Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Enkel og kjapp frokost

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-01-11, 22:19   #1
kaffelatte
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Ski
Alder: 47
Innlegg: 2
kaffelatte er på en erverdig vei

Enkel og kjapp frokost

Jeg begynner på jobb kl 7 om morgenen. Så jeg spiser aldri mat før jeg sitter på jobben foran pcen. Men jeg lurte på om dere hadde noen gode ideer til hva jeg kunne ha med meg og spise når jeg kommer på jobb. Frem til nå har mine måltider gått i litt appelsinjuice, kaffe latte(lagd med hjemmeifra, drikkende på toget) og 2 knekkebrød med gulost. Jeg kunne tenkt meg et litt mere variert kosthold.

kaffelatte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 22:52   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Enkel og kjapp forokost

Er det mogleg for deg å varme opp mat på jobb? Vi har mikro på jobb, så eg har gjerne med omelett med bacon, eller restar frå middag, og et det til frukost. Nokre gongar tek eg med ostebitar/raspa ost, ei eller anna form for skinke og et det med avocado som er mosa med litt salt. Osteknekkis som underlag for anna pålegg er også brukande. Det er berre fantasien som set stoppar!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 23:08   #3
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Enkel og kjapp forokost

Du kan putte noe ferdigstekt kjøtt eller ferdigkokte egg i en boks å ta med.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 23:27   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Enkel og kjapp forokost

Jeg pleier å spise enten 2 mikroknekkebrød med ost, eller en skyr m fløte til frokost. Klarer heller ikke spise før jeg har vært på jobb en stund.

(PS Appelsinjuice er ikke lavkarbo )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 00:05   #5
vær
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1
vær er på en erverdig vei

Sv: Enkel og kjapp forokost

Hei :-) Lag deg en god salat om kvelden
som du setter i kjøleskapet...og vipps så er frokosten klar !!

vær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 00:10   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Enkel og kjapp forokost

Ja, det skreiv eg ikkje, men eg lagar altså alltid alt ferdig kvelden før, slik at det berre er å hive i sekken når eg skal på jobb om morgonen.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 11:58   #7
kaffelatte
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Ski
Alder: 47
Innlegg: 2
kaffelatte er på en erverdig vei

Sv: Enkel og kjapp frokost

Har dessverre ingen mikro på jobben. Salat pleier jeg å spise til lunsj, så jeg tror ikke at jeg orker å spise det til frokost også, men takk for tipset.

kaffelatte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:56   #8
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Enkel og kjapp frokost

Avokado.. ta me salt og pepper å noe slags kjøtt du liker.. skinke for eksempel. Del avokadoen først når du er på jobb, så blir den ikkje brun. Fjjern steinen, dryss over det du liker å spis med skje rett fra skallet.. det er enkelt! Ellers digger jeg middagsrester, men jeg spiser den gjerne kald.. kjøttkaker (hjemmelagde) delt i to med majones og pepper. Veldig god kalde, samme med fiskekaker.

Eller enklere, spekemat rullet rundt brie (min favoritt) eller en annen sort ost du liker. 3-4 holder lenge til lunsj.. for meg holder det til middag

Ja det var mine tips, variasjon er en fin ting!

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 14:12   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Enkel og kjapp frokost

Kokte egg med majones på.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:24   #10
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Enkel og kjapp frokost

Omelett er jo godt å ha med seg. Jeg bruker å steke omelett av to egg med litt fløte og krydder i. Legger i litt ost og det pålegget jeg måtte ha i kjøelskapet. JEg steker alltid omeletten som en halvmåne, så bretter jeg den med fyllet inni Nå den er ferdig pakker jeg den i sølvfolie og så inn i en pose. Hvis du ikke har for lang vei på jobb så vil det fortsatt være lunk i den når du spiser den. Dette er min faste matpakke hvis jeg vet at jeg ikke får spist i kantina på jobb. Er like god kald

Ellers er jo hjemmelagde knekkebrød godt til frokost

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:26   #11
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Enkel og kjapp frokost

Eggemelk er jo også mogleg, blande eggemelk og kaffi. Fyller godt.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 18:05   #12
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Enkel og kjapp frokost

Tyrkisk yoghurt med hakka paranøtter + litt andre nøtter og bær i en boks. Om du har poser med frosne bær i fryseren, kan du ta litt bringebær + evt blåbær oppi. Dryss kanel over. Bærene tiner ganske fort.

Jeg spiser dette nesten hver morgen, holder meg mett i flere timer. :-)

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 08:05   #13
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Enkel og kjapp frokost

Jeg bruker som flere nevner å lage en omelett kvelden før (som jeg varmer på jobb). Når du ikke har den muligheten kan du jo koke noen egg kvelden før og legge i pose i kjøleskapet. Deles i to og spises med majones og litt pepper. En annen ting jeg lager til frokost er ostekjeks (etter inspirasjon fra lenabeatrice sin blogg). Jeg bruker å lage det i microen på jobb, men har også laget det klart hjemme og tatt det med i en tett boks. Går fint det og. Så er det bare å legge på det pålegget du ønsker

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkel, kjapp middag med kylling misslinda Middag 1 19-07-11 13:34
Kjapp og god Tunfiskrøre! only39 Frokost og kveldsmat 2 08-10-10 00:00
Kjapp og god lunsj Pipp Lunsj 5 08-10-08 20:57
Kjapp-og-enkel mat Smil Ketolysekuren 10 25-04-07 21:04
Kjapp leveranse Maz Lavkarbo generelt 6 20-02-04 09:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no