Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Trening.no med artikkelserie om lavkarbo

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-12, 00:03   #1
VistaX
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 39
VistaX er på en erverdig vei

Trening.no med artikkelserie om lavkarbo

Første artikkel i serien finnes her

VistaX er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 21:40   #2
VistaX
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 39
VistaX er på en erverdig vei

Sv: Trening.no med artikkelserie om lavkarbo

Andre artikkel kan leses her

Tredje artikkel finnes her

Konklusjonen i artikkel tre lyder slik:

Lavkarbo er blitt kostholdet som skal frelse oss fra fedmeepidemien som banker på vår dør. Forskningen viser derimot at karbohydratene ikke nødvendigvis er skurken, og at nøkkelen for å lykkes med lavkarbo ligger i proteininntaket og ikke i karbohydratrestriksjonen. Det med andre ord ikke nødvendig å frykte alt som finnes av kornvarer, poteter, frukt og pasta. Likevel viser lavkarbobølgen oss at vi med fordel kan velge mer grønnsaker, frukt og bær, og bli flinkere til å inkludere gode proteinkilder i hvert måltid. Det er viktig å understreke at selv om ikke lavkarbo nødvendigvis seiler opp som en sikker vinner, så er det heller ingen taper. De fleste studier viser at lavkarbo kan fungere like godt som det mer tradisjonelle kostholdet. Og er du nøye med å få proteinkildene med i kostholdet ditt, så kan det hende du faktisk lykkes litt bedre.

VistaX er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 09:22   #3
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Trening.no med artikkelserie om lavkarbo

Syns artiklene er svært tungleste. Det er veldig mye tall, og med mindre man tar seg veldig god tid er det vanskelig å henge med i svingene. At artikkelforfatter kommer med det han fremstiller som en sikker konklusjon på hvordan lavkarbo fungerer (protein) syns jeg er i overkant ambisiøst, hvertfall utifra det resten av artikkelen sier.

Artiklene langt bedre enn det vi kan lese i avisen daglig, men dessverre er de så rotete og tungleste at det er vanskelig å få noe ut av noe annet enn konklusjonen, som blir alt for bastant.

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 09:53   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trening.no med artikkelserie om lavkarbo

Jeg må si meg litt enig med Vegard, jeg tror artiklene hadde hatt godt av og være "enklere" skrevet, nå blir jo jeg forvirret, og jeg mener meg og ha god kunnskap og erfaring om lavkarbo... man får inn og kommentere litt da kanskje

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening og lavkarbo Åggi Spørsmål og svar 7 12-04-11 21:22
Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening? wollafruen Trening 6 23-03-11 08:35
Trening på lavkarbo? andee Spørsmål og svar 4 28-09-09 08:33
Trening på lavkarbo nellie Trening 6 30-01-08 08:39
Trening og lavkarbo... Tidligere bruker Trening 35 25-03-07 20:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no