I sommerhalvåret elsker jeg og ha i litt revet nepe i stedet for kålrot.

Høres knallgodt ut. Litt usikker på om junior kommer til å spise det, men skal nok prøves ja

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 22:55   #32
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Høres knallgodt ut. Litt usikker på om junior kommer til å spise det, men skal nok prøves ja

Du kan også prøve denne
http://www.marksdailyapple.com/mushr...bacon-risotto/
Den "smaker" ikke grønnsaker.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 23:04   #33
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Driver og prøver ut diverse lavkarbomat på junior og ser at det er mulig å lure i han litt av hvert.
Han elsker eggdropsuppa mi, tomatsuppa og kyllingsuppa går også ned på høykant.
Laget cc-lapper der jeg kjørte cc i blenderen så han ikke skulle kjenne klumpene i cc og han syntes det var kjempegodt.
I dag laget jeg lavkarbopizza til han og han spiste av den både til middag og til kvelds og sa den var like god som vanlig pizza bortsett fra at bunnen ikke var sprø

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:05   #34
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Status uke 2 junior - 2kg ( - 3 forrige uke)
Mor -0 denne uka og 0 forrige uke. Funker ikke for meg altså, men fortsetter sammen med junior og så får jeg se om jeg kan stramme inn noe hos meg selv

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 11:35   #35
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken retning?

Vil bare gratulere så mye! Ser ut til at dette går veldig bra for sønnen din. Lykke til videre!

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 12:04   #36
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Så koselig å lese om kostendringen som går så greit for sønnen din!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 13:06   #37
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Takk. Det går så mye bedre enn forventet med han. Ser at han blir veldig motivert når han har vært på vekta og ser at den går rett vei.
Ser også at han selv har begynt å lese innholdsfortegnelsen på ting og velger bort det som har for mye karbohydrater.
Koser seg litt på lørdag med baconcrisp og en Atkinssjokolade og lar det bli med det.
For min del så har kroppen min det bedre med lavkarbo enn karbomat for jeg slipper blodsukkersvingninger, men jeg skulle så gjerne ha gått ned noen få kilo også.
Jeg er selv vektoperert og gikk ned 82 kg på 1,5 år for snart 8 år siden. Har lagt på meg 4 kg pga inaktivitet etter et par operasjoner i år og de må jeg ha bort igjen slik at det ikke eter på seg.
Vet bare ikke hvordan jeg skal få bukt med dem

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 08:00   #38
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Da er det 4 uker siden junior startet med smartkarbo. Eller vet ikke riktig lengre hva jeg skal kalle det, for han spiser nok mer fet mat enn hva smartkarbo anbefaler. Samtidig spiser han ikke ketogent heller for han spiser litt Fedonbrød og når det er helg så unner han seg litt popcorn.
Han spiser jo mye mindre mengder enn før pga han blir kjapt mett på den fete og proteinrike maten og han holder seg helt unna sukker.
Det funker i allefall for nå har han gått ned totalt 7 kg.
3 kg den første uka, 2 den andre og 2 nå på 14 dager.
Han droppet veiingen forrige uke pga han valgte å gå bort fra dietten hele pinsehelga.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 08:45   #39
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Da er det 4 uker siden junior startet med smartkarbo. Eller vet ikke riktig lengre hva jeg skal kalle det, for han spiser nok mer fet mat enn hva smartkarbo anbefaler. Samtidig spiser han ikke ketogent heller for han spiser litt Fedonbrød og når det er helg så unner han seg litt popcorn.
Han spiser jo mye mindre mengder enn før pga han blir kjapt mett på den fete og proteinrike maten og han holder seg helt unna sukker.
Det funker i allefall for nå har han gått ned totalt 7 kg.
3 kg den første uka, 2 den andre og 2 nå på 14 dager.
Han droppet veiingen forrige uke pga han valgte å gå bort fra dietten hele pinsehelga.

Spiller ingen rolle om kostholdet har et navn så lenge han har det bra og oppnår ønsket effekt. Så flott!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 11:29   #40
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Flott resultat så langt!
Dere bør forresten kanskje begynne å tenke på hva han skal/kan spise når han når målet sitt? For om han går tilbake til det gamle kommer også de gamle kiloene tilbake...? Det er greit å finne noe som man kan leve med som hverdagsmat, mener jeg.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 12:58   #41
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilken retning?

