Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-11, 22:11   #1
jada_klue
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 23
jada_klue er på en erverdig vei
Red face

Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Nå har jeg gått opp og ned den samme kiloen lenge lenge.. Var nede på 55 før jul, la på meg et par kilo, og nå kommer jeg ikke lenger ned enn 56, 5 uansett hvor hardt jeg prøver. Er det noen som har erfaringer med 80/80/20 eller Proteinsparende Modifisert Faste? Kan det anbefales å følge PSMF i 10 dager for så å legge om tilbake til generell lavkarbo der jeg holder meg under 50 g kh? Eller bør jeg prøve 80/80/20 alla AnnikaDahlqvist? Noen som har noen tips? Tror kanskje jeg trenger en mer "ekstrem" diett da lavkarbo er vektregulerende og super for de som er overvektige. Nå sikter jeg meg inn på drømmekroppen, og trener masse =)

jada_klue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:22   #2
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF???

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

Nå har jeg gått opp og ned den samme kiloen lenge lenge.. Var nede på 55 før jul, la på meg et par kilo, og nå kommer jeg ikke lenger ned enn 56, 5 uansett hvor hardt jeg prøver. Er det noen som har erfaringer med 80/80/20 eller Proteinsparende Modifisert Faste? Kan det anbefales å følge PSMF i 10 dager for så å legge om tilbake til generell lavkarbo der jeg holder meg under 50 g kh? Eller bør jeg prøve 80/80/20 alla AnnikaDahlqvist? Noen som har noen tips? Tror kanskje jeg trenger en mer "ekstrem" diett da lavkarbo er vektregulerende og super for de som er overvektige. Nå sikter jeg meg inn på drømmekroppen, og trener masse =)

Jeg er normalvektig og har gått på psmf kuren over en tid.Ikke nå lenger.Det er en ekstrem streng kur,men den virker.Anbefaler den ikke over lang tid da det er veldig lite kalorier,fett, karber.Hvor høy er du?Du er jo bare 56,5 kg.Jeg er 64,5 kg og er 1.74 høy, og er fornøyd nå.Jeg trener mye løping og litt styrke,når du er på psmf har en mindre energi til å klare så mye løping feks.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:33   #3
jada_klue
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 23
jada_klue er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Hei. Takk for svar. Jeg er bare 160 høy, og er den "største" av vennene mine, så det er ikke sånn at jeg ikke kan bli litt mindre. Har en liten kulemage, gnissende lår og armer med sånne fine dissende heng. Hehe....

Men hvordan spiste du i denne perioden? Jeg er vegetarianer, så regner med at det blir ekstreeeemt mye fisk på meg. Hehe.. Så at man kunne ligge helt nede på 500 kalorier!?!? Men man skal vel ha i seg masse proteiner, så skjønte ikke helt hvordan det kunne fungere. Hvordan lå du prosent/gramfordeling?

jada_klue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:40   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

gnissende lår og armer med sånne fine dissende heng.

Selv om jeg tviler sterkt på at dette stemmer med virkeligheten (hva vi ser i speilet er ofte ikke det som er fakta ), så høres det ut som oppstrammende trening kombinert med et fornuftig lavkarbokosthold vil gi mye mer effekt enn en esktemkur. Husk at mange av oss som har mye å ta av har det nettopp fordi vi "bare" skulle ta en bitteliten ekstremkur og fikse litt her og der. De F**ker opp forbrenninga di totalt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:43   #5
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

Hei. Takk for svar. Jeg er bare 160 høy, og er den "største" av vennene mine, så det er ikke sånn at jeg ikke kan bli litt mindre. Har en liten kulemage, gnissende lår og armer med sånne fine dissende heng. Hehe....

Men hvordan spiste du i denne perioden? Jeg er vegetarianer, så regner med at det blir ekstreeeemt mye fisk på meg. Hehe.. Så at man kunne ligge helt nede på 500 kalorier!?!? Men man skal vel ha i seg masse proteiner, så skjønte ikke helt hvordan det kunne fungere. Hvordan lå du prosent/gramfordeling?

Jeg spiste mye rent kjøtt og fisk,endel grønnsaker.Stekte maten i vann,krydret for mere smak.Spiste litt cottage cheese,mager kesam ,skyr. 10 g fett, 20 g karbohydrater, ca 165 g protein og ca 600-1000 kalorier daglig.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 11:48   #6
jada_klue
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 23
jada_klue er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Okey... Da prøver vi det! Skal prøve å kutte en del på kardioen, og fokusere på styrketrening/roing i denne perioden. Ser for meg at det blir max 10 dager.. Men hvordan var resultatene, Kari Marita? Og hvordan klarte du å holde vekten nede etter du hadde fullført kuren? Er veldig redd for å slite meg gjennom en helvetes-uke for deretter å gå rett opp igjen når jeg går tilbake til et mer vanlig kosthold..

jada_klue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 12:40   #7
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Vil man være i ketose under PSMF?
Bare lurer liksom....

