Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-13, 14:46   #26
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

Lykke til. Det kan jo gå, men husk at du ikke har gjort en dårlig jobb selv om du bare går ned 5 kg på denne tiden. Du er fortsatt på vei til målet, du trenger bare litt mer tid...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 14:49   #27
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

jeg bør uansett klare 10 kg til des når jeg er såpass overvektig og mye overflødig vann i kroppen

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 14:52   #28
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

jeg bør uansett klare 10 kg til des når jeg er såpass overvektig og mye overflødig vann i kroppen

Bare du ikke begynner å stresse veldig for å få det til så, stress er en real motarbeider når det gjelder å gå ned i vekt... Men lykke til!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 14:52   #29
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

jeg bør uansett klare 10 kg til des når jeg er såpass overvektig og mye overflødig vann i kroppen

Bør og kan er to forskjellige ting. Du kan kanskje gå ned 10 kilo fordi du har en del overflødig vann i kroppen. Du kan ikke få kroppen din til å gjøre noe i en annen rytme eller takt enn det som er naturlig. Derfor bør du ikke kunne...

Det du kan og kanskje bør er å spise riktig og bra for deg selv. Være god mot deg selv!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 14:53   #30
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

nei stresser ikke, takk for det

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 15:10   #31
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

Du er ikke akkurat sykelig overvektig, selvom det virker som at du har fått for deg det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 15:13   #32
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

Hva sier din kjære til at du vil avlyse turen om du ikke går ned disse kiloene til den datoen? Jeg vet med sikkerhet at min mann hadde blitt utrolig lei seg og veldig, veldig skuffet over et så rart valg.
Tenk om du går ned 9kg, også avlyser du turen. Har du ikke vært kjempeflink om du klarer 5 kg( noe som er kjempebra på så kort tid!!!!)?

Jeg hadde mye, mye vann i kroppen ved nystart i 2011, jeg sto bom stille i ukevis. Skulle jeg bare gitt opp da eller?

Uansett er vel gode råd om du skal lykkes:
- IKKE noen utskeielser av noe slag.
-Hold deg til en "kur" med faste regler og hold deg til den. Les deg opp på det valgte kostholdet så du vet hva du driver med.
- Ikke masse desserter og sukkerfri sjokolade.
- Grønnsaker til hvert måltid og ikke bruk karbokvota di på brøderstatninger og masse fløte.


Det er fult mulig å klare dette til 10.desember altså. Men det er like mulig at du med full innsats ikke går ned mere enn 5-6 kg. Noe som forøvrig regnes som et veldig bra vekttap på så kort tid og med så lite overvekt som du har.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 15:15   #33
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

20 kg er ikke lite overvekt,, har ikke hatt noen utskeielser, typen vet om målet mitt og avgjørelsen min

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 15:20   #34
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

Du er klar over at du har en NORMAL BMI om du går ned til 65?? Du er IKKE overvektig på 65kg. At du kan veie 55kg er noe annet, men du er fullstendig innenfor normal BMI om du går ned 10kg. 10kg er uansett hva du tror ikke så utfattelig mye.

Jeg håper du forstår at folk her svarer i beste mening og ikke for å tråkke deg på tærne. Men jeg får litt vondt i magen av at du er så hard mot deg selv. Mine svar her er skrevet i beste mening og jeg håper du ikke mistforstår meg.

Lykke til så mye med målet!


Sist redigert av Imse : 23-09-13 kl 15:40.
Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 15:57   #35
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

nei forstår at dere mener det godt, men når typen og mener jeg klarer 10 kg til 10 des så kan jeg ikke skuffe han

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 16:04   #36
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

Blir han seriøst skuffet om du gjør ditt beste og ikke klarer å gå ned 10kg på så kort tid? Det er du som skal gå ned og ikke kjæresten din. Gjør ditt beste, om han blir skuffet ville jeg snakket ut med ham om dette.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 16:32   #37
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

