Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-09, 00:05   #26
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Grotingeling: Så flink og standhaftig du har vært! Imponerende vektnedgang.

Jeg har ikke vært hos legen før jeg startet på ketolyse, men det hadde kanskje vært smart... Bør jo følge med på blodverdiene, står det ikke det i ketolyseboken også, tro?

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 00:07   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg finner ikke ostekaken der. Har sett gjennom alle oppskriftene nå, men det kan hende at jeg er litt blind.

Ser ut til at det ikke ligger noen kaker der. Her er den: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15963

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 00:08   #28
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravleträd

Opprinnelig lagt inn av jannekristin, her.

Noen andre som opplever at vekten er høyere når en står opp enn når en legger seg? Er ikke dette veldig rart????


Nei, det er ikke rart...

Vi både spiser og drikker masse i løpet av dagen, og samler vann.
Man er faktisk lengre om morgenen enn om kvelden også...

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 00:08   #29
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ser ut til at det ikke ligger noen kaker der. Her er den: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15963

Tusen takk!! Da kan jeg belønne meg selv med denne i helgen dersom jeg har vektnedgang på fredagsveiingen. Jeg er ikke egentlig noen kakemons, men jeg har akutt lyst på ostekake.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 00:11   #30
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Jeg sier jeg går på en veldig streng kur, og må eventuelt lage kakene selv...

De som har prøblemer med det, får bare ha det...
Det er enkelte som bare måå si rare ting også, morsomt å svare litt svada på det egentlig...

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 07:31   #31
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravleträd

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

"Smak pä denne" sa hun. "Har bakt den selv og synes den ble veldig vellykket. Smak da!" og da fölte jeg at jeg MÄTTE smake siden hun stod der rett foran meg.

Jeg ser for meg nesten samme dialog, bare motsatt:
"Smak på denne! - Jeg har bakt den selv og den ble veldig vellykket. Smak da! Det er jo rohypnol-brownies med cyanid, jo! Smake smake smake."
(Det er sånn kake virker på meg iallefall zzzz hehe)

Men enig, man trenger ikke å fortelle alle at man slanker seg - jeg sier som regel også at jeg er allergisk til folk jeg ikke kjenner - som flere andre nevner her. På jobb og hos familie og venner sier jeg ifra akkurat åssen det er, og de er jevnt over flinke til å passe på at det lavkarbo-mat hvis de inviterer - og lager ikke noe ståhei hvis jeg nøyer meg med vann og kaffe :)

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 07:42   #32
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravleträd

Opprinnelig lagt inn av Christina79, her.

Det har vært vanskelig å motstå nøtter og frukt som ligger fremme på jobben. Hva er det dere tar som "snack" mellom måltidene?

Skjær kyllingfilet på langs i 2cm tjukke strimler, stek til lett gjennomstekt. Rull en baconstripe rundt fra bunn til topp (sånn som de gjør m baconpølser på Shell vettu'). Stek til bacon er ferdig. Hiv på en stor skvett fløte og la det koke opp til alt er passe kremet. Pakk inn i matpapir/boks m mellomleggspapir.

Når du varmer dette i microen på jobb så kan du være sikker på at de andre ikke har så lyst på frukt og nøtter lenger :)

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 08:13   #33
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg finner ikke ostekaken der. Har sett gjennom alle oppskriftene nå, men det kan hende at jeg er litt blind.

Den oppskriftstråden er genial. Veldig nyttig for sånne som meg - som er født uten fantasi.

Her er ostekaken!

Det er 3 sider med oppskrifter, så du hadde nok bare et tilfelle av forbigående blindhet!

Edit: Og jeg lider nok av det samme, for jeg så ikke at tråden nå hadde fått to sider og at du alt hadde fått svar ! Men oppskriften ligger i den første linken jeg ga deg, altså! Side 2, 4. linje, 2. bilde!