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 12:51   #8
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

ja det vil man, spiser jo lite karber og lite fett..

jeg prøvde en uke og gikk ned 2,9 kg

http://loonesverden.blogg.no/psmf.html hun har også prøvd

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 13:18   #9
jada_klue
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 23
jada_klue er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Åj.. Det var imponerende!! Var det vanskelig å holde vekten da du avsluttet? Hvordan spiste du fra dag til dag? Med tanke på fordeling mellom karb/pro/fett.. Har funnet ut at jeg må ligge på rundt 150g proteiner om dagen, også tenkte jeg 20/20 i karb og fett.. Er det passende?

jada_klue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 14:04   #10
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Vel jeg gikk over til under 20 gram karbo etterpå, ala ketolyse og har ikke gått opp igjen, jeg fortsetter å gå ned..

Jeg syns derimot kjøtt og fisk og sånt uten saus er kjedelig, så jeg gadd ikke noe særlig. ble en del grønnsaker og kjøtt og fisk og proteinshaker..

Men jeg elsker smør og saus, så klarte meg ikke mer enn en uke :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 14:43   #11
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Jeg regna ut at jeg må ha 197g proteiner om dagen... Hvor mye kyllingfillet utgjør det? Sånn ca? Og hvilken type proteinshake brukte du senorita?
Har kommet på et platå som har vart leeenge, så tenkte dette kansje kunne få litt fart i sakene....

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 14:50   #12
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

jeg brukte fra helsekosten.. hadde vel ca 6 karber i en shake tror jeg..


du må spise ganske mye kylling for å nå 200 gram proteiner.. kylling har vel 25-30 gram karber per 100 gram

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:


Sist redigert av senorita : 07-02-11 kl 15:03.
senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 14:56   #13
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

Hei. Takk for svar. Jeg er bare 160 høy, og er den "største" av vennene mine, så det er ikke sånn at jeg ikke kan bli litt mindre. Har en liten kulemage, gnissende lår og armer med sånne fine dissende heng. Hehe....

Men hvordan spiste du i denne perioden? Jeg er vegetarianer, så regner med at det blir ekstreeeemt mye fisk på meg. Hehe.. Så at man kunne ligge helt nede på 500 kalorier!?!? Men man skal vel ha i seg masse proteiner, så skjønte ikke helt hvordan det kunne fungere. Hvordan lå du prosent/gramfordeling?

Jeg måtte sjekke på en BMI kalkulator. Din BMI er 21.5. Så det er nok forklaringen på at du ikke går ned mer. Du har funnet din vekt, lavkarbo er jo vektregulerende. Det er ikke meningen at du skal gå ned mer da tenker jeg. Vær fornøyd med den flotte kroppen din!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 14:58   #14
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg spiste mye rent kjøtt og fisk,endel grønnsaker.Stekte maten i vann,krydret for mere smak.Spiste litt cottage cheese,mager kesam ,skyr. 10 g fett, 20 g karbohydrater, ca 165 g protein og ca 600-1000 kalorier daglig.

Hvordan kan du anbefale dette? Synes det høres direkte skadelig ut å ligge på 600-1000 kalorier om dagen og samtidig ikke ha karbohydrater og lite proteiner.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:03   #15
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Hvordan kan du anbefale dette? Synes det høres direkte skadelig ut å ligge på 600-1000 kalorier om dagen og samtidig ikke ha karbohydrater og lite proteiner.

165gram proteiner er virkelig ikke lite altså.. det er over 500 gram kylling det...

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:06   #16
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Jeg vil fraråde folk å gå på PSFM. Dette er en ekstremdiett med ekstremt lite fett, karbohydrater og kalorier og er svært skadelig for kroppen. Med en BMI under 22 er du jo heller ikke overvektig uansett hvor spinkel benbygning eller hvor tynn venninene dine er. Hva med å heller fokusere på trening og oppstramming sammen med et sunt kosthold, og kanskje jobbe litt med selvbildet?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:07   #17
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

165gram proteiner er virkelig ikke lite altså.. det er over 500 gram kylling det...

