Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Kviser!

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-05-09, 21:24   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Kviser!

har jo selv erfart at huden blir finere og glatt som ei banrumpe av lavkarbo OG ikke minst nok vann! Tror vann har kjappest virkning...

Når jeg IKKE drikker nok vann føles huden i ansiktet som garva skinn, men når jeg drikker nok vann føles den silkemyk. Så det jeg lurer på; kan unger som er i pubbert unngå endel kviser hvis de drikker nok vann???

Jeg har sagt til min håpefulle at han må drikke myyyye vann for det renser huden og kan gjøre det slik at han IKKE får kviser. Men har jeg sagt rett til ham??? Kviser og pubbert ER jo en hormonsak??? Og lavkarbo og mye vann hjelper på hormongreier...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 23:00   #2
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Kviser!

Hei
Jeg har alltid vært plaget med kviser. selv om jeg er 34 år ble jeg ikke så mye bedre.. Startet i 13-14 års alder. Og har hatt mye hudormer og slikt. Tørr og uren hud samtidig. Prøvd mange kremer og kurer ja!
Har alltid drukket mye vann. Mange år siden jeg kutta ut brus/saft etc... det hjalp ikke mye på kvisene nei. Det hjalp litt når jeg begynte på generell lavkarbo, men helt bra ble det ikke.
Jeg ble bra når jeg kuttet ut gjæringen. Dvs alt som har med gjær å gjøre. (gjær kan også brukes i lavkarbo brød) Og selfølgelig alt som fører til gjæring. Sukker, alkohol, noen oster etc. Også hvis man spiser feks frukt etter et måltid(gjærer i tarmene). Frukten bør spises FØR et måltid.
Det ligner mer på candida-overvekst enn hormonubalanse. Jeg får nå 1-2 kviser i mnd relatert til hormoner og det er ingen hudormer å se lenger.
Også min kronisk sprukne hender har blitt nesten helt bra ved å kutte ut alt som kan gjære i tarmene...
Det er såfall min erfaring. Men det jeg har ennå tilgode å lese om dette noen steder hvor kviser(eller sprukne hender) står omtalt. Hormonene får som oftest skylden for det er jo i forbindelse med det de oppstår. Og det er også fettet som får skylden. Men det er ikke min erfaring

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 23:18   #3
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Kviser!

å glemte skrive noe. VANN er selvsagt viktig for huden. Jeg hadde trolig vært enda verre dersom jeg hadde drukket mye brus etc i tillegg. Vann helbredet ikke mine plager, men det hjalp garantert. Jo mer vann, jo mindre av andre drikker, desto bedre for alle helseplager..
Og vann hjelper også kroppen med å bli kvitt sine avfallsstoffer..

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 12:15   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kviser!

Det veldig vanlig at man har gluten- eller melkeintoleranse om man er plaget av kviser.

Sjekk ut her. Intervjuobjekt nr. 3 forteller om kviser-problemene.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mer kviser? Kpia Spørsmål og svar 11 07-02-14 01:43
Kviser gilbertine Spørsmål og svar 57 16-05-07 11:50
kviser! TinaF Atkins kosthold 14 27-05-05 20:31
Kviser Diva Generell diskusjon 5 10-03-05 16:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no