Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kcal inntak

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-12, 20:45   #1
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Kcal inntak

Hei!

Lurer på hvor mange kalorier folk her ligger på (dere som teller)- Har forstått det slik at jo nærmere kroppens idealvekt man ligger ...jo større sjangse er det for at man må passe på inntaket noe..
Tingen er at nå er jeg ganske nærme mitt vekt-ideal.. og ønsker i hovedsak å ligge på denne vekta( -2kg til)..men endre kroppssammensetningen: mindre fett%, mere muskel%. Altså ikke gå ned i vekt, men forme kroppen.

Jeg skriver inn på diett.no , for jeg liker å ha litt styr på karbs, proteiner og fett inntak. Og jeg der ser jeg at jeg f.eks lå på 1600kcal i ukesgjennomsnitt, forrige uke.

Hvor i landet ligger jeg på 1600kcal? er det lite/mye?
Jeg går jevnt og trutt ned...med typiske platåer/litt økning ca hver 3 uke. Så løsner det igjen.

Når jeg skal bygge muskler, skal jeg da øke kun på kcal inntak, uten å endre sammensetning av makronæringsstoffene? eller skal jeg justere disse..f.eks mere karbo, mere proteiner..eller noe?

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 20:48   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kcal inntak

1800, som er dagsbehovet mitt jeg vil si 1600 er litt lite når man trener som deg.. Men ikke noe stor krise.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 21:06   #3
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kcal inntak

Med nåværende treningsperiode så ligger jeg på rundt 2800-3000 kcal. Men har jo gått ned 1,1kg så må antakelig øke inntaket noe.

  Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 21:15   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kcal inntak

Jeg har gått ned to kilo på to uker... Dvs jeg har gått ned mer for jeg har snikveid meg og jeg ligger på inntak 1500-2000. Kanskje nærmere 1800 vil jeg anta. Uoffisielt har jeg faktisk gått ned 4 kilo på litt under tre uker.

Jeg tør derfor ikke tenke på hvor mye jeg spiste FØR jeg begynte bli bevisst på det. Det eneste jeg har gjort er å kutte ned med en på alt jeg spiser; 3 knekkebrød i stedet for fire etc.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 21:28   #5
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Kcal inntak

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

1800, som er dagsbehovet mitt jeg vil si 1600 er litt lite når man trener som deg.. Men ikke noe stor krise.

ja jeg ligger på ca 200kcal underskudd, for å miste de to siste kg-ene. Men sulter overhode ikke forde, selv om det sikkert er plass til litt mere mat i magen synes du jeg kunne gått opp litt i kcal, og likevel miste de siste pyntekg`ene ?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Med nåværende treningsperiode så ligger jeg på rundt 2800-3000 kcal. Men har jo gått ned 1,1kg så må antakelig øke inntaket noe.

Du trener jo helt sinnsykt Hypah! og trenger alle disse kaloriene Men blir alltid forbauset over hvor mye man faktis kan spise, når man trener intensivt!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har gått ned to kilo på to uker... Dvs jeg har gått ned mer for jeg har snikveid meg og jeg ligger på inntak 1500-2000. Kanskje nærmere 1800 vil jeg anta. Uoffisielt har jeg faktisk gått ned 4 kilo på litt under tre uker.

Jeg tør derfor ikke tenke på hvor mye jeg spiste FØR jeg begynte bli bevisst på det. Det eneste jeg har gjort er å kutte ned med en på alt jeg spiser; 3 knekkebrød i stedet for fire etc.

Jippi for de 4kgene! hihi Men da nyttegjør tydeligvis kroppen din det du gir den, t.o.m kaloriunderskudd på deg, selv med relativt stort inntak . (regner med du er dame?) Trener du mye?

Takk for innspill folkens!

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 21:37   #6
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Kcal inntak

Til vanlig teller jeg ikke egentlig, men pleier nok å ligge på rundt 1500-2000 kcal tenkjer eg. Vekten min har stått stille en god stund nå (ca 58-60kg, fordelt på 163 cm) men jeg har det siste halve året merket en forbedret fett%, så jeg har nok gått litt "ned" og lagt på meg litt muskler (jeg skal ikke skryte på meg de store kroppslige endringene her altså, men jeg merker det spesielt på armene

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 21:38   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Kcal inntak

Du går vel ned ganske greit, sånn som du spiser nå? Sikkert greit å begynne å øke litt gradvis, hvis du snart har planer om å ikke gå ned mer? For hvis du skal stoppe nedgangen må du jo spise mer uansett, på en måte. Jeg hadde sikkert fortsatt i samme tralten og heller tatt det " problemet " når det kom.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 22:10   #8
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Kcal inntak

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Du går vel ned ganske greit, sånn som du spiser nå? Sikkert greit å begynne å øke litt gradvis, hvis du snart har planer om å ikke gå ned mer? For hvis du skal stoppe nedgangen må du jo spise mer uansett, på en måte. Jeg hadde sikkert fortsatt i samme tralten og heller tatt det " problemet " når det kom.

altså...*kremt* om jeg skulle være så "uheldig" å gå ned litt mere enn planlagt så føler jeg ikke akkurat det som noe stort tap.. så lenge jeg er mett og fornøyd så er jeg glad jeg

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 22:12   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kcal inntak

Da venter du ta det som det kommer.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 22:33   #10
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Kcal inntak

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Da venter du ta det som det kommer.

Jupp takker for støtten..fikk bekreftet det jeg selv trodde trenger det innimellom..

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 19:04   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kcal inntak

Jeg har kunnet økt kaloriene med lavkarbo fra 1350 - 1850 så lavkarbo er så bra!
Jeg trener ikke.( 171 cm høy, 39 år)

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 19:56   #12
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Kcal inntak

Jeg ligger vel på ca. 2200 kalorier i snitt når jeg ikke går inn for å begrense meg, spiser når jeg har lyst på mat og spiser til jeg er METT. Da er vekta mi helt stabil og veldig godt innenfor det som er "normalvekt". Så at kroppen har lettere for selv å justere og stabilisere vekta på lavkarbo tror jeg absolutt. Helst skulle jeg vel sett at jeg kom ned de siste 3-4 kiloene uten å føle at jeg slanket meg, men men.. Hode og kropp har vel ikke alltid samme trivselsvekt. Når jeg teller kalorier ligger jeg på ca. 1500 kalorier i snitt. Kunne sikkert sagt 1600-1700, men jeg liker å ha litt rom for spisedager hvor jeg kan spise meg ordentlig mett uten at det ødelegger.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kcal-inntak på ketolyse stinemarie Ketolysekuren 8 15-07-11 01:08
Trening og kh-inntak kthnk Spørsmål og svar 0 07-05-11 17:35
Inntak i dag da? spiren Spørsmål og svar 3 19-10-10 18:26
Hvis man teller kcal-inntak Kanutten Generell ernæringsdebatt 39 03-06-09 23:00
Proteinbehov - og inntak Fedonisten Generell ernæringsdebatt 4 17-12-04 16:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no