Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ingen vektnedgang

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-11, 15:40   #1
søtejenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 15
søtejenta er på en erverdig vei

Ingen vektnedgang

Hei alle sammen

jeg lurer på noen få ting, og håper noen av dere kan hjelpe meg

jeg har nå i morgen gått på lavkarbo i 9 uker. de to første ukene gikk jeg ned 4 kilo
men mitt problem er at på disse 9 ukene har jeg ikke gått ned noe mer enn det

jeg har holdt meg under 20 karb om dagen. men alikevel ingen vektnedgang! tidligere drakk jeg mye pepsi max, laget en del desserter og spiste forskjellig med søtningsstoffer i , men holdt meg under 20 karb per dag. så da tenkte jeg at jeg kanskje ikke gikk ned pga søtningsstoffer og har den sisste uken fulgt lavkarbo til punkt og prikke. jeg har ikke spist noe med søtningsstoffer og bare drukket vann, men igjenn, ingen vektnedgang.

hva gjør jeg galt??

søtejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:47   #2
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: ingen vektnedgang..

Opprinnelig lagt inn av søtejenta, her.

Hei alle sammen

jeg lurer på noen få ting, og håper noen av dere kan hjelpe meg

jeg har nå i morgen gått på lavkarbo i 9 uker. de to første ukene gikk jeg ned 4 kilo
men mitt problem er at på disse 9 ukene har jeg ikke gått ned noe mer enn det

jeg har holdt meg under 20 karb om dagen. men alikevel ingen vektnedgang! tidligere drakk jeg mye pepsi max, laget en del desserter og spiste forskjellig med søtningsstoffer i , men holdt meg under 20 karb per dag. så da tenkte jeg at jeg kanskje ikke gikk ned pga søtningsstoffer og har den sisste uken fulgt lavkarbo til punkt og prikke. jeg har ikke spist noe med søtningsstoffer og bare drukket vann, men igjenn, ingen vektnedgang.

hva gjør jeg galt??

Du vil ikke prøve å justere bittelitt ned til max 15 g karbohydrater pr dag ?

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:48   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: ingen vektnedgang..

Hvor mye skal du ned? Hva veier du? Hvor høy er du?

Drikker du nok vann? Får du i deg nok fett?

Hva er det du spiser med karbohydrater?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:49   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: ingen vektnedgang..

Hei,
Det er ikke bare antall kh som har betydning for om du går ned i vekt eller ikke – man kan fint være overvektig og i ketose uten å gå ned i vekt.
Det er viktig at man sr på sammensetningen av det man spiser og drikker, så du bør nok legge ut hva og hvor mye du spiser og drikker dersom du ønsker noen konkrete råd!
Videre så sier du ikke noe om høyde og vekt… og så må man ikke glemme at sykdom, skader, medisiner, stress etc. kan være faktorer som virke inn på vektnedgang.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:58   #5
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: ingen vektnedgang..

Jeg vet at jeg kanskje var kortfattet og "to the point" i mitt svar til TS. Noen ganger må man anta at de underliggende ting er ok (sykdom etc. ) når spm.stiller ikke nevner noe om det selv. I tillegg har TS vurdert noen vanlige fallgruber (kunstig søtning), som viser at hun har satt inn i kostholdet. 15-karbgrensen er der for en grunn...

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 17:30   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: ingen vektnedgang..

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Jeg vet at jeg kanskje var kortfattet og "to the point" i mitt svar til TS. Noen ganger må man anta at de underliggende ting er ok (sykdom etc. ) når spm.stiller ikke nevner noe om det selv. I tillegg har TS vurdert noen vanlige fallgruber (kunstig søtning), som viser at hun har satt inn i kostholdet. 15-karbgrensen er der for en grunn...

