Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Magefettet som ikke vil bort

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-09, 15:32   #76
Gundrosen
Juniormedlem
 
Gundrosen sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 21
Gundrosen er på en erverdig vei

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Hehe, sant nok, PUA er virkelig noe som kan hjelpe på selvtilliten.

Jeg vil tro du hadde fått ett helt annet inntrykk av meg hadde du møtt meg. Jeg ser at jeg kan fremstå som litt overfladisk(og det er jeg gjerne også) Men jeg fremmer mine synspunkt veldig diskre i virkeligheten og er svært flink til å tilpasse meg forskjellige miljøer, så noen klyse skal det litt til for at jeg fremstår som. Men skal jeg være helt ærlig så bryr jeg meg svært lite om hva folk synes. Eller det vil si, jeg elsker om noen kommenterer positivt(skulle det være på min fremgang innen trening, eller min klæsstil), men skulle jeg få noen negative kommentarer så flyr de rett forbi.

For å si det sånn, se filmen "match point" hovedpersonen i den filmen, lever ut min livsfilosofi. Jeg er 100% for "fake it till you make it".

Gundrosen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 15:40   #77
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Dere jenter er så redde for "det lille ekstra "rundt magen,som i deres øyne er kjempestort. Men de aller fleste menn jeg kjenner liker at jenter (damer) har ei kosepute. Det finnes da ikke ikke noe bedre enn å stryke på ei kosepute. DET er avslapping det.
Og den gutten som ikke vil ha deg om det er noen kg formye, er ikke noe å samle på uansett. Det står sikker 100 i kø som gjerne vil ha deg som du er.
Klar det er deilig å bli kvitt det som hindrer deg i knyte skoa på folkevis, bli kvitt det som gjør at du puster som en kval i trappa. Men ikke se deg blind på beinranglene i reklamen. Du er den du er, og et fantastisk menneske.
Mvh Grovsnus
ha en fin bikini (du kler den garantert)

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 12:36   #78
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Gundrosen, her.

Mitt råd, stå på, kom deg på en skikkelig hard diett med et enda hardere treningsprogram så vil du se resultater og føle deg bedre i løpet av et par uker

Ikke for å være krass eller tråkke deg på tærne, Gundrosen, men sånne kommentarer som dette gjør MEG utrolig provosert. Det at skikkelig hardtrening funker på alle er noe forbanna stort sprøyt. JEG trente nemlig fem dager i uka, både på treningssenter og hos fysioterapaut, med individuelt oppsatt program og egen personlig trener, i FIRE MÅNEDER, og gikk ikke ned et eneste lite gram. Ikke følte jeg meg noe bedre heller, forresten.

Både treneren og fysio'n var helt på gråten til slutt, og ba om unnskyldning og var helt søkkandes forvirra, for de skjønte ikke at det var mulig.

Etter jeg begynte på lavkarbo har jeg stort sett ligget på sofaen, spist baconcrisp med bearnaisesaus og rast ned i vekt. 40 kg på 18 måneder. Har ikke trent et sekund. Den treningsopplevelsen ble så negativ for meg, både for kropp, psyke og selvbilde, at dithen skal jeg aldri igjen. Tenk å måtte oppleve å bruke så mye tid, krefter, blod, svette, tårer og energi på noe som "garantert" funker på ALLE, og så funker det tydeligvis IKKE på deg...?!

Nei. Trening funker ikke for ALLE.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 15:20   #79
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Ikke for å være krass eller tråkke deg på tærne, Gundrosen, men sånne kommentarer som dette gjør MEG utrolig provosert. Det at skikkelig hardtrening funker på alle er noe forbanna stort sprøyt. JEG trente nemlig fem dager i uka, både på treningssenter og hos fysioterapaut, med individuelt oppsatt program og egen personlig trener, i FIRE MÅNEDER, og gikk ikke ned et eneste lite gram. Ikke følte jeg meg noe bedre heller, forresten.

Både treneren og fysio'n var helt på gråten til slutt, og ba om unnskyldning og var helt søkkandes forvirra, for de skjønte ikke at det var mulig.

Etter jeg begynte på lavkarbo har jeg stort sett ligget på sofaen, spist baconcrisp med bearnaisesaus og rast ned i vekt. 40 kg på 18 måneder. Har ikke trent et sekund. Den treningsopplevelsen ble så negativ for meg, både for kropp, psyke og selvbilde, at dithen skal jeg aldri igjen. Tenk å måtte oppleve å bruke så mye tid, krefter, blod, svette, tårer og energi på noe som "garantert" funker på ALLE, og så funker det tydeligvis IKKE på deg...?!

Nei. Trening funker ikke for ALLE.

Dette var veldig trist, at man bruker så mye Tid og Energi på noe som ikke fungerer. men Alle regler er dessverre også med unntak. men på generell basis så tror jeg at "alle" har godt av et aktivitetsnivå der man bruker kroppen.

