Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 03-12-10, 19:12   #4426
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg har fått meg ett fireliters spann med ghee (eller klaret smør som Tine kaller det) og lurer på om det kan erstatte smør i alle oppskrifter eller om det er noen ganger jeg må gå for vanlig meierismør?

Ingen? Hvis smøret skal brunes, så bør man vel bruke vanlig smør siden det er melkestoffene som blir brent. Men er det noen andre tilfeller?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 03-12-10, 19:19   #4427
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer også på hvorfor det prikker i fingrene på begge hendene hver morgen nå for tiden. De har vært frie og ikke under pute eller kropp. Ikke vond prikking, bare litt ubehagelig. Lavt blodtrykk kanskje? Det kan vel ikke være nerve i klem, fordi det er på begge hendene. Jeg kjenner ingenting i løpet av dagen, bare når jeg våkner. Jeg har ikke nedsatt følsomhet i hendene, og heller ikke nedsatt motorikk.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 03-12-10, 20:29   #4428
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg lurer også på hvorfor det prikker i fingrene på begge hendene hver morgen nå for tiden. De har vært frie og ikke under pute eller kropp. Ikke vond prikking, bare litt ubehagelig. Lavt blodtrykk kanskje? Det kan vel ikke være nerve i klem, fordi det er på begge hendene. Jeg kjenner ingenting i løpet av dagen, bare når jeg våkner. Jeg har ikke nedsatt følsomhet i hendene, og heller ikke nedsatt motorikk.

Få sjekket elektrolyttene. Især mangel på kalium kan gi prikking i ekstremitetene.
Jeg skal selv få det sjekket i neste uke nettopp grunnet prikking..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 03-12-10, 20:45   #4429
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

nå har jeg altså fått simkortet fra netcom, men det står at det ikke fungerer før 20. desember!!! Det er da 24 dager etter at jeg kjøpte telefonen!!! Går det an å klage på dette eller? Evt betale noe (hvor mye?) for å få fortgang?

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 03-12-10, 21:13   #4430
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

nå har jeg altså fått simkortet fra netcom, men det står at det ikke fungerer før 20. desember!!! Det er da 24 dager etter at jeg kjøpte telefonen!!! Går det an å klage på dette eller? Evt betale noe (hvor mye?) for å få fortgang?

Ta en telefon til netcom du

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 03-12-10, 21:47   #4431
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg lurer også på hvorfor det prikker i fingrene på begge hendene hver morgen nå for tiden.

Kaldt soverom?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-12-10, 07:18   #4432
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Få sjekket elektrolyttene. Især mangel på kalium kan gi prikking i ekstremitetene.
Jeg skal selv få det sjekket i neste uke nettopp grunnet prikking..

Hm, kanskje. Takk for tips, det er på tide med nye blodprøver nå likevel.

Ser på liste over hva som inneholder kalium, og jeg burde fått i meg kalium altså... Seltin, og så lager jeg karrisaus minst en gang til dagen, jeg har hatt eggemelk-kakao flere ganger de siste ukene, og jeg bruker generelt en god del krydder...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kaldt soverom?

Hehe, jau, jeg har ikke elektrisk varme i "leiligheten" min annet enn gulvvarme i gang og på bad. Resten er bare vedfyring. Men de prikker mens de fortsatt er under dyna. Og der er det godt og varmt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 04-12-10, 07:41   #4433
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Mykje, intenst, fysisk arbeid i det siste med til dømes husrenovasjon som hendene dine ikkje har vore vandt til frå før, kanskje?

Eg har noko ein hudlege ein gong kalte kontaktallergi, og eg får ei kjensle av "brennande" hud og prikking i dei om eg klappar lenge til dømes. Eller hentar noko opp frå frysaren. Det kan variere veldig i perioder, kan vere totalt "symptomfri" i årevis, og så dukkar det plutseleg opp igjen. Snodig denne kroppen...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-12-10, 08:40   #4434
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Mykje, intenst, fysisk arbeid i det siste med til dømes husrenovasjon som hendene dine ikkje har vore vandt til frå før, kanskje?

