Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

30 kg+ presentasjonstråd

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-09-09, 09:08   #26
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Hei. Jeg hører nok også hjemme her. Burde ned opp mot 35 kg. Har gjevnt og trutt gått opp i vekt siden jeg giftet meg for 9 år siden, men nå er det slutt! Vi har begge gått over på lavkarbo og etter snart 4 uker er vekta på vei nedover. Jippi! Har ikke noe mål om å nå ned 30 kg fort, men håper å "gå" de av over noen år, har tross alt brukt flere år på å få de på...

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:28   #27
tinus76
Medlem
 
tinus76 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sør-vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 447
tinus76 er på en erverdig vei

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Heisann!

Jeg er Tinus, 33 år, godt gift og vi har tre barn sammen: 1, 3 og 5 år gamle.
Jobber fulltid innen personal i oljebransjen i Stavanger.

Begynte vel å legge på meg i studietiden og da jeg gikk gravid. Har vært overvektig siden 2000, og prøvd flere ganger selv. Det beste jeg klarte var ned 15 kg, men får ikke det til igjen.

Har begynt på Eurodietten, er veldig fersk, men har skikkelig tro på dette. Jeg tror det som gjør det for meg er at det er lett å holde seg til + oppfølgingen jeg får av kostveileder og lege.

Ellers trener jeg aerobic to ganger i uka og håndball en dag. Andre interesser er kortlaging, reise, lese bøker, strikke og være med venner og kose meg med familien.

__________________
Klem fra Tinus gift med mannen, mamma til E04, J06, J08
Min_Journal - Startdato: 20.10.09, Startvekt: 96 kg, skal ned minst 31 kg


tinus76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 13:43   #28
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Hei.

Jeg er frkprym, 33 år, gift og mor til to barn, 12 og 1 år. Arbeider på kontor, blir ikke akkurat sliten på jobb (sånn fysisk) selv om jeg går til printeren så ofte jeg kan...

Har vel alltid vært overvektig. Kanskje mindre enn jeg trodde den gang da, men nå er jeg veldig overvektig med BMI på 38. Skal gå ned minst 40 kg (har allerede tatt 5). Usikker på hvor jeg skal ende, men da jeg var 18 gikk jeg på Cambridge og kom ned i ca 70 kg. Den gang da var jeg egentlig ikke ferdig nedslanket, men så gikk det som det vel stort sett går, oppvover igjen.
Det mest tragiske er at jeg flere år etterpå, når jeg ser på bilder, ser at jeg var temmelig nærme, eller kanskje akkurat der kroppen min bør være. Men når man omgir seg med slankehysteriske, syltynne personer som bare MÅ ned 2 kg om de skal bli lykkelige, er det ikke rart om man får et forskrudd kroppsbilde.

Har ingen helseplager rundt vekt, annet enn at det er fryktelig slitsomt å løpe. Men helseplagene truer vel om jeg ikke gjør noe med dette nå. Har i tillegg mange i familien som har/har hatt Diabetes, så om jeg fortsatte som jeg gjorde ville vel framtidsplanene være lagt, tenker jeg.

Ellers har jeg Border Collie som jeg trener ganske aktivt med, agility og rallylydighet er hovedinteressen nå. Må innrømme at det ble litt mer travelt med småtting (dvs 1 åringen) enn planlagt, så det blir dårlig med det. MEN å løpe rundt en Agilitybane med 40 kg for mye er fryktelig, fryktelig, fryktelig tungt. Om noen lurte på det.
Ellers er det vel stort sett mann, barn, lesing (storleser) og slikt som alle gjør...

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 22:50   #29
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Opprinnelig lagt inn av frkprym, her.

Men når man omgir seg med slankehysteriske, syltynne personer som bare MÅ ned 2 kg om de skal bli lykkelige, er det ikke rart om man får et forskrudd kroppsbilde.

