Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-11, 08:24   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no

I år har vi droppet skolefrukten.
Grunnen?
Vi har hatt skolefrukt hvert år for 3. klassingen. Resultatet har vært at hele epler, bananer, overmodne pærer og kiwi har blitt med i sekken hjem igjen
Delvis knust såklart...

Årsaken til det er at gutten påstår han ikke liker, eller var mett, eller ikke hadde lyst på... kan ikke argumentere med det heller.

Nå i år fant jeg ut at jeg ville prøve å styre en del selv.
Vi har ikke kjøpt skolefrukt, men han får med seg frukt hver eneste dag allikevel. Jeg skjærer opp fx et halvt eple og en halv pære, eller en halv banan og putter i et eget rom i matboksen som han har med seg sammn med 2 vanlige brødskiver eller vanligvis et par lavkarboskiver med smør og servelatpølse, leverpostei eller han får med seg egg rett og slett i form av omelett fx.

Jeg har fått en gutt som spiser opp all maten inkuldert frukten.

Så får jeg mail da, som gammel kunde på skolefrukt.no... om hvorfor jeg ikke har bestillt nytt abonement.
3 av 6 spørsmål var direkte spørsmål om hva jeg mente om lavkarbodiett

Jeg skulle krysse av på en skala om jeg mente at:
"Det er mye karbohydrater i frukt"
"En bør ikke spise for mye frukt"

I tillegg svare på disse spørsmålene:
Hvor positiv eller negativ synes du en lavkarbo diett er? Svar på en skala der 6 er svært positiv og 1 er svært negativ.
Har du selv prøvd lavkarbo diett?
Hvor lenge siden er det du hadde din siste lavkarbodiett?


Det er absolutt IKKE lavkarbo som er årsaken til at jeg ikke har abbonert på skolefrukt i år, heller motsatt faktisk. Håper jeg fikk det tydelig frem i svarene.

Skal de prøve å "ta oss" der også nå?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 08:33   #2
GrønnPepper
Medlem
 
GrønnPepper sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 77
GrønnPepper er på en erverdig vei

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no...

Det var da utrolig merkelige spørsmål, når det egentlig var skolefrukt som skulle vært temaet..

GrønnPepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 08:40   #3
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no...

Opprinnelig lagt inn av GrønnPepper, her.

Det var da utrolig merkelige spørsmål, når det egentlig var skolefrukt som skulle vært temaet..

Tipper det er den vanlige misforståelsen om at alle som spiser lavkarbo lever på bacon og fløte???
De tror vel at foreldre som er positive til lavkarbo kommer ikke vil at ungene skal spise frukt da kanskje? Fordi vi "mener at det er kh i dem"?
Jeg har vel aldri vært mer bevisst på å spise variert enn etter jeg begynnte med lavkarbo og delvis innførte det for 8-åringen også.
Grunnen var jo at han hadde et kosthold som bare bestod av KH omtrent i form av melkemat, ris, pasta og brød...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 08:46   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no...

Har du spurt hva det var som ligger til grunnn for spørsmålene? (Da kommer man kanskje i dialog og får ryddet bort noen misforståelser...)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 09:07   #5
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Har du spurt hva det var som ligger til grunnn for spørsmålene? (Da kommer man kanskje i dialog og får ryddet bort noen misforståelser...)

Nei! Fikk nå bare en mail med en spørreundersøkelse jeg da.
Er vel en sånn standardundersøkelse de sender ut til tidligere kunder som ikke har bestillt nytt abbonement?
De vil vite hvorfor vi ikke har bestillt på nytt, for det er vel katastrofe om et barn ikke føyer seg inn i A4 rekken med elever som følger den moderne normen med kosthold, sfo osv.
Vi har kuttet ut sfo i år med stor gevinst også vi. Er så glad han har blitt stor nok til å gå hjem etter skolen. Har fått en ny gutt her vi med mye mindr stress, aggresjon og frustrasjon. Og ikke minst overskudd til både lekser og lek

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 09:26   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no...