Mitt svar til TS var på ingen måte ment som noen kritikk til ditt svar. Dersom du ser på tidspunktene for når svarene ble lastet opp så var jeg veldig opptatt med å formulere mitt svar når du lastet opp ditt
Min erfaring er at mange ikke er inneforstått med at skader, sykdom og medisiner er faktorer som kan hindre vektnedgang selv om de kan masse om lavkarbo - så det pleier jeg som oftest å ta med i mine svar/kommentarer.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 18:01   #7
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: ingen vektnedgang..

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Mitt svar til TS var på ingen måte ment som noen kritikk til ditt svar. Dersom du ser på tidspunktene for når svarene ble lastet opp så var jeg veldig opptatt med å formulere mitt svar når du lastet opp ditt
Min erfaring er at mange ikke er inneforstått med at skader, sykdom og medisiner er faktorer som kan hindre vektnedgang selv om de kan masse om lavkarbo - så det pleier jeg som oftest å ta med i mine svar/kommentarer.

Bare beundrer din (og fleres) tålmodighet !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:49   #8
søtejenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 15
søtejenta er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektnedgang

tusen takk for svar
så snillt at dere er så hjelpsomme
ja, kanskje jeg kan prøve å spise 15karb istedenfor 20, å se om det har noen effekt.
jeg er 160 høy og veier nå 58 kg. jeg vil ned til 55\54 kg.
jeg veide 54kg i fjor, men har gradvis lagt på meg. så jeg er jo ikke overvektig og det er jo ikke mange kiloene det er snakk om, men det er veldig irriterende når jeg ikke lenger ser ut som jeg gjorde..

jeg har ingen sykdommer eller noe annet som kan forstyrre vektnedgangen.

en typisk dag for meg kanf.eks se slik ut:
frokost: hjemmelaget lavkarbo brød med hvitost eller en ommelett
lunsj: salat med kylling el kjøttdeig
middag: wokgrønnsaker med kylling el kjøttdeig
kvelds: ommelett eller hjemmelaget lavkarbo brød
jeg har tidligere drukket mye pepsi max, men har nå gått over til vann. og føler jeg drikker nok. bruker også meierismør når jeg steker og på skiven.

det som jeg syns er rart er at når jeg har kuttet ut all kunstig søtning at vekta fremdeles ikke rikker seg ett eneste gram engang..

søtejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 22:01   #9
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av søtejenta, her.

tusen takk for svar
så snillt at dere er så hjelpsomme
ja, kanskje jeg kan prøve å spise 15karb istedenfor 20, å se om det har noen effekt.
jeg er 160 høy og veier nå 58 kg. jeg vil ned til 55\54 kg.
jeg veide 54kg i fjor, men har gradvis lagt på meg. så jeg er jo ikke overvektig og det er jo ikke mange kiloene det er snakk om, men det er veldig irriterende når jeg ikke lenger ser ut som jeg gjorde..

jeg har ingen sykdommer eller noe annet som kan forstyrre vektnedgangen.

en typisk dag for meg kanf.eks se slik ut:
frokost: hjemmelaget lavkarbo brød med hvitost eller en ommelett
lunsj: salat med kylling el kjøttdeig
middag: wokgrønnsaker med kylling el kjøttdeig
kvelds: ommelett eller hjemmelaget lavkarbo brød
jeg har tidligere drukket mye pepsi max, men har nå gått over til vann. og føler jeg drikker nok. bruker også meierismør når jeg steker og på skiven.

det som jeg syns er rart er at når jeg har kuttet ut all kunstig søtning at vekta fremdeles ikke rikker seg ett eneste gram engang..

Du er vel normalvektig, så da er neppe karboreduksjon det riktige (med den hensikt å komme i ketose). Mer fysisk aktivitet ? Det er vel kanskje der du kan få best virkning ?

