Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Hva trenger jeg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-06-05, 23:15   #1
PhaTSo
Juniormedlem
 
PhaTSo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 45
Innlegg: 17
PhaTSo er på en erverdig vei

Hva trenger jeg?

Jeg skal begynne på denne Atkins-dietten, og leser ting her som at bøker er mangelfulle og tabeller som er feil osv.
Og som "ny" og ikke har vært borti Atkins før, blir jeg ganske forvirret.
Er det altså ikke bare bare å kjøpe de fire bøkene som de selger feks på Bokkilden, og starte?
Hva trenger jeg for å få mest mulig info om dietten, og som kan hjelpe meg underveis?

__________________


PhaTSo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 23:20   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hvis du vil gjøre Atkins slik den skal gjøres så er det bare den engelske boken som duger. Alternativt så kan du lese de norske, også bruke forumet som en referanse.

Her er den på bokkilden: http://www.bokkilden.no/ProductDetai...yName=BIC_VFRD

Ser ut som at Bokkilden videreselger denne boken for amazon.co.uk - kansje like greit, og raskere å bestille den derfra?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 23:26   #3
PhaTSo
Juniormedlem
 
PhaTSo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 45
Innlegg: 17
PhaTSo er på en erverdig vei

Det er det ja..hadde håpet å få den på norsk

Ser for meg at det blir litt ava og lese den på engelsk.
Men hvis jeg bruker de bøkene på norsk, blir det helt feil det?

__________________


PhaTSo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 23:31   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Det blir ikke helt feil om du er bevisst på at bøkene inneholder feil, og søker etter svar her. Fører journal her, så får du nok litt hjelp og veiledning også.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 23:32   #5
PhaTSo
Juniormedlem
 
PhaTSo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 45
Innlegg: 17
PhaTSo er på en erverdig vei

Så er det jo bare å vite HVOR det er feil hen

Hehe, godt jeg har dere til å veilede meg

__________________


PhaTSo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 23:48   #6
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Dessuten er det veldig nyttig med ei digital kjøkkenvekt, sånn at du kan regne ut netcarb innhold på grammet. Så lenge du er i induksjonsfasen av Atkins har du bare 20 g om dagen å gå på. I denne perioden har den digitale vekta vært helt uunnværlig for meg, ihvertfall. Lykke til! Så lenge du er her inne, vil du få masse hjelp og støtte. Jeg anbefaler deg likevel å gå til innkjøp av den nyeste versjonen av Atkins-boka, gjerne som et supplement til den norske. Den er ikke vanskelig å lese og er altså veldig mye bedre.
Igjen - lykke til

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 26-06-05, 00:39   #7
PhaTSo
Juniormedlem
 
PhaTSo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 45
Innlegg: 17
PhaTSo er på en erverdig vei
Talking

*kremt* Hva er den nyeste?

Er helt grønn på dette området foreløpig, og har lest masse her på forumet og printet ut sider til sengelektyre, hehe

__________________


PhaTSo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-06-05, 00:52   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Den nyeste er den engelske - koster 100kr, derfor egner den seg som et suplement til de norske

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 26-06-05, 14:28   #9
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Den nyeste er den engelske - koster 100kr, derfor egner den seg som et suplement til de norske

Hmm.Mener du at det faktisk står så mye nytt i den engelske at man bør kjøpe den, selv om man har lest den norske? Det blir ikke litt kjedelig? Mange gjentagelser, og slikt?

100 kr er jo ikke mye, men jeg orker jo ikke lese alt jeg har lest om igjen.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 26-06-05, 15:08   #10
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Hanne

Hmm.Mener du at det faktisk står så mye nytt i den engelske at man bør kjøpe den, selv om man har lest den norske? Det blir ikke litt kjedelig? Mange gjentagelser, og slikt?

100 kr er jo ikke mye, men jeg orker jo ikke lese alt jeg har lest om igjen.

Får å si det slik: Den amerikanske/engelske, orginale boken av årgang 2002/2003 kan ikke sammenlignes med den norske oversettelsen som er basert på 1992 utgaven av boken ved samme navn. Den engelske har vel rundt 450 sider - om jeg husker rett.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 16:58
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 16:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no