Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Åkkei, nå trenger jeg litt hjelp til å tenke...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-10-09, 08:33   #1
NinaPina
Juniormedlem
 
NinaPina sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 36
NinaPina er på en erverdig vei
Question

Åkkei, nå trenger jeg litt hjelp til å tenke...

Har levd på ketolyse-tanken nå siden juni, og til og begynne med gikk det veldig bra, de to første mnd...

Men når høsten kom, bryllup og mange "anledninger" ble det vanskeligere og vanskeligere å ikke skeie ut. Med skeie ut mener jeg at jeg måtte smake litt(skeier lite ut nå i forhold til før)
Men etterhvert som det gikk begynte utskeielsene mine å bli enda større, tilslutt ble det sånn at jeg gikk høykarbo i helgene og lavkarbo i ukene..

Tror ikke kroppen min greier å gå i ketose lenger sånn med en gang, og jeg sliter litt med motivasjonen nå for å gå i fullstendig lavkarbo, så da tror jeg at jeg spiser for mye fett...
Trenger en pause, eller et glimt inn i min varige livsstil.
Mitt spørsmål er da:

Hvor mye fett skal jeg spise egentlig? Hvilke endringer skal jeg gjøre, og hva, av ketolyse-kostholdet, skal jeg beholde? Kan jo ikke fortsette å stappe meg med sæter-rømme når jeg samme dag spiser en brødskive(fedons lavkarbo-brød, men dog...)
Og hvilket smør skal jeg bruke nå? Oljer? fløte? majones? yoghurt?

Håper på noen gode råd og en haug med oppmuntring, tør jo nesten ikke å åpne kjøleskapet lenger, aner jo ikke hva jeg skal ha...

__________________


NinaPina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En dag om gangen. Prøver å ta de rette valgene... Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 09:20   #2
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Åkkei, nå trenger jeg litt hjelp til å tenke...

Opprinnelig lagt inn av NinaPina, her.

Mitt spørsmål er da:
Hvor mye fett skal jeg spise egentlig? Hvilke endringer skal jeg gjøre, og hva, av ketolyse-kostholdet, skal jeg beholde? Kan jo ikke fortsette å stappe meg med sæter-rømme når jeg samme dag spiser en brødskive(fedons lavkarbo-brød, men dog...)
Og hvilket smør skal jeg bruke nå? Oljer? fløte? majones? yoghurt?

Hei,
jeg forsetter å dele ut mine altfor personlige råd her på forumet Det du skriver høres ut som noe jeg kunne skrevet selv forrige gang jeg prøvde meg på ketolyse for litt over to år siden.

Istedetfor å svare på det du spør om vil jeg frekt men velmenende stille deg noen spørsmål i retur (Du trenger ikke svare på de her på forumet altså, men tenk igjennom det)

* Da kan få et glimt inn i din nye tilværelse ved å følge ketolysekuren helt etter boka i f.eks. tre måneder (kanskje mindre). Er du villig til å gjøre dette? (http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...37&postcount=1)

* Hvis jeg tilbyr deg narkotika, ville du prøve? Hvorfor er det annerledes med mat? (http://www.lommelegen.no/783923/sukkeravhengighet)

* Ønsker du å gå ned i vekt og få bedre helse fordi du vet at du burde - eller har du innsett at du må gjøre noe med situasjonen selv?

Jeg håper du velger å prøve ketolyse "ordentlig", både i ukene og helgene - og vil også tipse om at selv om det er lov å drikke f.eks. pepsi max o.l. så burde du prøve å ligge helt unna alt som er søtet. Det er djevelsk hardt de første dagene, men det går over og da blir alt mye enklere igjen.

Du kan klare dette, og tre måneder er ikke lang tid om det skulle vise seg at det ikke er noe for deg Hvis du vil prøve vil jeg også anbefale at du setter deg en start-dato en liten stund frem i tid (F.eks. 4. januar til påske), og hvis du tenker "å nei, dette er siste gang jeg får spise <sjokolade/marsipan/potet/brød>" så husk på at det du bytter det ut mot er bedre helse.

Oi, ble lang og litt streng denne Masse lykke til!

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:14   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Åkkei, nå trenger jeg litt hjelp til å tenke...

Et annet alternativ kan kanskje være å heller følge Fedon Lindberg en stun fremover ? Der er det mer man kan spise og slik sett kanskje enklere å følge ?

Altså mindre fett og langsomme karbohydrater

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:45   #4
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Åkkei, nå trenger jeg litt hjelp til å tenke...

Jeg prøvde å hoppe bort fra ketolysen og over på et mindre strengt kosthold og jeg må si at jeg klarer IKKE å følge fedon. Det blir for mange ting som er lov og jeg får suget etter noe å "kose" meg med tilbake med en gang. IKKE spis kunstig søtning, drikk vann og hold ut i tre til fire dager da lover jeg at alt er mye lettere. Dessuten kan du velge å skeie ut innimellom men la det gå lang tid mellom hver gang og planlegg det nøye!

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 16:37   #5
NinaPina
Juniormedlem
 
NinaPina sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 36
NinaPina er på en erverdig vei

Sv: Åkkei, nå trenger jeg litt hjelp til å tenke...

Ja har stor tro på ketolyse, det fungerte jo fint i tre mnd, men som permanent kosthold fikk jeg det ikke til å fungere. Men trenger bare en pause før jeg starter opp for fullt igjen, fram til f.eks jul..

Har skrevet meg en liste over ting jeg kan ofre i kostholdet mitt, og ting jeg IKKE kan ofre på livsbasis..
Ut fra det kommer jeg til å sy meg mitt eget kosthold. Det blir nok et slags greteroede/lavkarbo-kosthold med innslag av herbalife..

Kommer sterkere tilbake siden

__________________


NinaPina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En dag om gangen. Prøver å ta de rette valgene... Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 16:52   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Åkkei, nå trenger jeg litt hjelp til å tenke...

Opprinnelig lagt inn av NinaPina, her.

ting jeg IKKE kan ofre på livsbasis..

Å leve lavkarbo betyr jo ikke at man ALDRI kan spise f.eks en baguette, det betyr bare at man spiser det med noen mnd mellomrom og ikke hver dag...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Trenger litt hjelp her smiley_82 Spørsmål og svar 1 13-02-08 17:00
Trenger litt hjelp nå slankesmurfen Ketolysekuren 8 10-09-07 18:22
Trenger litt hjelp! pixie Ketolysekuren 11 29-08-06 21:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no