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 00:20   #10
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Ingen vektnedgang

Du er helt normalvektig, jenta mi

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 00:31   #11
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av søtejenta, her.

jeg er 160 høy og veier nå 58 kg. jeg vil ned til 55\54 kg.
jeg veide 54kg i fjor, men har gradvis lagt på meg. så jeg er jo ikke overvektig og det er jo ikke mange kiloene det er snakk om, men det er veldig irriterende når jeg ikke lenger ser ut som jeg gjorde..

jeg har ingen sykdommer eller noe annet som kan forstyrre vektnedgangen.

Du er helt perfekt!
Om du absolutt vil ned de få kiloene der, så er ikke lavkarbo tingen for deg, særlig ikke ketolyse. Det er beregnet på overvektige med en bmi på over 30, og din er 22. Det er nok derfor det ikke fungerer på deg. Lavkarbo som slanking er mer for de som hvertfall skal 10kg ned, ikke noen få. Ketolyse er kun vektregulerende, ikke slankende.

Jeg hadde prøvd periodevis fasting, trening og kaloritelling i stedenfor karbo om jeg var deg.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 18:54   #12
Stinemoor
Juniormedlem
 
Stinemoor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: På det blide sørland
Innlegg: 33
Stinemoor er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av søtejenta, her.

jeg lurer på noen få ting, og håper noen av dere kan hjelpe meg
jeg har holdt meg under 20 karb om dagen. men alikevel ingen vektnedgang! tidligere drakk jeg mye pepsi max, laget en del desserter og spiste forskjellig med søtningsstoffer i , men holdt meg under 20 karb per dag.
hva gjør jeg galt??

Trodde man kunne drikke pepsi max? Det står jo det alle veier at man kan? Har bare holdt på en uke, men går ikke ned noe å er redd jeg gjør noe feil. Men ligger på under 15 karbs. Men er redd for at vekta skal begynne å gå den andre veien nå!;S

__________________

Stinemoor!



Stinemoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 18:56   #13
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Stinemoor, her.

Trodde man kunne drikke pepsi max? Det står jo det alle veier at man kan? Har bare holdt på en uke, men går ikke ned noe å er redd jeg gjør noe feil. Men ligger på under 15 karbs. Men er redd for at vekta skal begynne å gå den andre veien nå!;S

man kan drikke lettbrus på ketolyse, men ikke alle tåler søtstoffet og det kan derfor virke som en partystopper for noen. Så derfor må noen kutte det ut mens andre kan få beholde den. Ketolyse for damer gjelder 15g karbo daglig, 20 for menn.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 19:04   #14
Stinemoor
Juniormedlem
 
Stinemoor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: På det blide sørland
Innlegg: 33
Stinemoor er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

man kan drikke lettbrus på ketolyse, men ikke alle tåler søtstoffet og det kan derfor virke som en partystopper for noen. Så derfor må noen kutte det ut mens andre kan få beholde den. Ketolyse for damer gjelder 15g karbo daglig, 20 for menn.

Ok, kansje jeg skal prøve å kutte ut den litt da. Jeg vet jeg sikkert overreagerer litt, å man skal vel helst ikke veie seg alt for ofte heller. Men jeg har holdt på en uke å ikke gått ned noen ting, kansje et par g. Vanligvis går jeg veldig fort ned i vekt når jeg slanker meg.
Men siden jeg ligger på under 15 karbs og er i ketose så gjør jeg vel tingene riktig?

Jeg spiser for det meste eggretter, bacon, kjøtt, salat, og har begynt å teste ut litt forskjellige oppskrifter.

Men burde jeg spise hver andre til ttredje time osv? Har vært litt dårlig på å justere når og hvor mange måltider jeg spiser til dagen!

__________________

Stinemoor!



Stinemoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 19:08   #15
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Stinemoor, her.

Ok, kansje jeg skal prøve å kutte ut den litt da. Jeg vet jeg sikkert overreagerer litt, å man skal vel helst ikke veie seg alt for ofte heller. Men jeg har holdt på en uke å ikke gått ned noen ting, kansje et par g. Vanligvis går jeg veldig fort ned i vekt når jeg slanker meg.
Men siden jeg ligger på under 15 karbs og er i ketose så gjør jeg vel tingene riktig?

