Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

1mnd på Ketolyse - seint vekttap

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-08, 23:59   #1
gullahar
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 42
gullahar er på en erverdig vei

1mnd på Ketolyse - seint vekttap

Hei!

Er ny her, jeg. Har vært på ketolysekuren i ganske nøyaktig 1mnd, men synes det går treigt nedover med vekta. Tror jeg er ganske flink til å passe på karbene, og har ikke sprukket en eneste gang.

En typisk dag for meg ser slik ut:
Frokost: Omelett laget av 2 egg, 1 skje matfløte, 4 skriver spekeskinke og kanskje en sopp + ost på toppen

Lunsj: Salat med ost eller kyllingvinger

Middag: Stekt kylling med salat, diverse grønnsaker gratinert i fløte og/eller ost (f.eks. sopp, tomat, løk eller brokkoli).

Har litt problem med å spise bacon - tror jeg har fått overdose. Så jeg prøver å kompansere med mye fett til steking.

Jeg føler meg veldig bra - frisk og opplagt. Og ikke vondt eller oppblåst i magen. DET er deilig!

Men, jeg lurer på noen ting:
Er veldig glad i vin - men opplever at vekta stagnerer når jeg tar noen glass. Andre som har erfart det? Har sjekket at jeg fortsatt er i ketose, men ketosen har liksom ingen effekt ved inntak av vin.

Hvordan er det med Cola Light?

__________________


gullahar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 00:06   #2
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: 1mnd på Ketolyse - seint vekttap

Kjapt svar fra meg.

Ost og fløte kan gjøre at vektnedgangen stopper opp. Prøv gjerne å kutt ned på disse og se om det blir noen forandring.

Spekeskinka er kanskje salt - da vil saltet binde vannet i kroppen. Vær obs på dette også.

Tomaten har en del karber. Pass på denne også.

Alkohol forbrenner lettere enn fett. Om du drikker alkohol så må du nok regne med at vekta stopper opp noen dager. Begrens inntaket.

Cola light er søtet med suclarose. Dette fungerer for noen, og ikke for andre. For meg selv så funker det bedre med cola light enn pepsi max da den er søtet med aspartam, og det er ikke kroppen min så glad i. Da stopper vektnedgangen min.

Fortsatt lykke til!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 00:14   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: 1mnd på Ketolyse - seint vekttap

hør på sma

også kommer jeg med spørsmålet... hva er liten nedgang?
har man 0,5-1 kilo i uka bør man være godt fornøyd syns jeg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 00:19   #4
gullahar
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 42
gullahar er på en erverdig vei

Sv: 1mnd på Ketolyse - seint vekttap

Takk for tips!

Joda, jeg vil jo ikke akkurat klage. 4 kg så langt er jo mye bedre enn ingen ting!

Skal prøve å kutte ned på ost. Men gjelder det alle typer ost? Bruker ofte Norvegia til smelting, men liker også å "maule" feite oster som camembert og brie.

Fikk forresten sjokk når jeg oppdaga at mais hadde hele 16,5 g karber pr. 100 g! Spiste en salat på restaurant i dag - og der var det en god del mais. Den var blanda så godt inni salaten at det ville sett rimelig teit ut å prøve og pille den ut. Au da. Nå har jeg i alle fall lært...

__________________


gullahar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 07:24   #5
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: 1mnd på Ketolyse - seint vekttap

4 kg på en måned er da veldig bra! Det viktigste når man legger om kostholdet for å gå ned i vekt, er å ha tålmodighet (Men jeg skjønner hva du mener altså, veeeldig godt )

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 08:34   #6
Oban
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 148
Oban er på en erverdig vei

Sv: 1mnd på Ketolyse - seint vekttap

Kjenner meg veldig godt igjen i dette. Mistet selv 4.2 kg etter fire uker, men hadde forventet mye mer. Hadde lest om mange som mistet 3-5 kg første uka og fortsatte vekttapet med stor effektivitet.
Nå er status hos meg 6.9 kg på åtte uker, og ser det faktisk som en fordel at det ikke går så fort. Tror det er mye mer heldig for kroppen.

Så mitt råd er at du må fortsette å være flink med dietten, og bruke den tid du trenger for å nå målet ditt. Og som mange skriver her inne, så er det store muligheter for at du blir mindre selv om vekten ikke endrer seg mye.
Lykke til videre !

__________________



Min journal
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 09:21   #7
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: 1mnd på Ketolyse - seint vekttap

De som mister mange kilo første uka er gjerne de som har mye vann i kroppen (jeg er en av dem), så kanskje du har "gått rett på" fettreservene og begynt å tyne på dem med en gang
Huden skal jo også følge med, og da er det en fordel å gå saktere ned.
1 kilo i uka er kjempebra - så bare fortsett den gode jobben du!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 10:29   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 1mnd på Ketolyse - seint vekttap

Signerer de andre her. 1 kilo i uka er jo flott

Sitat:

Er veldig glad i vin - men opplever at vekta stagnerer når jeg tar noen glass.

Husk at det ikke er anbefalt å nyte alkohol de 4 første ukene, iflg. boka.

Det er for at kroppen skal komme godt i gang, og ikke bli forstyrra og "satt ut"

Når du drikker alkohol, så forbrenner kroppen alkoholen før den går over til fett-forbrenning igjen. Alkohol slår ut på stix.

Lykke til videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 14:21   #9
~kiki~
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 31
~kiki~ er på en erverdig vei

Sv: 1mnd på Ketolyse - seint vekttap

Jeg har mistet like mye som deg; 4 kg på 4 uker, og jeg er storfornøyd! (når jeg før har prøvd å slanke meg ved å spise lite og trene en del, så har jeg gått ned en 2-300 gram per uke, så 1 kg per uke i snitt er masse til å være meg)

~kiki~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:21   #10
gullahar
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 42
gullahar er på en erverdig vei

Sv: 1mnd på Ketolyse - seint vekttap

Takk for tilbakemelding alle sammen! Jeg prøver nå å kutte vin og melkeprodukter. Så får vi se hvordan det går. Til nå har det i alle fall gått rette veien

Har forresten merket endringer på kroppen som føles mye større enn de 4 kg. Litt mere fasong, og klærne sitter løsere og annerledes. Supert!

__________________


gullahar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:22   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 1mnd på Ketolyse - seint vekttap

Opprinnelig lagt inn av gullahar, her.


Har forresten merket endringer på kroppen som føles mye større enn de 4 kg. Litt mere fasong, og klærne sitter løsere og annerledes. Supert!

Og det er det beste beviset

Lykke til videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:29   #12
gullahar
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 42
gullahar er på en erverdig vei

Sv: 1mnd på Ketolyse - seint vekttap

Takk for det, Gerd!

Ser du ikke har lenge igjen før oppnådd mål. Stå på du også, og lykke til!

__________________


gullahar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:39   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 1mnd på Ketolyse - seint vekttap

Opprinnelig lagt inn av gullahar, her.

Takk for det, Gerd!

Ser du ikke har lenge igjen før oppnådd mål. Stå på du også, og lykke til!

Takk Er nok et delmål dette Skal ned noe mer, men vet ikke hvor mye eller hvor lang tid det tar...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Endre litt på Ketolyse. Nille eller andre som er flinke med forskjellige filosofier. SkinnyToBe Ketolysekuren 11 08-01-08 18:05
Overgangen fra ketolyse til fedonistisk.. slankesmurfen Ketolysekuren 1 16-09-07 22:40
Ketolyse og vekttap..? Katja Ketolysekuren 8 25-01-06 19:47
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no