Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Dr. Hexeberg

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-11, 15:17   #26
blingbling
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 35
blingbling er på en erverdig vei

Sv: Dr. Hexeberg

Vil bare si at den ene dr.hexeberg boka er nå på salg hos haugen bok. Bibelen min.

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?...r=3&cid=203880

Den boka anbefaler jeg. Leser mye i den, og blir aldri lei..

__________________
img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wqcrv1A/weight.png[/img]
[/url]
blingbling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 09:19   #27
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei
Unhappy

Sv: Dr. Hexeberg

Er det noen som har erfaring med pulverkuren man får hos Dr. Hexeberg? Jeg er helt desperat nå, klarer ikke følge lavkarbodiett mer enn et par uker før jeg sprekker. Blir så deppa og lei meg. Jeg gjør alt etter 'boka' og får i meg nok fett, passe mengde karbo og protein. Jeg har prøvd både å føre opp alt jeg spiser på diett.no og å spsie på feelingen. Ikke noe nytter. Hva er det med meg...ser jo at de fleste lykkes med å legge om til et slik kosthold og unng sprekkefellen. Det er ikke bare en liten sprekk en dag...jeg klarer ikke å komme inn i nye vaner. Det går ikke å sprekke på lavkarbomatvarer heller, det er karbomat jeg sprekker med. Jeg tror at NÅ går det bra når jeg har holdt dietten et par uker, kanskje til og med 3, men så raser det utfor igjen.

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 10:24   #28
Sjurelv
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 3
Sjurelv er på en erverdig vei

Sv: Dr. Hexeberg

Det er feil med antallet karbohydrater i maten.
Både fiber og stivelse øker blodsukret og gjør at kroppen produserer insulin. Insulin gjør at kroppen lagrer fett som glykogen.
Så neste gang når du skal regne antall karbohydrater, så blir stivelse og fiber spaltet til blodsukker, og regnes også med blant karbohydrater. Karbohydrater er ett annet ord for sukkerarter, også inkludert kunstig søtning.

Trenger du gratis oppskrifter, se denne nettsiden:
http://vlchf.no/oppskrifter/hverdagsmat/

__________________
Mvh Sjurelv
http://www.vlchf.no
Sjurelv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vLCHF.no Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 10:59   #29
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dr. Hexeberg

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

Er det noen som har erfaring med pulverkuren man får hos Dr. Hexeberg? Jeg er helt desperat nå, klarer ikke følge lavkarbodiett mer enn et par uker før jeg sprekker. Blir så deppa og lei meg. Jeg gjør alt etter 'boka' og får i meg nok fett, passe mengde karbo og protein. Jeg har prøvd både å føre opp alt jeg spiser på diett.no og å spsie på feelingen. Ikke noe nytter. Hva er det med meg...ser jo at de fleste lykkes med å legge om til et slik kosthold og unng sprekkefellen. Det er ikke bare en liten sprekk en dag...jeg klarer ikke å komme inn i nye vaner. Det går ikke å sprekke på lavkarbomatvarer heller, det er karbomat jeg sprekker med. Jeg tror at NÅ går det bra når jeg har holdt dietten et par uker, kanskje til og med 3, men så raser det utfor igjen.

Hei Maryrose. Dette høres ikke bra ut! Du sprekker sier du. Hva tror du er årsaken til det? Har du prøvd mange kurer før, som du føler du ikke har lyktes med? Går du ut for brått? Sier underbevisstheten din at dette greier du ikke lell? Det er også en stressfaktor at du har prøvd og kjenner på at du ikke får det til, som igjen fører til at du ikke tror du greier det. Tankens makt er større enn hva vi vet.

Jeg tror de fleste på lavkarbo har stått i din situasjon, på ett eller annet vis og en eller annen gang. Du er ikke alene!! Og det er ikke alle som går ned i vekt heller…. Jeg er blant disse. Det siste året har jeg prøvd ”alt” uten å lykkes. Det vil si er mer fett, mindre fett, mer kh, mindre kh osv. Slik som du. Det jeg har fått til er å legge om kostholdet; det er jo bra.

Gjennom året har jeg hatt sprekkene mine, og vel så det. Jeg har tydelig sett at sprekkene handler om følelser; kan det være det samme for din del? Er jeg sliten, lei meg, ute av form og lignende, så kjenner jeg et behov for å spise noe/putte noe i munnen som trøst. Noen ganger kommer behovet for noe i munnen uten at jeg egentlig vet hvorfor.

