Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

BMI-grenser

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-11, 17:18   #1
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

BMI-grenser

  • BMI på under 18,5 = undervektig.
  • BMI på mellom 18,5 og 24,9 = normal kroppsvekt.
  • BMI på mellom 25 og 29,9 = overvektig.
  • BMI på mellom 30 og 34,9 = fedme.
  • BMI på mellom 35 og 39,9 = fedme, klasse II.
  • BMI på 40 og over = fedme, klasse III (ekstrem fedme).
Jeg kommer ikke til å bli normalvektig
Sluttvekta mi (ei vekt jeg ikke har hatt siden jeg var 16 år) har en BMI på mer enn 25. Nå bruker jeg størrelse 46 i skjørt, og er feit i fedme klasse II. Hvilken størrelse må jeg da ha i klær om jeg skulle bli "normalvektig"? Syns disse verdiene er rare.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:29   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: BMI grenser

Du skal ikke se deg blind på bmi, den tar jo ikke hensyn til om du er full av fett eller full av muskler. Mange som er veltrente som bare fy har jo en bmi lang over normalvektig uten å ha et gram for mye fett på kroppen f.eks.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:33   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: BMI-grenser

Om tickeren din stemmer, så har du ikke fedme klasse to, men hakket under. Uansett, som TrillTrall sier, så er ikke BMI noe du skal tenke for mye på. Det er i beste fall en meget grov skissering. Jeg ligger så vidt utenfor normalvektig-grensen, men ingen med hodet på rett plass ville sett på meg og sagt at jeg hører til i overvektig-klassen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 22:48   #4
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: BMI-grenser

det med kles str er en jungel. kommer veldig på hvor man kjøper klær. en genser i xl str i en butikk kan være som en M i enn annen. har gitt opp og se på str bare prøver i vei,men det er begrensninger for jeg er god og rund.
jeg fikk meg et sjokk når jeg skulle kjøpe joggebukse. jeg fikk på meg str S. og jeg er en xxl str. trodde ikke det kunne være mulig

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 23:21   #5
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: BMI-grenser

BMI beregning er en grov skisse. de veldig høye og veldig lave får underlige tall. Det er ikke sortert for de med grov benbygning og eller med konfirmantdimensjoner.

Tom Cruise er også ganske feit, hvis det er noen trøst

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 23:27   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: BMI-grenser

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

BMI beregning er en grov skisse. de veldig høye og veldig lave får underlige tall.

Om jeg skal ha en bmi på 20,0 må jeg veie 46-47 kg. Ikke mange voksne kvinner som veier det. Nå veier jeg 54,5 kg og har en bmi på 23,4 og er helt normalvektig i forhold til høyden. Trives dog bedre når jeg er 1,5-2 kg lettere så jeg jobber med saken, uten å stresse akkurat. Lille Gubben klager slettes ikke så...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 23:31   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: BMI-grenser

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Om jeg skal ha en bmi på 20,0 må jeg veie 46-47 kg. Ikke mange voksne kvinner som veier det. Nå veier jeg 54,5 kg og har en bmi på 23,4 og er helt normalvektig i forhold til høyden. Trives dog bedre når jeg er 1,5-2 kg lettere så jeg jobber med saken, uten å stresse akkurat. Lille Gubben klager slettes ikke så...

Enig med ( lille gubben) glem den pokkers BMI"en

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 01:21   #8
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: BMI-grenser

BMI er kun nyttig for å sammenligne befolkningsgrupper, og sier fint lite om hvert enkelt individ - hvis du vil vite hvordan kroppen er satt sammen så må du heller få en kroppsanalyse feks på et treningssenter

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 22:49   #9
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: BMI-grenser

I ei av lærebøkene til dattera mi (som går på ungdomsskolen) sto det at om en BMI på over 30 betydde at man var kraftig overvektig. Nå var jeg i den situasjonen at min BMI var 30,69 på det tidspunktet. Det fortalte jeg til fysioterapeuten som jeg gikk til da, og han holdt på å ramle om da jeg sa det. Jeg er høy og har ei grov beinbygning, så jeg var ikke akkurat det man kaller vever, men ingen ville nok brukt den karakteristikken om min kropp. Nå vet jeg ikke lenger hva min BMI er, har ikke veid meg på månedsvis. Men jeg synes det er galt at 14-åringer skal bli indoktrinert med sånt BMI-tull!

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 15:10   #10
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: BMI-grenser

BMI bør sikkert sees på som en slags veileder?
Likevel er det nok en viss grad av sannhet i den, i alle fall for forholdsvis normalbygde personer. Selv var jeg i aller øverste sjiktet av Overvektig da jeg begynte på lavkarbo for 6 mnd siden, jeg var virkelig ikke mange grammene unna Fedme I , og det var skremmende. Jeg følte meg liksom bare sånn 'litt tykk'. Nå har jeg tatt av drøyt 10 kiloe og har fremdeles en BMI som Overvektig, men nå i det nedre sjiktet av intervallet. Jeg har tatt av mye, jeg vet det, men jeg føler meg fremdeles 'litt tykk'

Jeg innrømmer at jeg har som hovedmål å komme meg ned på en BMI som sier Normalvektig. Så får jeg se hvor i det intervallet jeg havner til slutt.

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 16:54   #11
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: BMI-grenser

Opprinnelig lagt inn av blucher, her.

BMI bør sikkert sees på som en slags veileder?

KUN hvis du er inaktiv og med en gjennomsnittelig kroppsbygning, ellers er det ganske meningslaust. (http://en.wikipedia.org/wiki/Body_mass_index)

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 17:46   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: BMI-grenser

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

KUN hvis du er inaktiv og med en gjennomsnittelig kroppsbygning, ellers er det ganske meningslaust. (http://en.wikipedia.org/wiki/Body_mass_index)

Som meg omtrent, da .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening "Ingen grenser"... Vettel Fysisk og mental helse 2 08-03-10 18:59
Det får være grenser! lionesse Spørsmål og svar 13 17-12-09 18:14
Finnes det grenser? Aishe Ketolysekuren 7 03-10-09 21:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no