Hvorfor endre kosthold når målet er nådd? Vekttapet stopper av seg selv når kroppen er i balanse og da gjelder det å holde på det kostholdet man har lært seg, ikke endre det...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 14:51   #42
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Flott resultat så langt!
Dere bør forresten kanskje begynne å tenke på hva han skal/kan spise når han når målet sitt? For om han går tilbake til det gamle kommer også de gamle kiloene tilbake...? Det er greit å finne noe som man kan leve med som hverdagsmat, mener jeg.

Han har nok enda en del kilo som skal bort. Men tror han fint kan leve på dette etter endt kur også.
Han spiser jo det meste bortsett fra vanlig brød, pasta, ris og poteter, så ingen krise

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 14:55   #43
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Hvorfor endre kosthold når målet er nådd? Vekttapet stopper av seg selv når kroppen er i balanse og da gjelder det å holde på det kostholdet man har lært seg, ikke endre det...

Trenger ikke endre noe her når målet er nådd nei, for det han spiser nå kan han meget vel leve på. Så får han heller kose seg litt med snop innimellom om han føler behov for det.
Han begynte å bli litt mismodig her pga han savnet lørdagskos, men så fikk han en pose med naturlig popcorn med cheddarsmak av meg på lørdag ( noe jeg kjøpte på Meny). Han fikk også en sjokolade jeg kjøpte der. Het den sjokoladeprinsen tro? Har forstått det sånn at man kan spise litt av det uten å ødelegge kuren?
Jeg har også begynt å lage sauser til han slik at han slipper å spise tørr mat og med det så savner han ikke mye slik jeg har forstått det

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 08:16   #44
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

- 1 kg denne uka
Junior er lei av Fedonbrød og har begynt å spise litt knekkebrød. Snakker da om tynne knekkebrød med sesamfrø. Han har aldri likt knekkebrød før, men nå synes han dette er godt. Spiser 2-3 slike knekkebrød hver dag, men da er det alt han spiser av "brødmat".
Er dette greit, eller vil det bli for mye karbohydrater i lengden?
Han spiser også litt popcorn på lørdager. Da en type som heter natural popcorn og i følge posen så inneholder den totalt 14 gram karbohydrater, og i tillegg til den spiser han 1 sjokolade fra sjokoladeprinsen.
Ser ut til at det fungerer greit da siden han går ned, men det var 1 kg denne uka og ikke 2 slik det har vært før.
Det er vel kanskje litt tidlig å si om det har noen innvirkning?

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 08:30   #45
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

- 1 kg denne uka
Junior er lei av Fedonbrød og har begynt å spise litt knekkebrød. Snakker da om tynne knekkebrød med sesamfrø. Han har aldri likt knekkebrød før, men nå synes han dette er godt. Spiser 2-3 slike knekkebrød hver dag, men da er det alt han spiser av "brødmat".
Er dette greit, eller vil det bli for mye karbohydrater i lengden?
Han spiser også litt popcorn på lørdager. Da en type som heter natural popcorn og i følge posen så inneholder den totalt 14 gram karbohydrater, og i tillegg til den spiser han 1 sjokolade fra sjokoladeprinsen.
Ser ut til at det fungerer greit da siden han går ned, men det var 1 kg denne uka og ikke 2 slik det har vært før.
Det er vel kanskje litt tidlig å si om det har noen innvirkning?

Mine tanker:
1) Han går fortsatt ned
2) En uke er for tidlig
3) Når han blir mindre så utgjør 1kg en større andel av (resterende) kroppsvekt. Så det er naturlig at man vil gå ned kindre for hver uke jo mindre man selv blir. E man 100kg så vil 2 kg være 2% av kroppsvekten. Er man 75 kg så er 2% av kroppsvekten bare 1,5kg...
4) Ingen kan forvente en linjær nedgang. Litt lite/mye salt, litt lite/mye væske... litt uggen mage - alt dette kan lett påvirke kroppen 1 kg hit eller dit.
5) Om dere er urlolige over knekkebrød kontra børd bør dere rett og slett regne ut karbohydratene i 2-3 knekkebrød og se om det er mer eller mindre enn i det antallet fedonskiver han pleide å spise. Da vil dere se om det er noen forskjell man kanskje bør tenke over - eller ikke

