Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo og cøliaki?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-05-11, 13:07   #1
supermom
Medlem
 
supermom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 123
supermom er ny på veien

Lavkarbo og cøliaki?

Hei,
Er det noen her som går på lavkarbo og som har cøliaki?
Hadde vært fint med noen råd

supermom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt og glutenfritt Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 13:12   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og cøliaki?

Det må da være det minste problem, hvis det bare er gluten man ikke kan spise. Grønnsaker, kjøtt og fløte/rømme inneholder ikke gluten og ei heller spor av det.

Regner med at du ellers vet hva som kan inneholde gluten av ferdig marinert kjøtt mm( OG SUKKER).

For en som ikke tåler gluten må jo lavkarbo være den perfekte kost!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 13:23   #3
supermom
Medlem
 
supermom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 123
supermom er ny på veien

Sv: Lavkarbo og cøliaki?

Det var det jeg tenkte Imse - men så inneholder flere typiske lavkarbo ingredienser til brød gluten - f.eks kruskakli. Hva kan brukes i stedet?

supermom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt og glutenfritt Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 13:37   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og cøliaki?

Opprinnelig lagt inn av supermom, her.

Det var det jeg tenkte Imse - men så inneholder flere typiske lavkarbo ingredienser til brød gluten - f.eks kruskakli. Hva kan brukes i stedet?

Men må du spise lavkarbobrød da? Jeg tror de fleste her IKKE pleier å spise brøderstatninger så veldig ofte. Og det finnes jo massevis av brøderstatninger som inneholder kun egg, cottage cheese, johnnesbrødkjernemel, fiberhusk og malte frø.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 15:08   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og cøliaki?

Jeg har ikke cøliaki- diagnose(enda), men kan rett og slett ikke fordra kruskakli og erstatter det bestandig med knuste linfrø uansett!

Mange "brød"- alternativer som nesten bare inneholder egg og ost, da!
Jukseloff og osteknekkis feks. Eller oopsier!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 15:11   #6
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Lavkarbo og cøliaki?

Opprinnelig lagt inn av supermom, her.

Det var det jeg tenkte Imse - men så inneholder flere typiske lavkarbo ingredienser til brød gluten - f.eks kruskakli. Hva kan brukes i stedet?

Fibrex, eller sukkerroefiber, er en god erstatning :-)

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 16:30   #7
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og cøliaki?

Jeg har gluten allergi. Syns lavkarbo er ypperlig å spise i fohold til det. Spiser ikke brøderstatninger.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 16:41   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og cøliaki?

Og jeg pleier å bytte ut kruskakliet med malte sesamfrø når jeg lager feks Nannahs knekkebrød.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 17:37   #9
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og cøliaki?

Jeg har cøliaki + melk/egg/soya intoleranse og spiser lavkarbo

Har bare droppet tanken på å spise brød lignende greier og holder meg til kjøtt og grønt

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 18:56   #10
supermom
Medlem
 
supermom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 123
supermom er ny på veien

Sv: Lavkarbo og cøliaki?

Tusen takk for svar!
Jeg spiser en del brød og knekkebrød siden det er enkelt som nistemat. Jeg pendler til arbeid og spiser dermed de fleste måltidene ute av huset. Men nå fikk jeg en del tips som jeg skal teste ut, og finne ut hva som er greitt å ha som nistemat

Takk igjen!

supermom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt og glutenfritt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Glutenallergi og cøliaki matitt Fysisk og mental helse 9 13-07-09 12:09
Noen med cøliaki her? mam Fysisk og mental helse 5 26-02-07 13:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no