Jeg spiser for det meste eggretter, bacon, kjøtt, salat, og har begynt å teste ut litt forskjellige oppskrifter.

Men burde jeg spise hver andre til ttredje time osv? Har vært litt dårlig på å justere når og hvor mange måltider jeg spiser til dagen!

Spis når du er sulten, men ikke spis deg stappmett.
Du har jo ikke vært på ketolyse så lenge, så det kan være at forbrenningen dabber av litt. Det er den første 1-2 uken at det går i hui og hast for noen, mens det bremser opp litt senere. Så lenge du ikke går opp så er det jo bra.
Jeg opplevde i en tid at hvis jeg spiste nærmere 20-25g karbo daglig så falt det mer vekt av, men til slutt fungerte ikke det heller. Så jeg tar et par sånne dager med en ekstra boost, samtidig som jeg faster 12-15 timer daglig. Her går det tregt, men det går isåfall nedover fra uke til uke.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 19:10   #16
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ingen vektnedgang

En uke er altfor kort tid for å trekke noen konklusjoner enda og husk at den største bremsen ofte er stress

Det virker som du gjør det meste riktig, bare å fortsette å følge retningslinjene og stress ned, så skal du nok se det løsner

Ikke spis etter klokka, men spis når du er sulten til du er mett Hvor mange måltider det blir kommer helt ann på når du er sulten. Blir du raskt sulten etter et måltid kan det tyde på at du har spist for lite fett.

Jeg holder meg som oftest mett i mange timer! Spiser som regel 2-3 måltider i løpet av dagen. Frokosten spiser jeg rundt kl 7, og tenker ikke på å spise lunsj før jeg er sulten... det er som regel ikke før 14-15 tia

Lykke til, og stress ned

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 19:46   #17
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Stinemoor, her.

Ok, kansje jeg skal prøve å kutte ut den litt da. Jeg vet jeg sikkert overreagerer litt, å man skal vel helst ikke veie seg alt for ofte heller. Men jeg har holdt på en uke å ikke gått ned noen ting, kansje et par g. Vanligvis går jeg veldig fort ned i vekt når jeg slanker meg.
Men siden jeg ligger på under 15 karbs og er i ketose så gjør jeg vel tingene riktig?

Jeg spiser for det meste eggretter, bacon, kjøtt, salat, og har begynt å teste ut litt forskjellige oppskrifter.

Men burde jeg spise hver andre til ttredje time osv? Har vært litt dårlig på å justere når og hvor mange måltider jeg spiser til dagen!

En uke er så kort tid... har du eggløsning eller skal du ha mens? Det kan være nok til å påvirke vekten på en uke... jeg kan variere med opptil 2 kilo i forbindelse med mens....

Nei - ikke spis etter timer - spis når du er sulten! Om du MÅ legge en plan får du sette tidspunkt i starten så du "husker" å spise - så tar du heller etter magefølelsen senere

Drikk nok vann!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 22:16   #18
søtejenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 15
søtejenta er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektnedgang

så søte dere er jeg er fullstendig klar over at jeg er normalvektig, det er bare det at jeg ikke føler meg vel nå som jeg har lagt meg litt ut.

jeg får kanskje prøve å bevege meg litt mer. å som Regret sier eriodevis fasting og kaloritelling

takk for gode råd og tips.

søtejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ingen vektnedgang, men fri for smerter... prioritering av energi? Shamu Ketolysekuren 8 28-04-11 15:02
I ketose, men er ingen vektnedgang... mamman til luca Ketolysekuren 2 28-05-10 21:22
Kvinne over 60 og ingen vektnedgang Grandmother Spørsmål og svar 0 02-05-09 17:32
Ingen på OE? Pluto i magen min:) Optimal Ernæring 7 26-04-08 21:23
ingen vektnedgang! moea Lavkarbo generelt 15 30-05-06 13:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no