Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Veiing og måling

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-16, 11:26   #26
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Veiing og måling

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Når guttungen tramper inn med skitne stølver er det da ikke støv han drar med seg inn?

Det blir jo til støv det også

Opprinnelig lagt inn av elikri, her.

Støv er det der merkelige som havner oppå lister og stikkkontakter og andre rare ting...

Ja, jeg vet det, men det er jo møkk det også. Hud og sand og jord og klesfiber og all mulig annet rart. Enten er det rent, eller så er det skittent (med andre ord er det ikke mulig å få det fullstendig rent noe sted )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 12:09   #27
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Veiing og måling

Støv eller skitt, samma det. Vi må vaske/støvsuge det bort uansett hvilken definisjon dere setter på det.
Vil nok fortsatt påstå at det er ulikt selvom litt av skiten blir til til støv etterhvert.
Ost har vært melk en gang men jeg kaller det ikke melk av den grunn. Det er fortsatt ost

Jeg har gått ned 1 kilo denne uka og det er mye viktigere enn støv/skitt diskusjonen

Nå skal jeg ta en runde med støvsugeren her og få vekk STØVET som har samlet seg i stua. Etterpå skal jeg vaske vekk skiten som ble dratt med inn i gangen i går.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 13:49   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Veiing og måling

ja, det jeg hang meg opp i var å si at det var rent selv om de var støv i krokene. Enten er det rent eller ikke rent.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 14:55   #29
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Veiing og måling

Vet du at når jeg har vasket gulvet og dagen etter så er det kommet noe støv på utvalgte plasser på gulvet som ses når solen står på, så kaller jeg faktisk gulvet mitt rent men det er støv i kroken. Jeg mener fortsatt at støv og skitt er ulike ting. Vi får høre med en språkforsker

Når det er sagt så syns jeg ikke en støvete kjøkkenbenk er noe mere appetittelig enn en skitten kjøkkenbenk. Heldigvis så vasker man gjerne over den endel ganger i løpet av dagen og ikke blåser det inn der heller på samme måte som enkelte plasser på et gulv.


Sist redigert av Minni1 : 26-01-16 kl 15:18.
Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 15:21   #30
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Veiing og måling

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Vet du at når jeg har vasket gulvet og dagen etter så er det kommet noe støv på utvalgte plasser på gulvet som ses når solen står på, så kaller jeg faktisk gulvet mitt rent men det er støv i kroken.

Det klarer ikke jeg, og det er nok derfor jeg hater så intenst å vaske. Man blir virkelig aldri ferdig... Endte med at sambo betaler andre for å gjøre det Men det er jo like fult bare den ene halvtimen hver 14. dag hvor det faktisk er reint...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 15:29   #31
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Veiing og måling

Uff høres slitsomt ut å aldrig føle at det er rent. Er nok endel som har det slik og jeg er virkelig glad for at jeg føler at det rent rundt meg litt flere timer.
Egentlig så er det vel ikke ordene i seg selv vi diskuterer men hva definisjonen på når kan det kalles rent

Og den er jo ulik fra person til person.


Sist redigert av Minni1 : 26-01-16 kl 15:59.
Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 16:58   #32
elikri
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2016
Hvor: vestlandet
Innlegg: 433
elikri er på en erverdig vei

Sv: Veiing og måling

Hehe dette ble litt av en diskusjon i veie og Måletråden men men..
Jeg har jobbet i hjemmesykepleien og der fikk jeg se hva rot og skitt virkelig er.
Jeg er rimelig sikker på at dere har det veldig greit :-)

elikri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 19:40   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Veiing og måling

Opprinnelig lagt inn av elikri, her.

Jeg er rimelig sikker på at dere har det veldig greit :-)

Vi diskuterte dette på jobb her om dagen, for hun ene klaget på at samboeren kunne skrubbe gulvet med tannbørste omtrent, men ikke så en genser som slang på en stol, tallerkener på benken/bordet eller sko slengt i gangen. Jeg forklarte henne at joda, det går fint an å ikke se dette, for så lenge man vet det ikke er helt reint er det samme f*** med hele greia Og siden dette ikke er vaskeuke er det alt annet enn greit hjemme hos meg nå

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 20:29   #34
elikri
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2016
Hvor: vestlandet
Innlegg: 433
elikri er på en erverdig vei

Sv: Veiing og måling

Jeg har funnet min perfekte match. Han er ekstremt god på organisering og rydding og jeg er flink på overflatene. :-)

elikri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Måling av om man er i ketose Blester Lavkarbo generelt 3 07-11-11 19:56
Måling med målebånd lille_flode Ketolysekuren 8 29-11-10 18:19
Måling av ketolyse araber123 Ketolysekuren 1 28-10-10 23:53
Måling av blodsukker Matglad Spørsmål og svar 15 23-05-10 21:12
Måling ved Ketostix cloud Lavkarbo generelt 1 08-04-10 02:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no