Eg har noko ein hudlege ein gong kalte kontaktallergi, og eg får ei kjensle av "brennande" hud og prikking i dei om eg klappar lenge til dømes. Eller hentar noko opp frå frysaren. Det kan variere veldig i perioder, kan vere totalt "symptomfri" i årevis, og så dukkar det plutseleg opp igjen. Snodig denne kroppen...

Hm, har ikke hatt "brennende hud"-følelse. Jeg vil heller si at de er mer kalde enn varme altså, men ikke veldig kalde. Det føles bare ut som en mild versjon av at jeg har ligget på armen og den ikke har fått nok blod.

Altså, nå har jeg vært borti en del glava i det siste (hansker? pføy ), men det merker jeg lite til. Jeg klør ikke av glava, bare i halsen hvis det er dårlig ventilasjon. Beskyttelsesbriller har jeg hatt på meg altså. Men ellers har jeg ikke jobbet så hardt med hendene. Båret litt planker og bjelker, men ikke nok til at huden inni hendene har forandret seg. Den er fortsatt myk og uten sprekker. Den tørre huden på håndbakene tror jeg nok er mest på grunn av kulden.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 04-12-10, 08:59   #4435
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei!
Hvordan får man fjernet stearin fra et glass? Har sånn duftlys i glass fra IKEA som straks er utbrent, og skulle gjerne fått fjernet alle stearinrester!

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød"
Gammel 04-12-10, 09:37   #4436
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Hei!
Hvordan får man fjernet stearin fra et glass? Har sånn duftlys i glass fra IKEA som straks er utbrent, og skulle gjerne fått fjernet alle stearinrester!


Du kan skylle det i glovarmt vann, men ikke tatt det rett i glovarmt da kan det sprekke. Ta det gradevis.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 04-12-10, 09:38   #4437
Grolla
Medlem
 
Grolla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 118
Grolla er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Hei!
Hvordan får man fjernet stearin fra et glass? Har sånn duftlys i glass fra IKEA som straks er utbrent, og skulle gjerne fått fjernet alle stearinrester!

Varmt vann

__________________



Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 04-12-10, 12:20   #4438
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Grolla, her.

Varmt vann

Enig - skrap ut så mye du kan, vask i varmt vann og litt såpe, og så kjør i oppvaskmaskin etter at du har fått fjernet mesteparten - fordi av egen erfaring blir det liggende igjen noe fett fra stearinen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 04-12-10, 12:32   #4439
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Enig - skrap ut så mye du kan, vask i varmt vann og litt såpe,

Nei, det er da det blir liggende igjen flekker! Hold glaset under varmt vann på UTSIDEN av glasset, så stearinen blir varmet opp. Ikke pirk noe først, da blir det vanskeligere å få ut alt. Ettersom stearinen blir varm slipper den taket, og du kan løfte eller helle ut restene. Så kan du vaske med såpe og vann, det lille som evt er igjen. Jeg har nettop gjort dette med to av glassene jeg har som advenssstake, hadde satt de bort halvfulle av smeltet stearin i fjor

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-12-10, 12:35   #4440
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk for fine tips alle sammen

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød"
Gammel 04-12-10, 13:04   #4441
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, det er da det blir liggende igjen flekker! Hold glaset under varmt vann på UTSIDEN av glasset, så stearinen blir varmet opp. Ikke pirk noe først, da blir det vanskeligere å få ut alt. Ettersom stearinen blir varm slipper den taket, og du kan løfte eller helle ut restene. Så kan du vaske med såpe og vann, det lille som evt er igjen. Jeg har nettop gjort dette med to av glassene jeg har som advenssstake, hadde satt de bort halvfulle av smeltet stearin i fjor

Ok - jeg har hatt hell med dette - men det betinger at den kommer i oppvaskmaskinen etterpå Har mange slike glass fra Ikea i bruk idag

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 04-12-10, 17:17   #4442
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg har fått meg ett fireliters spann med ghee (eller klaret smør som Tine kaller det) og lurer på om det kan erstatte smør i alle oppskrifter eller om det er noen ganger jeg må gå for vanlig meierismør?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Ingen? Hvis smøret skal brunes, så bør man vel bruke vanlig smør siden det er melkestoffene som blir brent. Men er det noen andre tilfeller?