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 20:47   #80
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Har vert forhindret fra å skrive noen dager, men ser at mitt svar til Ross har laga storm i et vannglass.
Mitt poeng er at skal du slanke/trene deg til en bedre/letter fysikk så gjør det for egen del, ikke for alle "synserne".
At kampen er tung og lang for noen kjenner vi til fra alle innlegg her inne. Selv så gikk jeg på Ketolyse,i ett og et halvt år, og seinere Fedon uten å ta av noe serlig. Men i dag da da jeg gikk på vekta så fikk jeg bekrefta hvorfor buksene mine slenger rundt magen. - 10 kg siden jul. kanskje ikke det helt store resultatet, men jeg gleder meg.
Og idag laga jeg middag etter oppskrift fra den siste boka til Skaldemann, sitter her og skriver så svetten siler (bokstavelig talt), kjennes ut som det er skikkelg fart i forbrenninga.
Og hva vi liker ved andre mennesker er så forskjellig, da jeg skrev at gutter liker jenter med kosepute, så er min refreranseramme mine venner. Og venneflokker så forskjellige. ( Har hørt at det finnes folk som ikke liker Sputnik, men det er sikkert bare et stygt rykte )
Så la oss være forskjellige, og holde oss til en tone som er slik at vi gleder oss til å treffes, pågrunn av ulikhetene, ikke på tross av ulikhetene. Duverden hvor kjedlig det hadde vert om alle var like.

Så får dere alle ha ei strålende uke.
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:03   #81
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Merkelige greier. Leita etter denne tråden , men fant den ikke i "forumlista" Måtte til å søke, da kom den fram.
Er den genert


Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 01:07   #82
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Grovsnus;Tråden ble for stor,- for fort,- og mistet selvtilliten... og gjemte seg
Ser det går en rød tråd gjennom innleggene, men den er farlig tynn..

Men:
Her ble jeg både provosert og lattermild, jeg er glad jeg omgir meg med tolerante, intelligente og kjærlige mennesker i det daglige. Dette trollet blir elsket for sitt vakre indre, selv om hun ikke skjems over sine nær hundre kilo. Har ikke ramlet meg inn at jeg skal skjemmes over å kle meg naken hverken på strand eller bad. Klart jeg har steder på kroppen som helst skulle sett bedre ut, men det er jo bare avtrykk av et levd liv! Rynker, folder, valker, flekker og arr forteller en historie, en eldre kropp finner jeg mye mer spennende og attraktiv enn en ung og strøken en. Nettopp fordi det finnes mest bagasje på innsiden. Hva så om man mangler en pupp eller en fot, er det da vanskelig å finne en kjæreste?
Synd jeg ikke fant denne tråden før nå, skulle helst blandet meg i diskusjonen på et tidligere tidspunkt

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 02:04   #83
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Stress kan gjøre at man lagrer/ikke blir kvitt fett på magen, så slutt med det først og fremst.

Så, hvis du gjør crunches eller situps, så bytter du dem ut med mer effektive øvelser som planke, "dead bug", etc. Prøv også å suge magen inn så hardt du kan så lenge du klarer. Lettere om man begynner liggende på rygg.

I stedet for lange gå/joggeturer, kjør korte, intense intervalløkter.

Fem og en halv uke burde holde i massevis.

Ikke sug inn magen, men spenn magen.

Og planke/core finner du her.

  Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 11:19   #84
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av ross, her.

Hm... jeg jeg trasker sakte men sikkert nedover og ser at hofter, rumpe og puppene blir mindre... men IKKE magen...

Kommer sent inn i diskusjonen her, men dette svaret fra en som kaller seg Stabby på Marks Daily Apple har en veldig god forklaring (les andre poster som han har skrevet også, han er en fantastisk kilde til informasjon):

http://www.marksdailyapple.com/forum...tml#post371537

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 18:46   #85
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Dere jenter er så redde for "det lille ekstra "rundt magen,som i deres øyne er kjempestort. Men de aller fleste menn jeg kjenner liker at jenter (damer) har ei kosepute. Det finnes da ikke ikke noe bedre enn å stryke på ei kosepute. DET er avslapping det.
Og den gutten som ikke vil ha deg om det er noen kg formye, er ikke noe å samle på uansett. Det står sikker 100 i kø som gjerne vil ha deg som du er.
Klar det er deilig å bli kvitt det som hindrer deg i knyte skoa på folkevis, bli kvitt det som gjør at du puster som en kval i trappa. Men ikke se deg blind på beinranglene i reklamen. Du er den du er, og et fantastisk menneske.
Mvh Grovsnus
ha en fin bikini (du kler den garantert)

Derfor elsker jeg mannfolk, dere er alltid så oppmuntrende

..men helt ærlig, veien til flat mage er sikkert umulig for mange. var syltynn, men hadde fortsatt ikke flat mage. nå er jeg mer "shaped" og fått mer former så magen flatet seg ut¨etter jeg ble eldre og kroppen ble mer veltrent og forandret. DITCH situps, det er waist of time og kan få magen til å se større ut ja. men jeg trener sjelden styrke. fokuserer på intervall gjerne planken hvis styrke blir inkludert, aldri situps.