__________________

Sist redigert av Kitt : 07-10-09 kl 08:29.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 08:51   #34
Rottis
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 170
Rottis er ny på veien

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Jeg hoppet på vekta nå i sta, og konkluderte med at fra i ettermiddag er jeg frisk nok til å spise lavkarbo! Har fortsatt ikke særlig matlyst, men om jeg lager lavkarbolasagne slik jeg lagde den forrige uke spiser jeg nok. Og det gjør nok samboern min også.

__________________

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 09:06   #35
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Takk for gode råd som kan brukes til å takke nei til kaker og søtgoddis
Det var nå godt at det ikke er bare jeg som ikke liker å fortelle at jeg prøver å slanke meg.
Jeg har fått noen kommentarer: ”nå igjen ?” ”ja ja vi får nå se hvor lenge det holder denne gang” Men for all del, de aller flest er veldig støttende, og de tar jeg vare på. Men det er de negative som stikker og gjør vondt. Skjønner de ikke at bak om en hver slankekur ligger det et inderlig ønske om å bli slank og holde seg der.

__________________


Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 09:23   #36
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Grotingeling: Så flink og standhaftig du har vært! Imponerende vektnedgang.

Jeg har ikke vært hos legen før jeg startet på ketolyse, men det hadde kanskje vært smart... Bør jo følge med på blodverdiene, står det ikke det i ketolyseboken også, tro?

Takk takk - standhaftig..... er vel mest sta tenker jeg , og så kom jeg til et punkt hvor "snill pike"-syndromet medførte at jeg gikk opp i vekt nettopp fordi jeg aldri følte jeg kunne si nei takk. Har derfor omdefinert "snill pike".

Definisjon på snill pike: en pike som tar vare på seg selv, og setter sin egen helse forran "kravet" om å spise sukker, stivelse og andre karbohydrater når det serveres.

I spørsmål om hva en bør/skal spise når en er på besøk eller i kake-lag på jobb osv, så passer forøvrig en av setningene fra sikkerhetsprosedyren vi hører på fly:

"ta først på din egen maske, før du hjelper andre" oversatt til "ta først hensyn til deg selv, før du tar hensyn til andre".

Kun når det gjelder mat og drikke altså - jeg mener ikke at vi nå skal bli hensynsløse hele gjengen

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 09:42   #37
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravleträd

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

rohypnol-brownies med cyanid, jo!

Høres ut som noe hybelnaboene mine i studietida kunne bakt...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 09:55   #38
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

.." fra sikkerhetsprosedyren vi hører på fly "....
du har så rett,så rett
med de forbeholdene du tar er jeg helt enig, så morsomt og klokt

__________________


Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 14:02   #39
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

er d sånn at mann samler vann når man har eggeløsning??
kanskje d kan være litt av svaret på vektoppgangen min i helga da.. ikke at har peiling når jeg har eggeløsning, min hvis man følger boka sø burde den ha vært rundt den tiden..

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 14:09   #40
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Jeg gjør i hvert fall det! Ikke så ille som ved mens, men definitivt mer vann, ja!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 14:37   #41
catzie
Medlem
 
catzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 66
catzie er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Det med eggløsning har heg aldri hørt om, så jeg vet ikke hvordan det er med meg der.

Jeg sier jeg ikke spiser sukker, det er tydeligvis så vanlig nå at folk løfter ikke øyebrynet en gang når jeg svarer, bare byr videre

__________________


catzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 16:15   #42
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

To dager til veiedag, folkens!! *hisser-opp-stemningen*

Har funnet en ideell lunsj for meg: skinkebiter, osteterninger, oppskäret agurk, en däsj seterrömme, mix mix mix og spis. Veldig friskt og godt og mettende.

Sliter litt med frokost. Orker ikke egg og bacon sä tidlig. Hva spiser dere til frokost?

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 16:23   #43
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

To dager til veiedag, folkens!! *hisser-opp-stemningen*

Har funnet en ideell lunsj for meg: skinkebiter, osteterninger, oppskäret agurk, en däsj seterrömme, mix mix mix og spis. Veldig friskt og godt og mettende.

Sliter litt med frokost. Orker ikke egg og bacon sä tidlig. Hva spiser dere til frokost?

Goood lunsj!

