Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Enda ikke i ketose etter helgen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-08, 00:09   #1
h.e.l.e.n.e
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 45
h.e.l.e.n.e er på en erverdig vei

Enda ikke i ketose etter helgen

har spist dette disse 2 dagene etter helgen:


MANDAG 01.09

100g "brød" = 3
30g heistad syltetøy = 1.5
litt ost
litt smør =5

60g ost
40g agurk =0.7
20g rapidsalat =0.1
30g seterrømme =0.5
50g tomat =1.3
stekt kylllinglår ? =5?

1 atkinsbar =2

2 laksefileter =0?
blomkål/brokkolimos =4 =4 TOTALT: ca16
.................................................. ................
TIRSDAG 02.09

25g brød =1
20g heistad syltetøy =1 =2

litt kylling
litt laks
25g rapidsalat =0.1
30g agurk =0.5 =4
1ss seterrømme
litt olje

2 atkinsbarer =4

20g rapidsalat =0.1
10g dressing =0.5
noe grillribbegreier 0?

mer grillribber
litt bearnaisesaus =1 =2 TOTALT: 12

.................................................. .............................
håper det skjer noe i morgen, ellers blir jeg litt lei meg.. kjenner hodepinen begynner å komme litt nå da, så håper det er et tegn på at noe skjer.. sist fikk jeg veldig vondt i hpdet et par dager når jeg gikk inn i ketose.. men har mye vondt til vanlig så, vanskelig å skille..hehe

atkinsbarene skriiiker til meg fra skapet.. var på nippet til å spise min3 i dag, men klarte la vær... kjøpte inn et lager til helgen, for hadde jo planer om å følge dietten.. må vel bare spise de opp, sånn at det er tomt.. hatt såååå søtsug i dag!!!klarer ikke stå imot.. er jo en grunn til at jeg er overvektig.........................

h.e.l.e.n.e er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 00:21   #2
finnmarksrypa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 53
Innlegg: 5
finnmarksrypa er på en erverdig vei

Sv: enda ikke i ketose, etter helgen..sukk... dette var drit..

Tar jo noen dager, før kroppen kommer i Ketose. For meg tok det nesten 5 dager, tror jeg

finnmarksrypa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 00:32   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Enda ikke i ketose etter helgen

Både "brød" (hva slags brød mener du? Lollypopbrød, eller ketolysebrød?), kunstig søta syltetøy og Atkinsbarer kan få deg ut av ketose, at det ikke gjorde det før betyr ikke at det ikke kan gjøre det senere.
Synes frokosten din er veldig næringsfattig. Hva med omelett med grønnsaker, eller en salat med kylling og olivenolje, eller egg, bacon og en enkel salat?
Prøv å varier kosten litt, og pass på å få i deg nok fett når du skal være i ketose. Lurt å variere grønnsakene også, på femten til tjue kh får du MYE grønnsaker altså. Squash, sopp, aubergine, løk, paprika, kål, selleristang, etc etc. Det er massemasse deilig grøntfor å velge mellom, og hundre måter å tilberede på! En personlig favo for meg om dagen er å legge assorterte grønnsaker (typ brokkoli, blomkål, squsah og løk) i alufolie med litt smør og salt og pepper og bake i ovnen
Men førsta bud er å få vekk det kunstige sukkeret og erstatningsbrødet, i hvert fall på daglig basis

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 01:28   #4
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Enda ikke i ketose etter helgen

Photo igjen med gode svar!
Vil bare si for egen del, at hvis du spiser rene matvarer,
så skulle det ikke være stort problem å komme i ketose.
Er kanskje litt "frekk" her med det svaret,
siden noen gjør alt riktig og likevel sliter, men hør på Photo
så går det nok bra!
jeg svinger inn og ut av ketose lett, selv om jeg ikke skal være der,
men det er meg da..
lykke til!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:01   #5
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Enda ikke i ketose etter helgen

Jeg har vært en uke i Spania og havnet ut av ketosen. begynte på igjen på søndag, og var såvidt i ketose i går kveld, altså en dag lengre enn det du har holdt på nå, så det kommer nok iløpet av dagen for deg i dag tenker jeg. Ikke gi opp.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 13:59   #6
h.e.l.e.n.e
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 45
h.e.l.e.n.e er på en erverdig vei

Sv: Enda ikke i ketose etter helgen

ja, de barene er ikke daglig basis egentlig, var bare pga jeg kjøpte inn til helga som ikke ble brukt liksom(er litt kjørevei til nærmeste butikk som har de)..
ellers er frokosten ikke helt bra nei, men jeg sliter med å spise sånne fete "ekle" greier til frokost. da blir jeg kvalm. men slik var det den første uka sist gang jeg begynnte med ketose også, så kanksje jeg kan gå over på mer egg/bacon/omelett og slike tin g etter en stund..

vet at rene varer er best, men det e rliksom ikke bare bare.. det er dyrt, og jeg er lite kreativ, så føler ofte det er "kjedelig"..

syns jeg kjenner ånden begynner å komme nå, så er spendt på å teste i kveld

h.e.l.e.n.e er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 16:11   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Enda ikke i ketose etter helgen

Jeg spiser ikke frokost i det hele tatt, tar noen mandler sammen med krom-kaliumen på morningen slik at jeg ikke blir dårlig. Er ikke sulten i det hele tatt når jeg våkner og har som deg, ingen behov for fett da....hehe
Har du prøvd å bake brød eller? Kan ha grøntfór på det og da får du jo i deg riktig mat iallefall
Når det gjelder at ren mat er dyrt så tror jeg det jevner seg ut med at man spiser mindre med ren mat enn med halvfabrikata.
Husk også å handle masse på tilbud så blir det ikke så gale. Bruker iallefall mye mindre penger nå enn når jeg levde høykarbo

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 16:21   #8
h.e.l.e.n.e
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 45
h.e.l.e.n.e er på en erverdig vei

Sv: Enda ikke i ketose etter helgen

jeg har bakt dette brødet, som egentlig heter "grove lapper" her inne.. men jeg kaller det for brød..