spis mye fet fisk, avocado og mandler. dette skal redusere magefettet å spise ketogent er det eneste som har funka for meg.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 20:51   #86
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

Kommer sent inn i diskusjonen her, men dette svaret fra en som kaller seg Stabby på Marks Daily Apple har en veldig god forklaring (les andre poster som han har skrevet også, han er en fantastisk kilde til informasjon):

http://www.marksdailyapple.com/forum...tml#post371537

Jeg prøvde å lese den linken der, mener han at dette er optimalt for å få bort magefettet? 25 % av kalorier er protein, 50 - 70 gram krbohydrater og masse fett fra core-fettkildene?
Er veldig intr i å få bort magefettet

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 08:55   #87
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg prøvde å lese den linken der, mener han at dette er optimalt for å få bort magefettet? 25 % av kalorier er protein, 50 - 70 gram krbohydrater og masse fett fra core-fettkildene?
Er veldig intr i å få bort magefettet

MDA er mest om å få tilbake helsen etter år med misbruk av kroppen sin. Om du konsentrerer deg om å bli frisk, vil resten følge. Jeg for min del blir tyngre og tyngre, men magefettet smelter sakte vekk.

Inkluder trening i livsstilen din også, helst med tunge vekter (les: mye, mye mer enn fem kilos håndvekter) i komplekse øvelser, og kutt ut unødig kardio (les: ikke løp som en forbanna hamster på tredemølle). Gå heller 30 - 45 minutter i raskt tempo hver dag og spurt så hardt du makter i intervaller en til to ganger i uka.

Få nok søvn, og sjekk om du har optimalt nivå av d-vitamin, og relaterte sporstoffer som magnesium, kalium og kalsium.

Ikke minst: Stress ned. Nyt livet - og maten.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 11:11   #88
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

MDA er mest om å få tilbake helsen etter år med misbruk av kroppen sin. Om du konsentrerer deg om å bli frisk, vil resten følge. Jeg for min del blir tyngre og tyngre, men magefettet smelter sakte vekk.

Inkluder trening i livsstilen din også, helst med tunge vekter (les: mye, mye mer enn fem kilos håndvekter) i komplekse øvelser, og kutt ut unødig kardio (les: ikke løp som en forbanna hamster på tredemølle). Gå heller 30 - 45 minutter i raskt tempo hver dag og spurt så hardt du makter i intervaller en til to ganger i uka.

Få nok søvn, og sjekk om du har optimalt nivå av d-vitamin, og relaterte sporstoffer som magnesium, kalium og kalsium.

Ikke minst: Stress ned. Nyt livet - og maten.

Ja det sier jo Lindberglegen også. Magefettet vil forsvinne etterhvert. Men det sitter utrolig godt fast! (har jo holdt på noen år)

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 11:46   #89
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Ja det sier jo Lindberglegen også. Magefettet vil forsvinne etterhvert. Men det sitter utrolig godt fast! (har jo holdt på noen år)

Hvordan trener du? Spiser du nok? For lite? "Jukser" du mye med ost, sjokolade, nøtter og andre energirike matkilder?

Kan være verdt å ta en titt på denne:

http://www.proteinpower.com/drmike/w...nd-calories-2/

Kalorier inn har betydning.

Les gjerne denne også:

http://myrevolution.no/hva-du-ma-gjo...g-mye-trening/


Sist redigert av Sungrazer : 16-03-11 kl 12:20. Årsak: la til link til myrevolution
Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 12:58   #90
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Jeg har nettopp begynt å kutte ned på karbohydrater igjen etter endt ammeperiode som har vart i 20 mnd. Jeg har gått ned fra 100 kg til nå 77 kg. Har normal BMI på 75 kg.
Så jeg prøver å legge meg på et bra nivå med kostholdet, men er usikker på om jeg får i meg nok fett.
her er matinntaket mitt i går:

Sitat:

Energi: 1600 kcal
Fett: 140 g
Protein: 61 g
Karbohydrat: 32 g

Frokost: ett egg m smør
Lunsj: salat m kokt skinke, cherrytomat, avocado, feta, olje
Middag: Servelat fra Bønes m blomkål og brokkolimos
Kvelds: to skiver fedonvrød m rekesalat og kokt skinke

Ser vel ok ut? Eller bør jeg få i meg mer fett?

Jeg trener hot yoga en dag i uka, og går ellers på tur med hund og er aktiv. men teningsnivået vil nok øke på framover, blant annet ved at skal begynne å sykle til og fra jobb.

Tusen takk for at du tar deg bryet!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 08:45   #91
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Tusen takk for at du tar deg bryet!

Bare hyggelig - håper at jeg har vært til hjelp. Den siste artikkelen jeg linket til som er skrevet av Børge A. Fagerli tar opp noen veldig viktige punkt. Anbefales å lese den og vurdere seg selv kritisk om man ikke er "skyldig" i noen av de punktene han tar opp.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Får dere bort magefettet på ketolyse? MoaMoa Ketolysekuren 35 01-12-08 21:44
Hva skjer under magefettet? supha Ketolysekuren 15 25-03-08 12:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no