Og da skal det veie opp for minimalt med fett og karbohydrater?
Merker jeg blir redd for utviklingen her altså. Her er det ekstrem lavkarbo og ekstrem Grethe Roede i samme slengen, for å fucke opp kroppens system mest mulig for å pine seg ned i 50 kg....

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:07   #18
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Hvordan kan du anbefale dette? Synes det høres direkte skadelig ut å ligge på 600-1000 kalorier om dagen og samtidig ikke ha karbohydrater og lite proteiner.

Som jeg sa så annbefales ikke denne kuren over lengre tid.Det er mye proteiner da.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:08   #19
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

165gram proteiner er virkelig ikke lite altså.. det er over 500 gram kylling det...

Hun mente sikkert lite fett

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:09   #20
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Og jeg snakker om erfaring. Det er derfor jeg har slitt med diverse plager i altfor mange år. For jeg holdt på sånn i mange år.
Og da var det ikke bare en kulemage som var problemet for å si det sånn. Ved siden av overvekt var det MYE annet av plager jeg ikke unner noen.
Så styr unna er mitt råd.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:09   #21
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Steke i vann, er å koke....
165 gram proteiner er ikke lite, men 600-1000 kcal pr dag er VELDIG lite!
Det er ikke slanking, det er sulting. Og det er IKKE sunt.

Sitat:

Hei. Takk for svar. Jeg er bare 160 høy, og er den "største" av vennene mine, så det er ikke sånn at jeg ikke kan bli litt mindre. Har en liten kulemage, gnissende lår og armer med sånne fine dissende heng. Hehe....

Men hvordan spiste du i denne perioden? Jeg er vegetarianer, så regner med at det blir ekstreeeemt mye fisk på meg. Hehe.. Så at man kunne ligge helt nede på 500 kalorier!?!? Men man skal vel ha i seg masse proteiner, så skjønte ikke helt hvordan det kunne fungere. Hvordan lå du prosent/gramfordeling?

Du må ikke finne på å spise så lite som 500 kcal pr dag.
Men om du begynner å trene styrke vil både dissearmer og gnisselår forsvinne.

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:10   #22
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

nei det er jo ikke et varig kostholdt, det er som en boost.. og Sofie hexeberg har også utført very low calorie diet på flere av sine pasisenter med godt resultat.. vlcd eller hva hun kaller det.. lite karber og lite kalorier.. men det er så klart ikke noe man vil gjøre lenge.

Jeg holdt ut en uke, da drømte jeg lenge om saus altså, hehe og jeg går såpass bra ned uten å ligge lavt på kalorier, så jeg trenger ikke noe sånn kur..

Jeg telte ikke kalorier der, men med lite fett og lite karber så blir det uansett lite kalorier. men sulten var jeg ikke. kunne spise uendelig med biff nesten, for å komme oppi 200 gram protein som jeg skulle ha.. tror jeg det var..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:


Sist redigert av senorita : 07-02-11 kl 15:15.
senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:13   #23
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Det er noe ganske annet å få oppfølging av lege enn å begi seg ut på noe slikt på egen hånd.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:13   #24
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Hexeberg er lege! Og når hun anbefaler sine pasienter det er det noe helt annet enn å styre på med det på egenhånd

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:13   #25
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

nei det er jo ikke et varig kostholdt, det er som en boost.. og Sofie hexeberg har også utført very low calorie diet på flere av sine pasisenter med godt resultat.. vlcd eller hva hun kaller det.. lite karber og lite kalorier.. men det er så klart ikke noe man vil gjøre lenge.

Jeg holdt ut en uke, da drømte jeg lenge om saus altså, hehe og jeg går såpass bra ned uten å ligge lavt på kalorier, så jeg trenger ikke noe sånn kur..

Den store forskjellen her at da er det i samråd meg en lege!!!!! Jeg har i samråd med min lege gjennomført noe av det samme. For ingenting hjalp av det jeg forsøkte. For kroppen min var helt ødelagt. Men jeg var til jevnlig kontroll og hadde tatt en mengde blodprøver i forkant. Altså var kuren spesialtilpasset meg.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PSMF kombinert med Ketolysekuren? ketolysebloggen.blogg.no Ketolysekuren 24 03-03-11 21:03
Psmf Kari Marita Lavkarbo generelt 14 02-03-11 17:22
Kan noen fortelle meg hva PSMF er for noe? Bee Lavkarbo generelt 25 29-10-10 16:39
fra PSMF til Ketolyse whynn Lavkarbo generelt 0 28-09-10 17:30
Noen med erfaringer fra Bailine eller lign. EMS? Carbokiller Generell diskusjon 3 28-04-05 18:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no