Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Hvor mye b-vitamin tar dere?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-09, 16:35   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hvor mye b-vitamin tar dere?

Jeg har begynt mitt vinterlige kosttilskuddssregime - omega3 med multivitamin, vitamin D-dråper (tar 4-5 ganger mere enn det som står på flaska), og b-vitaminer + litt ginseng i ny og ne.

Før hadde jeg resept på sterke b-vitaminer, kan sikkert få det nå også - men hvor "sterke" er de?

De jeg tar nå, har 100% ADI, dvs;
B1 - 1,4 mg
B2 - 1,6 mg
B6 - 2 mg
B12 - 1 ug

Folsyre - 200 ug
Niacin - 18 mg
Pantotensyre - 6 mg

(er de siste forøvrig b-vitaminer? )

Tar dobbel dose nå, men hvor høyt kan jeg gå?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 17:03   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye b-vitamin tar dere?

Tør jeg spørre hvorfor du skal dytte i deg alt dette?

Sykdommer eller????

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 17:13   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye b-vitamin tar dere?

Hei
Vitamin B, http://no.wikipedia.org/wiki/Vitamin_B
Niacin = B3
Pantonensyre = B5
Folat = B9

Noen får bivirkninger av for mye vitamin B, jeg fikk prikkinger i huden.
Jeg kjøper mine vitaminer hos Holland and Barrett i England og gikk på nytt igjennom etikettene på vitamin B boksene og fant to advarsler:

Amounts greater than 20mg daily of Niacin (Nicotinic Acid) may cause skin flushes in sensitive individuals. The reaction may be a rash or flushing which is temporary (15 to 30 minutes).

Long term intake of amounts greater than 10mg daily of Vitamin B6 may lead to mild tingling and numbness.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 17:22   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye b-vitamin tar dere?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tør jeg spørre hvorfor du skal dytte i deg alt dette?

Sykdommer eller????

Alt dette? Det er da virkelig ingenting i forhold til hva mange andre tar

De fleste er anbefalt omgea3tilskudd, og d-vitamin på vinteren pga. mørketida, og jeg tar b-vitaminer for forebygging av depresjon

arnakristin: takk for hjelp

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar

Emneord
b-vitamin, vitaminer


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye C-vitamin tar du om dagen? mofe Kosttilskudd 34 14-03-10 23:02
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Er dere klar over hvor ofte dere bruker magemusklene? lokkebiff Generell diskusjon 17 06-03-09 09:38
Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10? mamma til tre gutter Ketolysekuren 32 29-11-08 23:25
Hvor kjøper jeg 1 kg C-vitamin i pulverform? donjuanwannabe Kosttilskudd 2 05-09-04 12:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no