Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noen med erfaring på 'metoden' til dr. Hexeberg?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-11, 19:52   #1
diamanten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 16
diamanten er på en erverdig vei

Noen med erfaring på 'metoden' til dr. Hexeberg?

Jeg har lest boka hennes 'Frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter', liker boka veldig godt, og syntes det virker som et greitt opplegg!
Jeg lurer på da om det er noen av dere som har slanket dere på lavkarbo som har fulgt hennes veiledningstips? Hvilke erfaringer har dere og hvordan har det gått med dere?

Jeg har lest mye her inne også, og syntes det virker spennende med lavkarbo, men jeg liker de litt moderate karbometodene der det er tillatt med litt karbo, slik att man kan spise knekkebrød og brød (altså lavkarbotyper etter oppskrifter fra dr. Hexeberg). Det er utrolig mange solskinnshistorier her som motiverer.

Litt om meg:
dame på 28 år, 170 cm og veier i dag 91 kg :-(((( Har lenge prøvd å gå ned i vekt med lavkcalori-metoder, men jeg greier det ikke. Så fikk jeg opp øynene for lavkarbo, og vil nå gi dette et forsøk. Gleder meg og er veldig instilt på å endre livvstilen min, og gjøre kroppen min sunnere og slankere! Jeg elsker å trene, og til tross for dette har jeg ikke mistet vekt, dette håper jeg lavkarbokost vil snu på.

Håper noen har erfaringer med denne metoden, slik att de kan hjelpe meg litt igang. Er det forresten noen som vet om Hexeberg er mest lik Atkinson, Fedon, Ketolyse el.l?

__________________
diamanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 12:17   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Noen med erfaring på 'metoden' til dr. Hexeberg?

Opprinnelig lagt inn av diamanten, her.

Jeg har lest boka hennes 'Frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter', liker boka veldig godt, og syntes det virker som et greitt opplegg!
Jeg lurer på da om det er noen av dere som har slanket dere på lavkarbo som har fulgt hennes veiledningstips? Hvilke erfaringer har dere og hvordan har det gått med dere?

Jeg har lest mye her inne også, og syntes det virker spennende med lavkarbo, men jeg liker de litt moderate karbometodene der det er tillatt med litt karbo, slik att man kan spise knekkebrød og brød (altså lavkarbotyper etter oppskrifter fra dr. Hexeberg). Det er utrolig mange solskinnshistorier her som motiverer.

Litt om meg:
dame på 28 år, 170 cm og veier i dag 91 kg :-(((( Har lenge prøvd å gå ned i vekt med lavkcalori-metoder, men jeg greier det ikke. Så fikk jeg opp øynene for lavkarbo, og vil nå gi dette et forsøk. Gleder meg og er veldig instilt på å endre livvstilen min, og gjøre kroppen min sunnere og slankere! Jeg elsker å trene, og til tross for dette har jeg ikke mistet vekt, dette håper jeg lavkarbokost vil snu på.

Håper noen har erfaringer med denne metoden, slik att de kan hjelpe meg litt igang. Er det forresten noen som vet om Hexeberg er mest lik Atkinson, Fedon, Ketolyse el.l?

Min oppfattning er at Sofie Hexebergs metode ikke er bare en eneste metode.
Nå har ikke jeg lest 100 oppskrifter-boka, men den som kom først,som heter bare "Frisk med lavkarbo".
Sofie poengterer at vi alle er ulike og har forskjellige behov, og at noen trives best på et ketogent kosthold med veldig lite karbohydrater, mens andre igjen tenker mer som du gjør.
Så egentlig kan man si at Hexebergs metode er lik både Atkins, ketolyse og Lindberg, alt etter hva man velger.

Det viktigste er at du prøver deg frem selv, og finner ut av hva som passer deg, for selv om andre har god erfaring med konkrete råd i en bok, så kan det jo hende at du må justere litt på de for at de skal passe deg :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 12:23   #3
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen med erfaring på 'metoden' til dr. Hexeberg?

Enig med Dreamy

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 13:49   #4
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Noen med erfaring på 'metoden' til dr. Hexeberg?

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Min oppfattning er at Sofie Hexebergs metode ikke er bare en eneste metode.

Det er det inntrykket jeg også har.
Da hun ga meg råd, var det forøvrig ganske likt lchf på 3 minutter

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 23:04   #5
diamanten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 16
diamanten er på en erverdig vei

Sv: Noen med erfaring på 'metoden' til dr. Hexeberg?

Takk for svar! Kanskje det som har gjrot meg litt forvirret, jeg har lett etter hennes 'metode', men finner ikke noe konkret svar. Så det er nok som dere sier. Jeg har begynt å lese hennes første bok også 'Frisk med lavkarbo', og jeg er helt hekta. Hun skriver veldig bra og forklarende! Gleder meg veldig til å begynne, håper på gode resultater!

Blir jo veldig skremt når man leser om karbohydrater... Ikke rart jeg er overvektig, og har slitt med å ta av disse kiloene

__________________
diamanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 08:08   #6
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Noen med erfaring på 'metoden' til dr. Hexeberg?

Har også lest hennes bok med 100 oppskrifter i, og har laget noe av det hun foreslår..Masse god mat, men det er jo igrunn generell lavkarbo mat Hun har jo brød, knekkebrød, yoghurt, bær, egg, kjøtt, fugl, fisk, nøtter osv. Så må man jo bare velge utifra hvor "streng" man selv vil være

Som Dreamy sier er det nok en blanding av ulike kostholdsfilosofier

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:47   #7
Alchillea
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 5
Alchillea er på en erverdig vei
Smile

Sv: Noen med erfaring på 'metoden' til dr. Hexeberg?

Heisann! Dytter på denne tråden, jeg. Jeg er helt ny på forumet og har bestilt 2 av bøkene til dr. Hexeberg. Noen som har erfaringer? Jeg er veldig spent på hvordan dette blir. Har prøvd 3 Grete Roede-kurs og 1 Libra. Likte ganske godt Libra, men klarte ikke holde motivasjonen oppe. Er en skikkelig karbo-junkie, så dette blir veldig spennende. Har veldig mye diabetes i familien og rikelig med magefett, så jeg tenkte kanskje dette kunne være tingen for meg. Hyggelig om noen vil fortelle om sine erfaringer!

__________________


Alchillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 10:07   #8
Alchillea
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 5
Alchillea er på en erverdig vei

Sv: Noen med erfaring på 'metoden' til dr. Hexeberg?

Første uken overstått og jeg har gått ned 2 kg!!! Jeg er begeistret! Må nok jobbe litt med å finne de gode oppskriftene, men det er jo mange her på forumet. Tror jammen jeg skal kjøpe middags-oppskriftsboken også

__________________


Alchillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen av dere som har erfaring med psmf metoden? Kari Marita Spørsmål og svar 1 08-11-10 16:43
Noen som har samme erfaring? helle50 Ketolysekuren 4 25-10-10 18:49
Noen som har erfaring med Sesamin? Nessimelle Kosttilskudd 1 30-11-09 10:31
Noen som har forsøkt denne metoden? magdalena Livets lyse side 3 12-06-09 14:19
Noen som har erfaring med wii fit? Håp_80 Trening 11 14-01-09 12:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no