Oi, dette var spesielt.... Må få signere de andre her, med at det er supert at du lever lavkarbo og på den måten er god med kroppen din, men å sette et slikt mål for en kjærestetur og avlyse om det ikke blir som du vil, vel det synes jeg er en heller dårlig ide. Så skuffet både han og du bli, om du ikke når målet. Kroppen din vil kunne gå inn i en stresset modus også, når du MÅ ned et nøyaktig antall kilo til en bestemt dato. Man kan ikke bestemme at kroppen skal gjøre slik eller slik, men å gjøre en skikkelig innsats, det er klart du kan Kanskje når du det helt, kanskje nesten, men å satse turen din på dette her, det håper jeg du ikke gjør. Og veldig overvektig, det er du ikke!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 16:35   #38
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

føler meg stygg og fæl og den eneste utenom her inne som støtter meg i lavkarbo er typen, alle andre bare sier: har du ikke lest det som står i media osv osv hvor du kan bli syk

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 16:41   #39
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

føler meg stygg og fæl og den eneste utenom her inne som støtter meg i lavkarbo er typen, alle andre bare sier: har du ikke lest det som står i media osv osv hvor du kan bli syk

Da har du rare venner som sluker rått VG`s svada. Hev deg over de.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 17:02   #40
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

vet man ikke skal telle kalorier når man går på lavkarbo men har en mistanke om at jeg ligger på for lite kalorier

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 17:14   #41
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

og derfor er jeg redd det skal stoppe opp

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 17:15   #42
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

Hva har du spist i dag da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 17:27   #43
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

føler meg stygg og fæl og den eneste utenom her inne som støtter meg i lavkarbo er typen, alle andre bare sier: har du ikke lest det som står i media osv osv hvor du kan bli syk

Spør dem hva som er galt med å spise masse grønnsaker, egg, ren fisk og rent kjøtt, noe meieriprodukter, nøtter og frø. Jeg tipper de fleste blir deg svar skyldig.

Veldig fint at kjæresten din støtter deg da, men jeg håper han gjør det fordi du vil gå ned i vekt, ikke fordi han synes du må gjøre det. Ikke alle som er så heldige at de har en støttende partner med på laget.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 17:28   #44
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

rekesalat med salat, ost og dressing og 100 gram kyllingvinger og dressing og grønnsaker og skal ha det samme til middag, men føler meg mett liksom

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 18:16   #45
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

jeg har vært i ketose siden onsdag nå, vil det da si at jeg forbrenner fett?

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 18:22   #46
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

jeg har vært i ketose siden onsdag nå, vil det da si at jeg forbrenner fett?

Det vil du merke etterhvert. En kan være i ketose og ikke gå ned i vekt eller en kan være i ketose og gå ned i vekt. Ketose betyr at kroppen bruker fett som energikilde, enten fra maten du spiser eller fra kroppen. Det er ikke så lenge siden du startet? Litt tidlig å lure på om du går ned eller ikke. Kroppen må jo få tid på seg å komme i gang med en helt ny måte å forbrenne mat og energi på.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 18:24   #47
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

saken er den at jeg er livredd for å spise for lite, vil ikke miste muskler

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 18:28   #48
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

Hva med litt sunn fornuft? Spis deg behagelig mett. Ser du at du kalorimessig havner helt på kjøret, så spis litt mere.
En ting er i allefall lurt: Velg en lavkarboretning og les deg godt opp på den. I allefall når du har satt deg et slik hefitg tidsmål. Det er ikke noe som heter kun lavkarbo, lavkarbo er en paraplybetegnelse.
Jo, det går helt fint å spise egenkomponert, men ikke alle lykkes med det, ikke uten noen kunnskap på forhånd.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 18:31   #49
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

jeg kan ikek drive å telle kalorier , da risikerer jeg å virkelig komme på kjøret og ødelegge hele psyken min

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 18:32   #50
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Har et mål om 10 kg til 10. desember, umulig?

det jeg vet funket for meg er å spise mye protein og lite karbo

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Umulig å redusere antallet fettceller i kroppen? Porla Lavkarbo generelt 6 01-09-11 14:01
Umulig å få tak i spisskål? marjusen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 18-09-10 18:43
Helt umulig med smoothie på ketolyse? QueenConnie Spørsmål om matvarer og oppskrifter 24 16-03-09 11:52
Umulig å bestille noe på ketolyse.no Elastica Ketolysekuren 13 13-08-08 09:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no