Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fungerer ikke Grete Roede?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-09, 01:45   #101
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Hvis man ser bort i fra lavkarbokurer/livsstiler, så velger jeg å tro at GR et fungerende alternativ for slanking. GR er gjennomført, og i mine øyne en av de "sunnere" lavkalori diettene på markedet.

Er man overvektig i en såpass stor grad at det vil/kan påvirke helsen din, mener jeg at det viktigste er å bli kvitt overvekten, måtte det være GR eller lavkarbo.

Når det er sagt, så mener jeg også at GR inneholder for mye karbohydrater. Dette mener jeg vil gi utslag på helsen din over tid (gjerne lang tid, f.eks når man nærmer seg 60 alderen og oppover!), men ikke nødvendigvis igjennom overvekt. Dette gjelder ikke alle, men mange. Jeg velger å tro at de fleste sykdommer som er ute å sirkulerer den dag i dag (f.eks kreft, hjerte og karsykdommer, mageplager osv) kommer av overdrevet inntak av karbohydrater (spesielt raske), for mye ødelagte fett (frityr, for å komme med ett eks.) og mangel på sunt fett.

Jeg, som de fleste personer går ned i vekt av uansett type diett, så lenge den gjennomføres. Men det betyr på ingen måte at det er en sunn diett. For meg er GR en behagelig måte å gå ned i vekt på og et godt tilbud for meg som ønsker oppfølging og gjennomgang. Men etter at jeg oppdaget lavkarbo, har jeg rett og slett ikke samvittighet til å slanke meg på GR måten. Jeg er overbevist om at GR ikke er et sunt nok alternativ for meg og min kropp. Her er det viktig å tenke ikke bare vekt, men også helse og tidsperspektiv.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Svar

Emneord
grete roede


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Herballife vs Grete Roede Dumsi Generell ernæringsdebatt 14 25-10-09 10:17
Grete Roede og Lavkarbo? Krilys Spørsmål og svar 23 16-08-09 20:13
Grete Roede her inne? Nannah Lavkarbo generelt 3 11-08-09 14:27
Er Grete Roede avslørt som en LCHF'er? LenaBeatrice Generell diskusjon 2 10-07-09 05:10
Grete Roede sin personalpolitikk 205gti16v Generell ernæringsdebatt 3 04-07-05 00:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no