Det går sikkert å bruke det til det meste. Jeg bruker det bare til steiking foreløbig. Men det er fordi den gheen jeg kjøpte var ganske dyr. Hvor mye koster fire liter?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-12-10, 17:28   #4443
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Det går sikkert å bruke det til det meste. Jeg bruker det bare til steiking foreløbig. Men det er fordi den gheen jeg kjøpte var ganske dyr. Hvor mye koster fire liter?

Hehe, vet ikke, jeg har ikke betalt den enda. Fikk den lokale coop'en til å bestille fra Tine. Da jeg kom for å hente visste de ikke hva den kostet, så jeg fikk den med hjem og så har de en lapp i kassa hvor det står at jeg må betale for smøret. Noe fordeler må vi ha på bygda.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 05-12-10, 18:05   #4444
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Hehe, vet ikke, jeg har ikke betalt den enda. Fikk den lokale coop'en til å bestille fra Tine. Da jeg kom for å hente visste de ikke hva den kostet, så jeg fikk den med hjem og så har de en lapp i kassa hvor det står at jeg må betale for smøret. Noe fordeler må vi ha på bygda.

Hihi. Har jobbet på en landsens Coop Marked så jeg kjenner til frynsegodene

Jeg har et litt makabert/ekkelt spørsmål, men av og til lurer jeg på disse rare tingene. Så nå stiller jeg syke spørsmål. Here it goes: hva er næringsinnholdet til mennesker? Ville vi ha vært egnet mat til hverandre, eller er vi mer egnet for andre dyr? Det er kanskje ingen som vet sånt, men jeg kan vel prøve å spørre..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-12-10, 18:26   #4445
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eg er sterkt i tvil om det er berekna næringsinnehald på mennesker. Men sånn generelt, så er ikkje mennesker spesielt bra eigna til menneskemat, mest på grunn av fare for overføring av sjukdomar, tenker eg. Det ser ein jo hos folkeslag som driv ritualkannibalisme, der spesielt konsum av hjernemasse er særskilt risikofylt. Eg orkar ikkje gå i dybden av research på korleis det stiller seg med andre kroppsdelar og vev nett no, eg er litt sliten

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 05-12-10, 18:30   #4446
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det blir litt det samme som at ikke ulver og rotter er særlig egnet som menneskemat. Kjøttetere spiser ikke kjøøtetere i særlig grad. Men, vi er visst mest lik grisen i sammensetning, så det burde ikke være så ille sammensetning. Men gå for en vegeterianer i såfall

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-12-10, 18:37   #4447
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

så menneske må vel være 0 karber da? hehe.. usja.. :P Dere såg den filmen om de som stranda oppi fjella og måtte spise de døde vennene sine? :/

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
Gammel 05-12-10, 19:09   #4448
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Hei!
Hvordan får man fjernet stearin fra et glass? Har sånn duftlys i glass fra IKEA som straks er utbrent, og skulle gjerne fått fjernet alle stearinrester!

Du har vel kanskje fått nok tips allerede, men jeg (som ikke har oppvaskmaskin) pleier å pirke ut det jeg kan, så fyller jeg glassene med skikkelig varmt vann og la det stå et par minutter. Da får jeg løs de bitene som ikke løsnet fra før, og det som er igjen smelter. Så tørker/gnir jeg innsiden med tørkepapir mens glasset fortsatt er varmt. Da blir alt fettet med, og glassene blir skinnende blanke

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 05-12-10, 19:18   #4449
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

så menneske må vel være 0 karber da? hehe.. usja.. :P Dere såg den filmen om de som stranda oppi fjella og måtte spise de døde vennene sine? :/


Det er ikke bare en film, det er en sann historie.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 05-12-10, 19:32   #4450
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er ikke bare en film, det er en sann historie.

Uff *ler nervøst* - tok ikke denne tråden en noe morbid vending her nå?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no