Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-11, 16:21   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys
Question

Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Da jeg begynte med ketogent kosthold i august 2010, så var det slik at jeg var kjempemett hele tiden, ble fort matlei, tok av rundt 1 kg i uka. Var ikke spesielt sugen på søte ting siden jeg gikk rundt og var konstant mett, spiste meget lite (en atkinsbar kunne holde meg mett lenge) og hadde mellom to og tre måltider til dagen.

Så kom jula, med moderat lavkarbo, så kom januar med flere bursdagsfeiringer og lite ketogentkosthold.

Begynte skikkelig på ketolyse igjen i februar, men det ble helt annerledes enn i høst! Jeg spiser nesten heletiden, er sulten, sugen på ting, jeg kan spise kjempemasse men alikevell bli sulten etter noen timer igjen. Vekta vill ikke ned og jeg går rundt og er kjempefrustert å ikke minst sinna på alle de tynne bertene som bare kan hive i seg chips og sjokoladeboller og alikevell være tynne og slanke. Jeg skjønner ikke hvorfor det blir sånn her nå? Hvorfor kan det ikke gå tilbake til slik det var før?

Skal også nevnes at jeg er mye flinkere til å spise fett og slikt nå, siden jeg blir så sulten hele tiden. Men virker ikke som det har noen effekt?

Noen som har vært borti noe lignende og har noen tips å komme med til en frustrert sjel?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 20:23   #2
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Har det mye likt som deg, så jeg abonnerer på denne.

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 22:54   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Det første som slår meg, er at du er jo mye mer normalvektig nå enn første gang da du begynte. Det har nok sitt å si, for du kan nok ikke forvente like stort vekttap denne gangen.
Du får bare fortsette, kanskje eksperimentere litt med mere karber ala Fedon??

Og ha tålmodighet

Lykke til videre med lavkarbo/ketolyse!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 23:06   #4
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Det første som slår meg, er at du er jo mye mer normalvektig nå enn første gang da du begynte. Det har nok sitt å si, for du kan nok ikke forvente like stort vekttap denne gangen.

Og ha tålmodighet

Lykke til videre med lavkarbo/ketolyse!

Hva skal jeg si da.... det er laaaangt igjen til jeg er normalvektig . Men jobber intenst ed tålmdigheten!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 23:38   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Hva skal jeg si da.... det er laaaangt igjen til jeg er normalvektig . Men jobber intenst ed tålmdigheten!

Jeg tror vel den mer var mynta på trådstarter!

Jeg har egentlig ingen råd ut fra så få opplysninger, men stusser litt på hvorfor du har begynt å bli mer sulten. Hva med å legge ut en dagsplan på hva du spiser nå? Og når du sier februar, hvor lenge er det da snakk om til sammen?
Det er som Gracella sier gjerne ikke sånn at du går ned like fort nå som du er blitt såpass slank.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 07:48   #6
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Her er det jeg har spist de siste dagene:
Frokost: Eggemelk-kakao

Lunsj: Rester fra igår (form med sellerirot-mos, kjøttdeig og ost)

Mellommåltid: Baconkrisp

Middag: Kylling i karrisaus med paprika og løk

Ellers: sukkerfri tyggis og en god del pepsimax


-----

Frokost: Eggemelk-kakao

Lunsj: Noen kjeks fra sukkerfritt.no (Fant forresten ut at om jeg pilte av peanøttene, så blir det jo nesten INGEN karber i dem!

Middag: Form i ovnen av kjøttdeig, sellerirotmos og ost

-----

Frokost: Eggemelk-kakao

Lunsj: Lasagne

Mellommåltid: Eggemelk-kakao

Middag: Løvsteik med sellerirot-fries og bearnaissesaus (og kantareller, men de smakte pyton!!)

Kvelds: Eggemelk-kakao

-----

Frokost: En kopp med Eggemelk-kakao

Middag: Ostelasagne fra igår med isbergsalat

Snack: En atkinsbar

Kvelds: En kopp med Eggemelk-kakao

-----

Frokost: Fløtepannekaker

Lunsj: Nannahs knekkebrødkjeks med masse greddost (NAM)

Middag: Hjemmelaget pizza med pesto, skinke, bacon og løk

Ellers: Melkesjokolade fra sukkerfritt og pepsimax

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 08:13   #7
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Der var det ikke mye grønnsaker... og i tillegg hadde du mye eggemelk-kakao pluss pepsi max og atkins/sjokolade.

Så av bloggen din at eggemelk-kakaoen er noe du fant etter jul... hvordan spiste du før jul i forhold?

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 08:29   #8
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Da var det lite grønnsaker og lite fett. Har ikke noe eksempel på hva jeg spiste da, men var på en måte "slapp" ketolyse.
Men, eggemelk? Det kan vell ikke være noe farlig? Egg smør og vann?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 08:38   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Sukkerfri-greier og søtsmak kan gjøre rare ting med sultfølelsen. Selv om du ikke har reagert på det tidligere - mitt forslag er å spise ren mat i et par uker, og se om ikke det går seg til da.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 08:39   #10
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Sukkerfri-greier og søtsmak kan gjøre rare ting med sultfølelsen. Selv om du ikke har reagert på det tidligere - mitt forslag er å spise ren mat i et par uker, og se om ikke det går seg til da.