Bare å huske på at man blir lykkelig av å føle seg vel, og om du føler deg vel er det ikke bare badevekten som bestemmer

Andre ting er også viktige, for min del føler jeg meg bra fordi jeg har bestemt meg for å følge ketosedietten. Selv om man kanskje skulle ønske at man kunne knipse og så være i mål, så er faktisk mye fint å oppleve på veien dit - ikke bare utfordringer

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 22:59   #30
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Bare å huske på at man blir lykkelig av å føle seg vel, og om du føler deg vel er det ikke bare badevekten som bestemmer

Andre ting er også viktige, for min del føler jeg meg bra fordi jeg har bestemt meg for å følge ketosedietten. Selv om man kanskje skulle ønske at man kunne knipse og så være i mål, så er faktisk mye fint å oppleve på veien dit - ikke bare utfordringer


Sitter her nå og føler på kroppen for første gang reaksjon på sukker etter å ha lagt om til lavkarbo. Ikke behagelig.
Spiste sjokolade, litt mer enn planlagt (selv om det er mørk sjokolade). Og så spiste jeg litt til. Og nå er jeg skjelve, kvalm, svimmel...
Blir aldri sånn av lavkarbomat. Får aldri vondt i magen. Er aldri skikkelig stappmett. Er mett lenge etterpå. Lavkarbo er best, uavhengig av vektnedgang. Du har helt rett.

(Angående det å bli påvirket av hva andre rundt mener - jeg er heldigivs eldre og klokere nå... stort sett da...)

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 13:05   #31
alven85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 7
alven85 er på en erverdig vei
Smile

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Hei alle flinke mennesker!!
Må vel presentere meg litt jeg også.. Jeg er 24 år og sykepleier. Jobber i hjemmesykepleien, så rører meg litt på jobb, men kunne gjerne rørt meg mer. Har i hele mitt liv vært krafig, og har kraftig beinbygging. Begynte å legge på meg for alvor i 15 års alderen. Mener selv at de kiloene kom i forbindelse med p-pillebruk. Veide da rundt 110kg (tror jeg).. Så ble jeg "voksen", flyttet fra hjemstedet mitt og tok utdannelse. Vekten plaget meg heeele tiden! Da jeg var rundt 20 år, og et samboerskap tok slutt, sluttet jeg nesten å spise i ca 3mnd. Jeg hadde rett og slett ikke lyst på mat, spiste bare når jeg måtte, sultet meg ikke. Da gikk jeg ned til ca 90kg. Jeg bodde alene, hadde ikke lappen eller bil, bodde sentralt, jobbet masse og gikk til/fra jobb. Så møtte jeg mannen i mitt liv.... Vips opp 25 kg.. Jeg sliter med pcos (som flere andre innpå her).. og MÅÅÅÅ ned for å ha sjans til å bli gravid. Samt kunne handle klær jeg vil ha, kunne gå i bikini, generelt sett FÅ ET BEDRE LIV! Så nå funderer jeg på å prøve ketolyse. Legen har anbefalt meg å kutte ned/ut karbo, og jeg vet jo det selv, at karohydrater for meg er meget ugunstig!! Så nå er det bare å få motivasjonen helt på plass, samt forberede samboer, kjøle- og matskap på en endring!

alven85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Ketolyse..? Veldig sannsynlig! Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 23:16   #32
Aida
Juniormedlem
 
Aida sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: London
Alder: 33
Innlegg: 26
Aida er ny på veien

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Hei! Jeg heter Ida! har presentert meg i et annet sted her og, men er ikke kjent med de forskjellige ''stedene'' her inne ennå, så husker helt ærlig ikke helt hvor det var! :S Uansett! Skulle vel helst ha gått ned ca 32 kg, da ville jeg veid 55 kg, noe som er en behagelig vekt for meg.. Har gått ned 6 kg fra 93 til 87 på ca to uker, og føler at dette er en god start
Sånn ellers er jeg 19 år, studerer Psykologi i London og koser meg fælt (litt for mye, hørte jeg..?). Gleder meg til å gå ned i vekt med dere Stå på!