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Nei! Fikk nå bare en mail med en spørreundersøkelse jeg da.
Er vel en sånn standardundersøkelse de sender ut til tidligere kunder som ikke har bestillt nytt abbonement?
De vil vite hvorfor vi ikke har bestillt på nytt, for det er vel katastrofe om et barn ikke føyer seg inn i A4 rekken med elever som følger den moderne normen med kosthold, sfo osv.
Vi har kuttet ut sfo i år med stor gevinst også vi. Er så glad han har blitt stor nok til å gå hjem etter skolen. Har fått en ny gutt her vi med mye mindr stress, aggresjon og frustrasjon. Og ikke minst overskudd til både lekser og lek

Jeg synes det er så fordommsfullt og vinkle en sånn undersøkelse på den måten der... *sinna* Det er "noen" som har laget den undersøkgelsen som har fordommer som vedkommende søker bekreftet... Liker ikke sånt. Det er ingen ekte undersøkelse når man legger svarene i munnen på folk.

Ja, det kan absolutt bli for mye konformitet og for lite oppfølging av individer og individers unike behov. :-/

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 11:56   #7
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no...

Men herregud da, de har da ikke noe med hva slags kosthold en har......her kutta vi og skolefrukt for noen år siden,hun ville ikke ha det og det og det, og alt havna nederst i sekken, skvisa.Jeg har ikke fått slik undersøkelse, men om jeg får, så sender jeg nok en litt sint mail.Ens diett er en privatsak.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 11:57   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no...

Jeg skjønner ikke helt hvordan dette skulle være for å "ta oss"?
De ser vel trenden og føler de må kartlegge da..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 12:19   #9
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg synes det er så fordommsfullt og vinkle en sånn undersøkelse på den måten der... *sinna* Det er "noen" som har laget den undersøkgelsen som har fordommer som vedkommende søker bekreftet... Liker ikke sånt. Det er ingen ekte undersøkelse når man legger svarene i munnen på folk.

Ja, det kan absolutt bli for mye konformitet og for lite oppfølging av individer og individers unike behov. :-/

Ikke bli overrasket om vi ser fremover i tid koordinert statlig byråkratiske "angrep" på slikt kosthold da gjerne i samarbeid med matvareprodusenter og andre i media. Det har skjedd i USA til den grad at man ikke tør si at man er på Atkins-kur lenger.

Det er sterke krefter bak som har interesser i de store internasjonale mat-produsentene og legemiddelbransjen. Det har ingenting med "konspirasjon" å gjøre men statlig- og stor-firma økonomi koplet med PR.

Bare "statiner" mot høyt kolesterol er multi-milliard-omsetning pr. år. Mange går langt for å sikre seg disse multi-milliardene, der må folk innse.

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 12:19   #10
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg skjønner ikke helt hvordan dette skulle være for å "ta oss"?
De ser vel trenden og føler de må kartlegge da..

Follow the money...

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 12:28   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no

Eh ja. De er en bedrift?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 12:44   #12
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg skjønner ikke helt hvordan dette skulle være for å "ta oss"?
De ser vel trenden og føler de må kartlegge da..

Sånn tolker jeg det også.. Husk at mange av de som fronter lavkarbo fraråder frukt i kostholdet og sammenligner det med godteri.

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 13:48   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no

Jeg skjønner forsåvidt hvorfor de har laget undersøkelsen slik, men samtidig fremstår de som en smule sneversynt...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 15:15   #14
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg synes det er så fordommsfullt og vinkle en sånn undersøkelse på den måten der... *sinna* Det er "noen" som har laget den undersøkgelsen som har fordommer som vedkommende søker bekreftet... Liker ikke sånt. Det er ingen ekte undersøkelse når man legger svarene i munnen på folk.

Ja. Bare seks spørsmål? Fullstendig verdiløst som forskningsmateriale, dette er kun for synsing.

Det kommer nok i VG eller liknende: "Foreldre på lavkarbo nekter barna sine frukt!" (Skrik og hyl, vi tjener mindre!)

Hva er forresten egentlig greia med at barna må få frukt på skolen, er det mer vanskelig å legge et eple i sekken enn å smøre matpakke??! Skolefruktordingen er kansje lettjente penger? Hva koster det ift å kjøpe frukten selv?

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 15:22   #15
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no...

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Ikke bli overrasket om vi ser fremover i tid koordinert statlig byråkratiske "angrep" på slikt kosthold da gjerne i samarbeid med matvareprodusenter og andre i media. Det har skjedd i USA til den grad at man ikke tør si at man er på Atkins-kur lenger.