Kan man sånn helt uten videre begynne å reagere på det? nei
Jeg som var så glad for at jeg tålte slike ting

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 08:43   #11
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Kan man sånn helt uten videre begynne å reagere på det? nei
Jeg som var så glad for at jeg tålte slike ting

Man kan etterhvert få "partystoppere" som ikke var der før, ja - dessverre. (Jeg tror det er noe med at etterhvert som vekta blir mindre så endres ditt og datt av hormonbalanser og sånt i tillegg - samt det at når kroppen blir "vant" til en matvare/et søtstoff, kan den begynne å behandle det litt annerledes. Spekulering fra min side...) Det kan godt hende du kan spise noe av det iblant, men at en renseperiode uansett vil være til gagn for kroppen din.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 08:45   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Ja, jeg tror jeg ser problemet her, som de sier over her. Jeg tror nok dette er alt for mye søtning og erstatninger, dessverre ...!
Jeg bare lurer på om du trenger å spise "kosemat" hver dag? Hva med å begrense det til helgene i først omgang? Jeg synes også det ser ut som litt lite mat, uten at jeg vet noe om mengdene. Og grønnsaker, ja. Det kan du godt spise mer av. Hvordan er det med væskeinntak?

Har dessverre sett mange eksempler på at man går ned i starten med både masse søtsaker, erstatninger og sånn, men så lar ikke kroppen seg "lure" igjen. Så da må du nesten lure den.
Du går jo ikke opp heller, gjør du? Så prøv en periode med å kutte ned søtning til det minimale og spis mer grønnsaker, f.eks?!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 08:45   #13
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Kan man sånn helt uten videre begynne å reagere på det? nei
Jeg som var så glad for at jeg tålte slike ting

Etter ett år på lavkarbo/ketolyse måtte jeg droppe fløte, rømme, CC og CF. Kan heller ikke spise mye grønnsaker uten å få et utrolig sug etter mer mat.

Så at kroppen kan reagere annerledes etter en stund er slett ikke uvanlig - desverre ...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 09:15   #14
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, jeg tror jeg ser problemet her, som de sier over her. Jeg tror nok dette er alt for mye søtning og erstatninger, dessverre ...!
Jeg bare lurer på om du trenger å spise "kosemat" hver dag? Hva med å begrense det til helgene i først omgang? Jeg synes også det ser ut som litt lite mat, uten at jeg vet noe om mengdene. Og grønnsaker, ja. Det kan du godt spise mer av. Hvordan er det med væskeinntak?

Har dessverre sett mange eksempler på at man går ned i starten med både masse søtsaker, erstatninger og sånn, men så lar ikke kroppen seg "lure" igjen. Så da må du nesten lure den.
Du går jo ikke opp heller, gjør du? Så prøv en periode med å kutte ned søtning til det minimale og spis mer grønnsaker, f.eks?!

Ja, nå etter at jeg begynte for andre gang på ketolyse, så har jeg gått rundt med ett konstant søtsug. Har alltid lyst på noe. Slik var det ikke før jul, Da hadde jeg som oftest ikke lyst på noen ting, men tok meg av å til en atkinsbar på skolen om jeg var for trøtt på morgenen til å lage med meg lunsj. Jeg føler ikke at jeg spiser lite mat, føler heller at jeg spiser så alt for mye! Men grønnsakene de bør jeg skjerpe meg på, det vet jeg.Men er så utrolig vanskelig å vite hva man kan bruke av grønnsaker? Her går det liksom mest i sellerirot og løk. har ikke noe imot brokkoli og blomkål, men vet liksom ikke helt hva jeg skal bruke dem til.

Er også veldig sløv på å få i meg nok veske, har dager der jeg er flink, men det er de dagene jeg tenker ekstra mye på det. De andre dagene så tenker jeg ikke på det, og da blir det vell rundt to tre glass til dagen.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 09:15   #15
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Etter ett år på lavkarbo/ketolyse måtte jeg droppe fløte, rømme, CC og CF. Kan heller ikke spise mye grønnsaker uten å få et utrolig sug etter mer mat.

Så at kroppen kan reagere annerledes etter en stund er slett ikke uvanlig - desverre ...

Off, håper virkelig ikke det skjer med meg!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 09:19   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Virker som at disse "partystopperene" kommer og går litt, hos de fleste Kanskje lurt å spise mest mulig "rent" litt og se om det løsner

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 09:25   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Mye mat er det nok ikke, uten at jeg, som sagt, vet noe om porsjonene dine.
Men jeg kan jo gi et eksempel på hva jeg spiser, og jeg spiser ikke mye, men jeg tror jeg spiser mer enn deg:

Frokost: Tre striper bacon og to speilegg. Litt majo på eggene
Lunsj: 200-300 gram kjøttdeig stekt i masse smør, kutter opp masse: løk, purreløk, paprika, squasj, hvitløk. Stekes opp og surres med en boks kokosmelk og indisk krydder
Middag: En kyllingfilet surret med en stripe bacon. 150 gram rosenkål med masse smør på, dressing av majones og sennep

Dette er bare et eksempel. Jeg har strippet kostholdet mitt fullstendig for erstatning, søtning og meieriprodukter, ellers går jeg ikke ned. Jeg spiser mellom 1500 og 2000 kcal om dagen (ikke for at jeg mener du skal telle), men ville bare gi et eksempel på at man kan spise MAT og relative mengder av det til alle måltider uten at man nødvendigvis spiser mye!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alle, ikke bare de med høy forbrenning, kan være "naturlig slanke" vil jeg påstå ada-emilie Generell diskusjon 62 23-03-10 21:31
Dere som er "ferdigslanket", hvordan er kroppen nå? Lillevoff Generell diskusjon 9 28-09-09 00:46
Nei, chilinøtter "øker" ikke "forbrenningen" SunnhetMedSirrup Generell diskusjon 0 22-08-09 12:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
Noen som "tåler" aspartam?? elian Lavkarbo generelt 13 07-03-05 20:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no