Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Da ble det Atkins, gitt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-11, 16:05   #1
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Da ble det Atkins, gitt

jammen ble det ett bytte etter at jeg har lest boken "den nye Atkins-dietten"
flere som bytter diett etter hvert som tiden går?
det blir jo fortsatt lavkarbo, men en litt annerledes sammensetning av matvarene + grønnsaker..har nok savnet det endel.

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 16:19   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Da ble det Atkins, gitt

Det er ikke uvanlig å bytte filosofi etter at man har blitt litt kjent og komfortabel med grunnleggende lavkarbo-prinsipper. Det store målet er jo å lytte til egen kropp, og jobbe for eget velvære - så man finner ut om man vil ha mer eller mindre grønnsaker, mer eller mindre fett, mer eller mindre rom for "sprekk/utskeielse", osv.

Selv begynte jeg med ferdigmat fra spisdegslank, prøvde deretter å følge ketolysekuren, og har nok til sist landet på noe nærmest Skaldeman. Etterhvert skal jeg prøve å nærme meg noe mer i retning Lutz. Det jeg har lært av det hele er jo at jeg trives kjempegodt med mye fett, og har veldig lite behov (både fysisk og psykisk) for karbohydrater. Andre fungerer helt annerledes.

Sånn sett vil jeg gratulere deg med å ha valgt å bytte retning - det er jo et tegn på et bevisst forhold til hva du ønsker og trives med.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 16:40   #3
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Da ble det Atkins, gitt

så flott å høre
tenkte kanskje at det virket dumt,men det er kanskje ikke det.

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 16:45   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Da ble det Atkins, gitt

Tror jeg spurte for en god stund siden hvor mange som hadde skiftet retning underveis - og det var en del... det handler om å finne SIN retning

Kan du si noe om den siste atkins-boka? Bra? Har du den på norsk?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 17:15   #5
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Da ble det Atkins, gitt

jeg synes den var veldig bra.
lett lest og veldig gode retningslinjer.
det står om ulike matvarer,hvor mye du skal ha av hvert for å dekke behovet.
det står oppskrifter med fett,karbo,protein og KALORI.det savnet jeg i skaldemans bok,veldig få oppskrifter med det.
da det virker som det har betydning for kroppen min.
den er oxo i trinnvis som skaldeman.
men litt mer å velge i.må si etter ca 7-8 uker på rent kjøtt,blomkål,kålhode og fett så er jeg drit lei og kvalm av alt.
gleder meg til å nyte ett måltid med grønnsaker som smaker godt til kjøttet.virket som det skulle gå bra,men nå sa det plutselig stopp.
i og med min familie ikke spiser lavkarb så tror jeg det blir lettere allikevel å leve med Atkins med tanke på felles mat her i huset.
min datter på 2 har antagelig fått melke intoleranse så da kan jo hun spise endel av det jeg spiser.
spurte legen om hva hun syntes om det.
hun sa det måtte være fint og at hun hadde hørt masse positivt til lavarbo.
hun hadde ikke noe vondt å si om det.hun syntes bare det var rart at jeg orket å spise egg og bacon uten brød til frokost hehe

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 20:22   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Da ble det Atkins, gitt

Da skal jeg jammen meg investere i boka - jeg har ikke atkins-bok fra før av

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 20:25   #7
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Da ble det Atkins, gitt

tror du kommer til å bli fornøyd med den

  Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 08:58   #8
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da ble det Atkins, gitt

Titti76 hvornår er Atkins-bogen du anbefaler skrevet? Min er vist fra 2002 og hedder Dr. Atkins Nye kostrevolution. Er din en nyere udgave?

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 09:08   #9
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Da ble det Atkins, gitt

Forlaget Lille Måne ga ut "Den nye Atkins-dietten" i 2011
så etter det jeg kan skjønne er den splitter ny

  Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 09:16   #10
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da ble det Atkins, gitt

Hold da op det var jeg ikke klar over - jeg skal vist lige ind og bestille en ny bog TAK

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 09:26   #11
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Da ble det Atkins, gitt

ja er vist mange som ikke tror det finnes noen annen enn den du har og de synes den er så dårlig..løp og kjøp
på haugenbok.no får du bestilt uten å betale porto.det tar bare 2-3 dager så er den i postkassa di

  Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 10:02   #12
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da ble det Atkins, gitt

Så er den bestilt

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 11:21   #13
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Da ble det Atkins, gitt

grattis med ny bok hehe.
bestilte du fra haugenbok?

  Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 16:45   #14
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Sv: Da ble det Atkins, gitt

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

jammen ble det ett bytte etter at jeg har lest boken "den nye Atkins-dietten"
flere som bytter diett etter hvert som tiden går?
det blir jo fortsatt lavkarbo, men en litt annerledes sammensetning av matvarene + grønnsaker..har nok savnet det endel.

Nå ble jeg inspirert til å fortsette med Atkins og kjøpe den nye boka. Min er fra 2004. Følger meg litt ensom her inne, det virker som om de aller fleste går på ketolyse eller skaldemann. Det er så få på Atkins, eller kanskje det bare er jeg som ikke finner fram her inne...

Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 17:06   #15
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da ble det Atkins, gitt

Jeg købte bogen fra lille måne - de har fragtfrit ved bestilling over 200. Haugenbook ville have 500 i depositum - det syntes jeg var lige i overkanten

Tami - hold du endelig fast i Atkins hvis det føles rigtigt for dig. Jeg tror at du har ret i at der er mange på Ketolyse og Skaldeman, men der er alligevel nogle garvede indenfor Atkins regi Hvis du spørger om noget herinde går der ikke længe før du har svar. Men det er vigtigt at du følger dit hjerte og føler efter hvad der er rigtigt for dig.