Det er sterke krefter bak som har interesser i de store internasjonale mat-produsentene og legemiddelbransjen. Det har ingenting med "konspirasjon" å gjøre men statlig- og stor-firma økonomi koplet med PR.

Bare "statiner" mot høyt kolesterol er multi-milliard-omsetning pr. år. Mange går langt for å sikre seg disse multi-milliardene, der må folk innse.

Er det ikke DET som er konspirasjoner da?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 15:24   #16
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no

Jeg ville ha sendt en e-post og stilt spørsmål omkring spørsmålsstillingen. Jeg synes det er en merkelig vri å snu avbestilling av skolefrukt nærmest automatisk mot at det handler om lavkarbotanker. I min verden kan det være hundre andre grunner til at jeg hadde hatt ønske om å kutte ordningen.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 15:29   #17
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no...

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Ja. Bare seks spørsmål? Fullstendig verdiløst som forskningsmateriale, dette er kun for synsing.

Det kommer nok i VG eller liknende: "Foreldre på lavkarbo nekter barna sine frukt!" (Skrik og hyl, vi tjener mindre!)

Hva er forresten egentlig greia med at barna må få frukt på skolen, er det mer vanskelig å legge et eple i sekken enn å smøre matpakke??! Skolefruktordingen er kansje lettjente penger? Hva koster det ift å kjøpe frukten selv?

Jeg var også litt redd for den "skrik og hyl" konklusjonen...
Skolefrukt koster ca 2-3 kr pr dag. Det er altså ikke dyrere enn å kjøpe en frukt pr barn pr skoledag omtrent.
Problemet mitt var som sagt at det var penger kastet ut avvinduet, siden gutten ikke spiste skolefrukten mer enn kanskje max en gang i uken. De andre dagene gav han den bort til andre eller tok med hjem. I sjeldne tilfeller var ikke frukten skviset i sekken.

Han er ikke spesiellt glad i frukt egentlig, men det er noen få typer han er veldig glad i som epler, pærer og til dels banan.
Men det var veldig mye uttdeling av gulrot, kiwi, mandariner i perioder og appelsiner også innimellom. De vil han overhode ikke ha. Ikke orker han en hel banan og han slikter litt med å spise eplene når de ikke er oppskjært, så da blir det smått med fruktspising på skolen gitt

Jeg bruker mye mindre energi på å dele opp et halvt eple og legge i nisteboksen hans hver morgen enn å vaske ren sekken for knust banan og ferdigsaftet pære annenhver dag. For ikke å snakke om jobben med å redde fruktbesudlede bøker...

Skolefrukt er en forholdsvig god ide, men den funker ikke for alle...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 15:30   #18
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no...

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Ja. Bare seks spørsmål? Fullstendig verdiløst som forskningsmateriale, dette er kun for synsing.

Det kommer nok i VG eller liknende: "Foreldre på lavkarbo nekter barna sine frukt!" (Skrik og hyl, vi tjener mindre!)

Hva er forresten egentlig greia med at barna må få frukt på skolen, er det mer vanskelig å legge et eple i sekken enn å smøre matpakke??! Skolefruktordingen er kansje lettjente penger? Hva koster det ift å kjøpe frukten selv?

Greia med skolefrukt, er vel at noen foreldre er sløve med frukt til barna......men jeg liker ikke slik "passe på mentalitet " jeg da. og jenta mi setter heller pris på en kålrot eller gulerot, enn den søte frukten.
Men hvorfor må en betale for frukten på barneskolen, mens en får den gratis på ubgdomsskolen. Og det er en del som ikke tar frukten heller, vet at da gutten min gikk på ungdomsskolen fikk de forsyne seg fritt av frukten som var igjen etter storefri, halve klassen tok ikke frukta si.......
så om det er det samme på barneskolen, er det jo bortkasta penger.
Tror en betaler en 2-3 kr pr frukt på barneskolen jeg.Så det er ikke så mye forskjell fra å ta med hjemmefra.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 16:01   #19
Bonus
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 70
Bonus er på en erverdig vei

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no

Jeg jobber som lærer, og i år har vår skole kuttet ut samarbeidet med Skolefrukten..