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 09:18   #46
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Mine tanker:
1) Han går fortsatt ned
2) En uke er for tidlig
3) Når han blir mindre så utgjør 1kg en større andel av (resterende) kroppsvekt. Så det er naturlig at man vil gå ned kindre for hver uke jo mindre man selv blir. E man 100kg så vil 2 kg være 2% av kroppsvekten. Er man 75 kg så er 2% av kroppsvekten bare 1,5kg...
4) Ingen kan forvente en linjær nedgang. Litt lite/mye salt, litt lite/mye væske... litt uggen mage - alt dette kan lett påvirke kroppen 1 kg hit eller dit.
5) Om dere er urlolige over knekkebrød kontra børd bør dere rett og slett regne ut karbohydratene i 2-3 knekkebrød og se om det er mer eller mindre enn i det antallet fedonskiver han pleide å spise. Da vil dere se om det er noen forskjell man kanskje bør tenke over - eller ikke

Hva er det nå Fedon anbefaler av daglig inntak av karbohydrater? Nå spiser han jo ikke helt Fedon slik vi tenkte, for han spiser nok ferere mat enn hva Fedon anbefaler. Han liker litt saus på maten, det blir en del bacon og fløte, så ikke så magert.
Vet ikke hva han veier jeg, men ikke over 100 nei, men så er han da også bare 175 cm høy.
Ser godt på han ta han har gått ned da. Mindre mage og buksene begynner å bli videre. Beltet er strammet inn, og ikke minst, han er tynnere i ansiktet.
Jeg tenker også at det ikke er realistisk å gå ned 2 kg uke etter uke, og at også 1 kg er akseptabelt. Tror ikke vi maser noe med endringer enda da det fungerer så fint for han slik han spiser nå

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 09:51   #47
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilken retning?

1 kg pr uke må da være veldig akseptabelt! Jeg gikk ned ca 750 gram i uken i snitt det første halvåret, deretter begynte jeg ¨å trene i tillegg og ukentlig vekttap ble halvert. Helt OK, målet ble nådd med god margin og nå er det vedlikehold som gjelder. Vekttap er vekttap, uansett tall. Tid er ikke en vesentlig faktor her...

Sjekk hvor mye karbo det er i knekkebrødene, og sjekk også om disse består av mye sukker eller om det er hovedsaklig langsomme karbohydrater. En type knekkebrød kan være OK, en annen helt feil. Les på pakken.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 12:26   #48
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

1 kg pr uke må da være veldig akseptabelt! Jeg gikk ned ca 750 gram i uken i snitt det første halvåret, deretter begynte jeg ¨å trene i tillegg og ukentlig vekttap ble halvert. Helt OK, målet ble nådd med god margin og nå er det vedlikehold som gjelder. Vekttap er vekttap, uansett tall. Tid er ikke en vesentlig faktor her...

Sjekk hvor mye karbo det er i knekkebrødene, og sjekk også om disse består av mye sukker eller om det er hovedsaklig langsomme karbohydrater. En type knekkebrød kan være OK, en annen helt feil. Les på pakken.

1kg i uka er akseptabelt ja, så absolutt. Vil bare være sikker på at han ikke går mindre ned pga for mange karbohydrater

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 15:15   #49
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilken retning?

Nei, det er klart! Man må være bevisst på hva man får i seg, ofte er det ikke store justeringen som skal til for å få kostholdet til å bli mer rett. Utfordringen ligger i å finne balansen mellom det man har godt av, og det som smaker godt. Men når det er sagt, så har lavkarbo fått meg til å spise mye rart som jeg ellers aldri hadde prøvd, og mye av det er faktisk riktig godt!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 12:56   #50
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Han spiser også litt popcorn på lørdager. Da en type som heter natural popcorn og i følge posen så inneholder den totalt 14 gram karbohydrater...

Er du sikker på at du har lest rett? På Maarud sin pose så står det at det er 14 gr. karbo pr porsjon på 30 gram (og 42kh pr 100 gram). Hele posen veier 75 gram så da er det 31,5 gram karbo på en hel pakke.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken retning? Makronelle77 Lavkarbo generelt 4 21-11-11 14:10
hvilken retning? hekas Spørsmål og svar 2 14-02-11 15:29
Ny og usikker på hvilken retning jeg tilhører.. Mari :D Spørsmål og svar 1 31-01-11 16:29
Hvilken retning skal en velge? premo Lavkarbo generelt 3 02-05-10 22:08
Hvilken retning bør jeg ta? Butterfly82 Spørsmål og svar 1 04-02-10 22:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no