Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mistet matlysten

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-08, 21:50   #1
Bayone
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 45
Innlegg: 101
Bayone er på en erverdig vei

Mistet matlysten

Jeg har gått på ketolyse i en uke nå og har gått ned 3 kg :jippi:

Problemet er bare at jeg har mistet all matlyst, er ikke sulten i det hele tatt. I går greide jeg bare å få ned ett måltid (middag) og litt mandler. I dag har det blitt litt lunch og middag, men er aldri sulten før måltidene. Hva skal jeg gjøre? blir ikke nok karber av dette.

En annen ting, jeg sliter med å få i meg 15 karber for dag med vanlig mat og salat. Kan jeg spise litt mandler/nøtter for å få opp dagsdosen? Andre tips til hva jeg kan spise? er ikke glad i sauser, dressinger, majones og rømme.

__________________
Startet opp igjen 09.08.2010 på 82 kg


Bayone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 22:03   #2
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Mistet matlysten

Akkurat slik var jeg helt i starten også. Jeg kunne fint spise bare to måltider per dag, men etterhvert prøvde jeg å spise litt mindre til frokost, dermed orket jeg en liten lunsj, og litt mer til middag.

Nøtter og mandler kan være en vektstopper for mange, men slett ikke for alle.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 22:22   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Mistet matlysten

Det skal ikke være noe problem å øke karbene om du spiser mye grønnsaker. Spis paprika, tomater, avokado, brokkoli, blomkål, løk, hvitløk osv. Plutselig er du oppe i dagsinntaket.
Hvilke fettkilder bruker du?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 00:58   #4
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Mistet matlysten

dette er bare midlertidig. Apetitten kommer sakte men sikkert etterhvert som du venner deg ti den "tunge" kosten. Lykke til

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 08:55   #5
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Mistet matlysten

Kan bekrefte hva Max og Linn H sier. Jeg hadde også en periode i begynnelsen hvor maten bare vokste i munnen. Det går over.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 12:01   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Mistet matlysten

Hei
En av grunnene til at ketolysekuren er effektiv er nettopp at man ikke er så sulten og derved unngår sprekker.
Vennlig Hilsen
'Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:23   #7
Bayone
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 45
Innlegg: 101
Bayone er på en erverdig vei

Sv: Mistet matlysten

Takk for svar alle sammen. Håper matlysten kommer tilbake snart. Tror det er den fete maten som gjør at jeg er så mett hele tiden. Prøver med mye mere salat nå og kutter litt ned på fett og egg. Som fettkilder bruker jeg bacon til omeletten og ost på omelett og i salater. I tillegg bruker jeg fetaost olje på salaten da jeg ikke er så glad i dressinger.

__________________
Startet opp igjen 09.08.2010 på 82 kg


Bayone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sluttet med kaffe og mistet fullstendig lysten til søtt! Eva Generell ernæringsdebatt 24 25-02-14 17:46
Er på min dag 2 og har mistet 3 cm rundt magen :D linnipinni Ketolysekuren 7 19-09-07 23:17
Æsj, jeg har omtrent mista matlysten helt Lovehandle Ketolysekuren 15 07-08-07 09:37
Ikke mistet apetitten av ketose Sugarpill Spørsmål og svar 19 18-06-07 20:49
Mistet matlysten.. mertan80 Generell diskusjon 5 09-05-07 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no