Til frokost blir det som regel osteknekkis med meierismør og laks/hvitløkspate/ost/skinke.

Her er fin tråd med frokost- forslag!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 20:26   #44
a_nette
Nytt Medlem
 
a_nette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 3
a_nette er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

To dager til veiedag, folkens!! *hisser-opp-stemningen*

Har funnet en ideell lunsj for meg: skinkebiter, osteterninger, oppskäret agurk, en däsj seterrömme, mix mix mix og spis. Veldig friskt og godt og mettende.

Sliter litt med frokost. Orker ikke egg og bacon sä tidlig. Hva spiser dere til frokost?

Hei... Er ganske ny her... Å jeg skjønner nesten ingenting, hehe )
Jeg vil gjerne gå ned 10 kg til jul... Men hvordan kan jeg komme meg inn i gjengen her? )

__________________
Hilsen a_nette
a_nette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse... :o) Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 20:37   #45
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

vellkommen!
det skal være en veietråd for 10 kg ned til jul her!
bare skriv målene dine på samme måte som vi andre har gjort d så blir du med!

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 20:38   #46
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

her er tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28578

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 20:43   #47
Rottis
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 170
Rottis er ny på veien

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Herlig! Etter noen dager med sykdom ble det lavkarbolasagne med litt grønn salat til middag. Deilig å fortsatt være mett! Gleder meg allerede til i morgen.

__________________

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 21:05   #48
catzie
Medlem
 
catzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 66
catzie er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Sliter litt med frokost. Orker ikke egg og bacon sä tidlig. Hva spiser dere til frokost?

Nå har jeg lest så mange steder her inne på forumet at på lavkarbo spiser man når man er sulten, (Ikke som når man teller kalorier hvor det er veldig viktig med frokost for å få i gang forbrenningen!) altså må du ikke spise frokost dersom du ikke orker det. Drikk masse vann istedet så spiser du når sulten tar deg . Jeg hiver ofte bare i meg noen skinkebiter.

__________________


catzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 21:10   #49
catzie
Medlem
 
catzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 66
catzie er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Til frokost blir det som regel osteknekkis med meierismør og laks/hvitløkspate/ost/skinke.

Jeg må le, det er fortsatt vanskelig å tro at man virkelig kan spise dette uten å "bli feit " Høres nydelig ut forresten!!!


Jeg laget osteknekkiser av mager hvisost i dag, ble godt det og, ikke noe fettsøl som rant, tok krydder på før jeg hadde dem i microen. Men, de blir vel for lite fett i til denne dietten

Jaaa to dager til veiing, kjempespent. Kommer til å bli så skuffet om jeg ikke har gått ned mye, er jo kjempeflink omjeg skal si det selv!

__________________


catzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 22:08   #50
Christina79
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 69
Christina79 er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravleträd

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Skjær kyllingfilet på langs i 2cm tjukke strimler, stek til lett gjennomstekt. Rull en baconstripe rundt fra bunn til topp (sånn som de gjør m baconpølser på Shell vettu'). Stek til bacon er ferdig. Hiv på en stor skvett fløte og la det koke opp til alt er passe kremet. Pakk inn i matpapir/boks m mellomleggspapir.

Når du varmer dette i microen på jobb så kan du være sikker på at de andre ikke har så lyst på frukt og nøtter lenger


Mmmm... det høres godt ut Skal teste det en dag. Jeg spiser veldig lite kh, så gjør nok ikke noe at jeg spiser noen få paranøtter på jobb. Jeg må jo prøve å holde 15 kh. Utregningen på diett.no er kjempebra!!

Til helgen skal jeg til kaker i et bryllup, gruer meg allerede.. Kan jo ikke spise noe, det ser jo dumt ut.. Er det noen kaker som er "mye" sunnere enn andre (bortsett fra lavkarbo kaker da)? Hvor mange gr kh er det egentlig i ett lite stykke m. f.eks eplekake?? Skal forresten lage CC kake en dag, laget en som står i Grete Roede boka for noen år siden, den var ikke så verst den heller;-)

__________________


Christina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no