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 19:16   #16
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Da ble det Atkins, gitt

Opprinnelig lagt inn av Tami, her.

Nå ble jeg inspirert til å fortsette med Atkins og kjøpe den nye boka. Min er fra 2004. Følger meg litt ensom her inne, det virker som om de aller fleste går på ketolyse eller skaldemann. Det er så få på Atkins, eller kanskje det bare er jeg som ikke finner fram her inne...

du har nok rett vis ikke er vi like dårlig å leite hehe.
er ikke mange som går på Atkins.
jeg liker denne dietten bedre
og vil nok anbefale den nye boka i stedet for den du har.
de andre her inne sier boka er så dårlig,det er ikke den nye iallefall.

hadde vært koselig om du gjorde det da for da er det noen å henge seg på som gjør det samme

  Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 19:17   #17
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Da ble det Atkins, gitt

Opprinnelig lagt inn av Efterår, her.

Jeg købte bogen fra lille måne - de har fragtfrit ved bestilling over 200. Haugenbook ville have 500 i depositum - det syntes jeg var lige i overkanten

Tami - hold du endelig fast i Atkins hvis det føles rigtigt for dig. Jeg tror at du har ret i at der er mange på Ketolyse og Skaldeman, men der er alligevel nogle garvede indenfor Atkins regi Hvis du spørger om noget herinde går der ikke længe før du har svar. Men det er vigtigt at du følger dit hjerte og føler efter hvad der er rigtigt for dig.

ble det så dyrt på haugenbok..hmm.
jeg er medlem der kanskje det har noe å si da.
men medlemskapet koster ikke noe.
jeg har iallefall aldri betalt noe

  Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:53   #18
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Sv: Da ble det Atkins, gitt

hadde vært koselig om du gjorde det da for da er det noen å henge seg på som gjør det samme[/quote]

Den nye boka er kjøpt, sitter med den her......og jeg ser at det er veldig mye som er forandret fra 2004 boka! Til det bedre Nå skal det leses...

Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 09:30   #19
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Da ble det Atkins, gitt

åå så morro

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 09:52   #20
Rianna
Medlem
 
Rianna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 95
Rianna er på en erverdig vei

Sv: Da ble det Atkins, gitt

Har akkurat bestilt denne Kjører egenkomponert nå, hadde igrunn vært greit med noe fast og følge

__________________



~Min Dagbok~Min Blogg~iHerb kode: ESO978~
Rianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/LCHF'ish :) Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 09:56   #21
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Da ble det Atkins, gitt

ja det synes jeg oxo,hadde ikke klart dette uten lesestoffet jeg har lest.
er veldig koselig at vi er flere
synes flertallet her inne er på LCHF/egen komponert/lavkarbogenerelt el ketolyse.

  Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 13:59   #22
Rianna
Medlem
 
Rianna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 95
Rianna er på en erverdig vei

Sv: Da ble det Atkins, gitt

Da har jeg kommet til kapittel 4 i boka (skal si haugenbok leverer raskt!). Gleder meg til å lese mer, men det får bli til kvelden, når barna er i seng

__________________



~Min Dagbok~Min Blogg~iHerb kode: ESO978~
Rianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/LCHF'ish :) Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 18:30   #23
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Da ble det Atkins, gitt

ja det er godt å sette seg ned med en bok når det er blitt stilt i huset
haugenbok er ekstremt raske,jeg har ikke bestilt fra noen bokklubb som er så kjapp som denne. kanskje de er kjappe så vi ikke får tenkt oss om for å kanselere handelen hehe

  Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 13:13   #24
kriiistinn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: telemark
Innlegg: 9
kriiistinn er på en erverdig vei

Sv: Da ble det Atkins, gitt

hei =) jeg har fått inntrykk av at ketolyse og atkins er noe det samme, men langt ifra sikker.. kommer man inn i ketose på atkins kuren ?=)

kriiistinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins, ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 19:03   #25
HelleV2
Juniormedlem
 
HelleV2 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 30
HelleV2 er på en erverdig vei

Sv: Da ble det Atkins, gitt

Også for mig nu. Jeg tabte mig ikke på ketolysekuren, men tog kun på. Skiftede efter 7 uger til Atkins og tabte 2,8 kg de første 2 uger. Så Atkins er også for mig. Fatter ikke hvorfor jeg ikke har læst Atkins noget før - syntes meget Ketolysekuren ligner noget der er "kopieret" efter Atkins.

Har lige bestilt den nye Atkins og Matrevulotionen også - så nu venter jeg i spænding.
Har lånt Atkins bogen fra 2005 på biblioteket, på dansk - er spændt på om jeg kan læste den norske.

Jeg var tæt på at bestille Bedre Uten Brød også, men mon ikke jeg få samme fakta ved at købe Matrevulotionen ???.

/Helle

__________________



HelleV2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nu Atkins. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Og der kom mensen igjen gitt ... janine75 Ketolysekuren 6 07-12-07 23:51
Tror jeg har gitt meg jeg... Millsi Ketolysekuren 57 11-11-07 23:07
Forvirra jeg gitt! Carisma Ketolysekuren 12 24-04-07 17:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no