Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-09, 08:05   #1
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Se på God Morgen Norge i dag kl 0840
nettmøte etterpå:
http://www.tv2.no/gmn/nettprat/slank...r-3014943.html


mvh Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 08:33   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Søren at vi ikke har TV her på jobb!
Det kommer vel på nettet etterhvert?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 08:35   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Da må man nok betale.. Men det kommer igjen om noen timer..

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 08:54   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Jeg ser på det nå. Håpløst altså! Ikke Annika, hun er strålende, men Ernæringsrådet sitter virkelig fast i sine inngrodde myter, det er vondt å se på.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 08:58   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Jeg må innrømme at jeg ikke akkurat syns at Annika var strålende, men.. Det var liksom litt dødt, hele intervjuet, syns jeg.. Også burde hun ha lært seg litt norske ord, det var mye hun sa asom jeg ikke skjønte?

Syns Ernæringsrådsmannen ikke var så dum jeg, han åpnet jo så absolutt for at lavkarbo hadde noe for seg Forskjellen på de to gjennomgående var jo at han snakket KUN om vekt, men hun snakket mest om helse.. Er det rart forlk blir forvirret? Hadde vært spennende med spørsmål som, f.eks til ernæringsrådmannen "hva tror du lavkarbo gjør for hjertet?" osv..

All ære til Annika da, selv om hun kunne ha forklart litt enklere og bredere,syns jeg

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 09:04   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Åja jeg skjønte alt hun sa utenom ett ord (når hun snakket om pasta og brød, så nevnte hun et ord, bøtte- et eller annet?). Hun avbrøt litt og sånn, men jeg syntes hun gjorde en flott jobb. Jeg likte IKKE måten ernæringsmannen bortforklarte alt på. Han var rolig og så "snill" ut, og var jo flink til å debattere sånn generelt sett, men han gikk for mye rundt grøten, og snakket for mye om vekt ja. Håper bare dette fører til en ny diskusjon innen ernæringsrådet, selv om jeg tviler.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 09:07   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Nettopp det, virker ikke som Annika er spesielt dreven i dette med argumentering.. jeg forventet liksom at hun skulle protestere og ja.. diskutere, meeen, neeh.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 09:35   #8
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Svarene på nettmøte-greiene er iallefall fornuftige i dag Selv om det ser ut som Jan glemte å skrive hvor mange karbo doktoren selv ligger på - er bare en tankestrek der?

Spiller ingen rolle for meg, som er på 10-40 uansett hehe

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 10:04   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Hm, dette svaret forstod jeg ikke helt...

Sitat:

De som ær friska, slanka och fysiskt aktiva behøver inte dra ner kolhydraterna till minimum. De ska bara tænka på att inte æta fattigt på naturligt fett. Då kan de utan problem dra ner en aning på kolhydraterna utan att behøva vara hunriga. Det ær bara de øverviktiga och de metabolt sjuka som ska minimera kolhydraterna.

Hva mener hun egentlig her? At slanke mennesker kan spise "vanlig" kost?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 10:39   #10
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Det som slår meg er minimere ala Skaldeman og eller typ den fettfestivalen vi hadde her for en stund tilbake. Hardcore lavkarbo, liksom..

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 10:47   #11
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Hm, dette svaret forstod jeg ikke helt...
Hva mener hun egentlig her? At slanke mennesker kan spise "vanlig" kost?

Ja, men at de må passe på å få i seg riktig type fett.
(som jeg forstår det)

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 10:51   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Hm, dette svaret forstod jeg ikke helt...
Hva mener hun egentlig her? At slanke mennesker kan spise "vanlig" kost?

Jeg forstår det slik at normalvektige skal få i seg nok og riktig fett. Og kutte litt på karbene. De trenger ikke spise minimalt med karber.
Men at overvektige skal spise minimalt med karber

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 11:45   #13
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Svarene på nettmøte-greiene er iallefall fornuftige i dag Selv om det ser ut som Jan glemte å skrive hvor mange karbo doktoren selv ligger på - er bare en tankestrek der?

Spiller ingen rolle for meg, som er på 10-40 uansett hehe


Hun ligger på cirka 30-40 gram per dag!


//Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 11:47   #14
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg forstår det slik at normalvektige skal få i seg nok og riktig fett. Og kutte litt på karbene. De trenger ikke spise minimalt med karber.
Men at overvektige skal spise minimalt med karber


Slik forstår jeg det også

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 11:47   #15
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg forstår det slik at normalvektige skal få i seg nok og riktig fett. Og kutte litt på karbene. De trenger ikke spise minimalt med karber.
Men at overvektige skal spise minimalt med karber

Aaha, så hun er på en måte mere pro-fett enn hun er anti-karbo?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 11:53   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Hun skrev jo "minimera", betyr ikke det "leve på et minimum karbohydrater", på en måte? At hun mener at ikke alle trenger å spise svært lite karber.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 12:08   #17
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Nytt nettmøte i dag med Annika, på TV2

Var på semninaret og hørte på henne i går. På direkte spørsmål om "friske" og slanke mennesker sa hun at de kan tillate seg å spise mer karbohydrater. Hun mener at ingen bør spise mer enn 150g karbohydrater pr dag. Det aller viktigste var å få i seg nok fett.

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag! Areola Nyheter / media 38 19-11-09 20:45
I KK i dag også - Annika Dahlquist Viclin Nyheter / media 1 18-11-09 15:39
Nettmøte med Gro Rugseth Spungeworthy Artikler 7 14-08-07 08:15
Nettmøte vg idag Siljevanilje Nyheter / media 1 21-04-06 04:40
Nettmøte med Lindberg onsdag mofe Dr Lindbergs 1 06-09-05 20:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no