Vi er ikke fornøyd med kvaliteten på frukten vi får levert, så jeg skjønner godt at ungene ikke får lyst på de.. Og at foreldrene takker nei til å abonnere mer..

Bonus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon :) Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 16:12   #20
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no

Det er vel litt sånn jeg mener. Man må ha åpne spørsmål i en undersøkelse for å lære noe... ellers får man bare de svarene man spør etter. Her virker det som man har konkludert at om foreldrene ikke ønsker å fortsette med frukt så er det lavkarbo ... I stedet for å stille et åpent spørsmål om hva som er årsaken f.eks noe sånt som under:

Hvorfor tas barnet ut av skolefruktordningen:
- Lavkarbo/fruktose?
- Knust frukt i sekken/søl?
- Dårlig fruktkvalitet?
- For dyrt?
- Barnet liker ikke/spiser frukten?
- Annet ?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 16:16   #21
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det er vel litt sånn jeg mener. Man må ha åpne spørsmål i en undersøkelse for å lære noe... ellers får man bare de svarene man spør etter. Her virker det som man har konkludert at om foreldrene ikke ønsker å fortsette med frukt så er det lavkarbo ... I stedet for å stille et åpent spørsmål om hva som er årsaken f.eks noe sånt som under:

Hvorfor tas barnet ut av skolefruktordningen:
- Lavkarbo/fruktose?
- Knust frukt i sekken/søl?
- Dårlig fruktkvalitet?
- For dyrt?
- Barnet liker ikke/spiser frukten?
- Annet ?

Enig.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 17:41   #22
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no

Jeg har også kuttet ut skolefrukten i år og får purringer på å svare på den spørreundersøkelsen.

Slik som spørsmålene er utformet virker det jo nesten ikke som om de er interessert i hvorfor folk kutter ut, men ønsker å få bekreftet "den oppleste og vedtatte sannheten" om at det er foreldrenes lavkarbokosthold som har skylden.

Jentungen her fikk fryktelig mye epler. Epler i lange baner! Og de dagene hun ikke fikk det kom det mye håpløse greier, som f.eks. en hel kiwi. Hvordan skal man få spist en kiwi uten skje og kniv til å dele den? Hele appelsiner fikk hun også, ofte var skallet så hardt at hun ikke hadde sjans til å få skrelt den.

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 18:50   #23
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no

Ungene her har hatt tilbud om skolefrukt, men vi har ikke vært med på det. De er en smule kresne også på fruktfronten... Jentungen får gjerne med seg et eple delt i båter og en liten boks med druer og guttungen eple i båter og en gulrot i staver. Guttungen spiser all frukt/grønnsak hver dag, jentungen varierer litt mer.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 18:54   #24
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no

Hm, så merkelig det med lavkarbospørsmålene...

Jeg har aldri kjøpt abonement av dem, men det er ikke pga at jeg er på lavkarbo selv...
Men at jeg har i hus, og sender med frukt eller grønt hver dag selv.

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:49   #25
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no...

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Er det ikke DET som er konspirasjoner da?

Nei en konspirasjon ville vært hvis de offisielle kostholdråd var bevisst manipulert for å dekke over annen motstridende informasjon de kjenner til.

Staten består av politikere og fagpersoner med ting som er viktige for dem, fra landbrukspolitikk til import-priser. Matavareleveradørene har sine prioriteringer, som er salg av sine varer. Forsker- og lege-standen har sine egne prioriteringer, f.eks. en ny og bedre kolesterol-medisin eller å sikre seg nok forskningskroner til å gjennomføre studier de er interessert i.

Ingenting blir gjort uten at det er en strøm av penger gjennom disse lagene av beslutningstagere. Det er derfor du ser sukker-industrien sponser forskning på hvor naturlig sukker er i et "balansert" kosthold. Det er derfor du ser fylker som får midler til bru- og vei-prosjekter i kommuner med sittende ministre. Det er derfor du ser forskere (professor II) med sponsorer fra industri og privat sektor.

Følg pengene.

Biggie

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørreundersøkelse til bruk på eksamen: om middagsmat bjørnevenn Generell diskusjon 0 21-02-11 00:08
Spørreundersøkelse for "overvektige" arvid g Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 20 07-05-09 14:16
Spørreundersøkelse Fridolina Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 18-01-07 17:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no