1 boks Cottage cheese, moset 4.5
1 boks creme fraiche 8.7
120g kruskakli 10.8
8 ss linfrø 0
12 egg 7 =31
3 ts bakepulver(for mye gir bismak)
2 ts johannesbrødkjernemel
1 ts seltin

ja, kan jo prøve å ha skikkelig pålegg med grøntfor på skivene, men er så mye mer fristende med syltetøy på morningen.. skal prøve å ikke spise så mye av det.. ikke hver dag liksom..

h.e.l.e.n.e er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 16:24   #9
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Enda ikke i ketose etter helgen

Er dessverre sånne småting som syltetøy som kan sette en stopper for noen.
Jeg bakte brødet på bakemixboksen i uke 3 av kuren min (er nå i uke 15) og da gikk jeg opp 300 g, ikke sikkert at det er pga brødet, men tror vel det. Bakte brød igjen i går for å se om eg tåler det og skal da spise litt mindre enn det jeg gjorde den uka. Er ikke så flink til å bruke grønnsaker som pålegg sammen med ost eller kjøtt f.eksempel, men har heller ikke hatt problem med å gå ned i vekt *bank i bordet*
Forresten hvilket syltetøy bruker du?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 17:43   #10
h.e.l.e.n.e
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 45
h.e.l.e.n.e er på en erverdig vei

Sv: Enda ikke i ketose etter helgen

det er heistad sitt jordbærsyltetøy jeg har brukt.. 5 karbs per 100g tror jeg det var.

h.e.l.e.n.e er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:36   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Enda ikke i ketose etter helgen

Heistad sitt har lite ordentlig syltetøy i seg, så jeg ville i alle fall ha anbefalt Lerums som er mer naturlig

Men, om du liker f.eks ovnsbakt leverpostei, men noen skiver agurk eller paprika, det synes jeg er veldig godt. Og du kan gjerne skjære tynne skiver av brødet, og bare pøse på med pålegg. Jeg for min del synes egentlig pålegget er det beste, selv hender det jeg kjøper hjertesalat, tar bladene og fyller med kjøttpålegg og litt majones

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 22:29   #12
h.e.l.e.n.e
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 45
h.e.l.e.n.e er på en erverdig vei

Sv: Enda ikke i ketose etter helgen

mm, kan jeg spise vanlig ovnsbakt leverpostei fra butikken? den har jeg ikke tenkt påp en gang, eelsker leverpostei

fikk såviiidt det var en biiiitteliten rosafarge på stixen i går kveld, men føler jeg har "mistet" ånden igjen.. vet ikke jeg.. skal teste igjen om et par timer, for har nettopp spist..

men, går ned i vekt da ser det ut som..

h.e.l.e.n.e er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 22:33   #13
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Enda ikke i ketose etter helgen

At du går ned i vekt er jo det viktigste, så får ketose være ketose
Ånden har ikke noe å si da, det er noe man opplever i begynnelsen, men hos veldig mange forsvinner den ganske fort.
Og er det utslag så er det utslag

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 22:45   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Enda ikke i ketose etter helgen

Opprinnelig lagt inn av h.e.l.e.n.e, her.

mm, kan jeg spise vanlig ovnsbakt leverpostei fra butikken? den har jeg ikke tenkt påp en gang, eelsker leverpostei

fikk såviiidt det var en biiiitteliten rosafarge på stixen i går kveld, men føler jeg har "mistet" ånden igjen.. vet ikke jeg.. skal teste igjen om et par timer, for har nettopp spist..

men, går ned i vekt da ser det ut som..

Finnes noen typer med ubetydelig mengde potetstivelse e.l i. F.eks First Price sin, som er billig og overraskende god! Og så skal Finnsbråten ha en som også har kanskje 1 gr kh pr 100 gr. Ovnsbakt leverpostei er snadder

Å være i ketose er ikke ensbetydende med å gå ned i vekt, eller omvendt for den saks skyld. Glem de sticksene for en stund, det eneste reelle tidspunktet er uansett å ta dem på kvelden, minst et par timer etter sist måltid. Og det spiller heller ingen som helst rolle hvilken fargenyanse den har, utslag er utslag. Og bare vær glad du slipper ånden eller smaken i munnen. Min forsvant etter en drøy uke i ketose, og jeg tygde persille for å bli kvitt smaken og det hjalp også på ånden!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I helgen var jeg ikke flink emma1 Spørsmål og svar 4 26-05-08 15:28
Jeg skal starte har ikke fått boken enda Dolly Ketolysekuren 2 03-03-07 20:37
Jeg har ikke fått boka enda, men Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 26-01-06 15:53
Enda en ernæringsekspert som ikke kan stort. Begod Kosttilskudd 27 15-05-04 22:47
Ang.ketose etter karbodag ayliah Lavkarbo generelt 6 06-03-04 23:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no