Aida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 18:13   #33
Oansol
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
Oansol er på en erverdig vei

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Anita her,mamma til 2 en jente på 12 en gutt på 4 mnd..Har vært overvektig siden jeg var 16 år så 20 år nå....Men vært nede i 85 kg opp til 110 osv,jo jo jo..Nå vil jeg skifte livsstil og holde meg til lavkarbo generelt resten av livet..

Oansol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 23:30   #34
lillia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 7
lillia er på en erverdig vei

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Jeg er 25 år gammel i desember i år og er mor til min datter på 1 år... samboer og bygger hus, nyutdannet og akkurat fått ny drømme leder jobb..

jeg har tro på at jeg topper lykken med å ta av alle de 40 kilo jeg spiste på meg i svangerskapet!! er igang og har tatt av 6 kilo til nuh...
masse igjen.......

ellers hekler, strikker, scrapper, syr og er glad i å lage mat

__________________


min vei mot en kropp jeg liker bedre...
BMI: 38
lillia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:22   #35
gryhelen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 65
gryhelen er på en erverdig vei

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Jeg er Gry Helen, 38 år, gift i snart 18 av dem, 2 gutter på 15 og 10. Har gått ned 50 kilo, trenger å gå ned 10 til (inkludert stabiliseringkiloene) Har en dåårlig genetisk arv for overvekts relaterte sykdommer. Hadde en slankeoperasjon i 04, gikk ned 45 kilo, stabil nå..( normal stabiliserings vekt = + 4-5 kilo)
Tatt av 10 kilo ca siste halvår med LCHF og er klar for å kvitte meg med resten og.
Hobbyer: Strikker, syr, hekler litt, scrapper, negldesign, maling, tegning og ikke minst oppussing .
Har forøvrig ME og ikke jobber. Jobbet i IT bransjen som tekniker før jeg ble ufør.

__________________
Gry Helen





gryhelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mix Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 11:33   #36
Kanel_i_kursiv
Medlem
 
Kanel_i_kursiv sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 131
Kanel_i_kursiv er på en erverdig vei

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Jeg er Kanel, snart 24 år og bor for tiden i Mandal.
Jeg er helt ny på lavkarbo.no, og helt ny i lavkarbo-verdenen generellt.
Kroppen min skar seg litt for et par år siden, og hormoner, insulin, forbrenning og vekt fløy sine egne veier.
Etter en kort stund på flukt, samlet de seg rundt hofter og lår, med 10 kg tilleggsvekt i presang.
Vanskelig å takle for ei som er vandt til å være høyt og lavt, dansende, hoppende og springende, og som er kjent for å være "så opptatt av å spise sunt".
Jeg prøvde jeg en stund å spise det bedre med sjokolade, chips og vafler, og jeg kunne like gjerne ha teipet vaflene rett til låret.

Men nå er jeg her, klar for å prøve ketolyse-kuren, selv om jeg synes lavkarbo generellt og ketolyse spesiellt er dritskummelt!

Jammen godt det er så positivie mennesker på forummet her!

Ellers kort fortalt er jeg: lærer for voksne, interiørdesigner, skribent, evighetsstudent og optimist!

__________________
Kanel_i_kursiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 12:57   #37
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Velk0mmen så mye 0g lykke til!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 18:52   #38
Løvehjerte
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 5
Løvehjerte er på en erverdig vei

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Hei. Jeg er Gutt 40 år trenger å gå ned ca 30 kg. Leste endel om Lav karbo og snakket endel med folk som lever etter dette. Fikk tips om T.Fosseid og spis Deg Slank. Har brukt hans start diett i 16 dager før jul og gikk ned 7,5 kg og ikke minst blodsukkeret mitt stabiliserte seg etter 4 dager mellom 4,5 og 7. Tidligere brukte jeg 3 Metformin tabeletter om dagen nå ingen.
Fra julaften har jeg spist egen mat mye ribbe og div kjøtt og røkelaks skinker omeletter og blåbær og bringebær med krem til Dessert . Det har også blitt endel vin og alkhol med light brus. Har allikevel gått ned 1,5 kg til. Går over til T.Fosseids diett igjen til tirsdag. Kommer med oppdateringer.

Løvehjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 18:55   #39
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Velkommen Løvehjerte, og gratulere med en fantastisk start

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 08:43   #40
Engelen
Medlem
 
Engelen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør Norge
Alder: 55
Innlegg: 124
Engelen er ny på veien

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Jeg er ei jente på snart 41 år med tre barn i alderen 5, 4 og 17 år. Har slitt med vekta siden jeg hadde min første svangerskapspermisjon for 17 år siden. Gikk ikke mye opp i vekt i selve svangerskapet, men koste meg med kjøleskapet etterpå. Vekta har gått litt opp og ned de siste årene, og nå sliter jeg med ca. 30 kg for mye.

Ellers så har jeg verdens beste kjæreste som elsker meg for den jeg er, men som er villig til å støtte meg med å legge om kostholdet. Han kan mye om lavkarbo, og har levd etter det prinsippet selv i flere år. Ikke pga av overvekt, men for andre helsemessige gevinster.

Gleder meg veldig til å komme igang og til å bli kjent med alle dere hyggelige mennesker som strever med det samme.

Engelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 09:41   #41
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Hei Engelen, velkommen i gjengen og lykke til

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 14:27   #42
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Hallo! Jeg er Indiekid, er 25 år og kommer fra ei lita bygd i nordland. Bor i Trondheim nå og studerer på NTNU.

Jeg har vel slanket meg siden jeg var rundt 10 år - ikke at jeg engang trengte det på den tida, og det har selvfølgelig endt med at jeg har lagt på meg enda mer. Jeg har prøvd alt fra pulver til trening til sulting, men ingenting har fungert i lengden. Jeg tenker jeg skal få å bli 30 kg mindre, og fikk tips av legen min om å prøve lavkarbo-kosthold. Jeg er ikke helt ferdig med ferie enda, men planen er å begynne så fort jeg kommer hjem til hverdagen igjen.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 17:42   #43
Saine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: sunnmøre
Alder: 41
Innlegg: 12
Saine er på en erverdig vei

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Hei!

Jeg er helt fersk på forumet. Og denne formen for diett, eller jeg har lest og diskutert mye med andre, men aldri prøvd denne typen diett selv, mest fordi jeg elsker intevalltrening og har vært redd for å ikke ha energi til å klare å fortsette med dette på en lavkarbodiett.

Har gått ned 25 kg tidligere på vanlig sunt kosthold og mye trening, men trening 6-7 dager i uka, sammen med familieliv gjorde at jeg gikk på en smell og la på meg igjen 15 kg av de 25 mistet. Så nå har jeg 30 kg som skal bort.

Nå tenkte jeg å prøve lett trening 3-4 ganger i uka og en tur hver dag sammen med ketolysekuren. Har ikke fått bestilt den pakken enda, men har kuttet ut snop, snacks, brød, pasta, ris, frukt potet og andre rotgrønnsaker. Så får jeg bestille den pakken så snart jeg får penger inn på konto igjen.

Er samboer og har en sønn på 4 år, 2 katter, 1 marsvin og en kanin og en hund jeg låner til fjellturer.

Saine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 11:11   #44
Lapplisa
Nytt Medlem
 
Lapplisa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 7
Lapplisa er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Hei. Startet nå på ny frisk etter nyttår. Bor i Trøndelag og jobber i helsesektoren. Har en voksen datter og samboer. Interesser er håndarbeid og hest. Motivert? JA.

Lapplisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 12:38   #45
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Velkommen velkommen til alle nye

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no