Du spør om pulverkuren til Hexeberg er verdt å prøve. Det kan jeg ikke svare deg på. Kanskje du trenger oppfølging? Du kan ta en konsultasjon hos Hexeberg, for å få starthjelp. Dyrt ja, men kanskje verdt det? Ellers vil jeg si at du må ta det med ro; bruk tid på å legge om kostholdet, ta en ting av gangen. Ikke stress. Ikke la tanken på at du ikke greier dette få ta styringen. Finn deg en tråd her inne, hvor du kan dele og få tips, erfaringer og kunnskap. Dette fikser du også. Men tid er viktig. Og det er viktig at du ikke stresser. Lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 17:19   #30
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Dr. Hexeberg

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

Er det noen som har erfaring med pulverkuren man får hos Dr. Hexeberg? Jeg er helt desperat nå, klarer ikke følge lavkarbodiett mer enn et par uker før jeg sprekker. Blir så deppa og lei meg. Jeg gjør alt etter 'boka' og får i meg nok fett, passe mengde karbo og protein. Jeg har prøvd både å føre opp alt jeg spiser på diett.no og å spsie på feelingen. Ikke noe nytter. Hva er det med meg...ser jo at de fleste lykkes med å legge om til et slik kosthold og unng sprekkefellen. Det er ikke bare en liten sprekk en dag...jeg klarer ikke å komme inn i nye vaner. Det går ikke å sprekke på lavkarbomatvarer heller, det er karbomat jeg sprekker med. Jeg tror at NÅ går det bra når jeg har holdt dietten et par uker, kanskje til og med 3, men så raser det utfor igjen.

Er det Eurodietten du sikter til?
mange har hatt nytte av den, så søk på dette her inne, så kan du lese masse om den.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 15:27   #31
Sjokoladebananen
Medlem
 
Sjokoladebananen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordland
Alder: 46
Innlegg: 65
Sjokoladebananen er på en erverdig vei

Sv: Dr. Hexeberg

Hei!

Jeg er ikke gravid (enda ) men lurer på om man kan følge hexeberg sin meny når man er gravid?
Tenker å starte på lavkarbo ala hexeberg...

Sjokoladebananen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 20:45   #32
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Dr. Hexeberg

Hun anbefaler vel at man øker 10 g kh per uke til man ligger på 100g kh pr dag.

Her er en tråd om dette, du finner sikkert også flere hvis du søker litt

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 10:51   #33
Sjokoladebananen
Medlem
 
Sjokoladebananen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordland
Alder: 46
Innlegg: 65
Sjokoladebananen er på en erverdig vei

Sv: Dr. Hexeberg

Takk!

Er det noen her som har den siste boka til Dr.Hexeberg? Den frokost og lunch boka? Er det mange ny oppskrifter der i forhold til den andre oppskriftboka hun kom ut med tidligere?

__________________
Du blir hva du spiser!


Sjekk ut bloggen min: http://matpaetfat.blogspot.no/
Sjokoladebananen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 22:00   #34
Sjokoladebananen
Medlem
 
Sjokoladebananen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordland
Alder: 46
Innlegg: 65
Sjokoladebananen er på en erverdig vei

Sv: Dr. Hexeberg

Dere som følger Hexeberg, tar dere noe vitamintilskudd?

__________________
Du blir hva du spiser!


Sjekk ut bloggen min: http://matpaetfat.blogspot.no/
Sjokoladebananen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 22:12   #35
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Dr. Hexeberg

Jeg tar selen, magnesium, femi-jern+C og multivitaminer, men jeg sliter med bl.a. autoimmume sykdommer og har blodverdier som tilsier at jeg trenger litt støtte.
Er du frisk og flink til å variere maten, så bør man greitt klare seg uten tilskudd på en moderst Hexeberg-kost.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 23:07   #36
Jem
Juniormedlem
 
Jem sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 16
Jem er på en erverdig vei

Sv: Dr. Hexeberg

Ang vitaminer; har lurt litt på det samme selv. Ser på diett.no at jeg får for lite sink. Og slik kunne det jo vært før jeg gikk over til lavkarbo for alt jeg vet..(mest sannsynlig) Så jeg vet ikke helt hva konsekvensen er og om det er nødvendig å ta noen tilskudd. Tar to vitaminbjørner hver dag (som forøvrig legges inn med enheten "bjørner" på ditt.no, haha) så jeg tenker liksom at det holder i tillegg til omega 3.

Er det nødvendig på et "vanlig" LCHF kosthold ala Hexeberg mon tro..?

__________________
Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody's watching
Jem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (LCHF) Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 23:20   #37
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dr. Hexeberg

Opprinnelig lagt inn av Sjokoladebananen, her.

Dere som følger Hexeberg, tar dere noe vitamintilskudd?

Jeg tar sink. La inn alt jeg spiste på diett.no en periode, og da var det det eneste jeg manglet.

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 23:21   #38
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dr. Hexeberg

Følger forresten Hxeberg selv, men ligger ofte under 20 kh for dagen. Spiser litt fruk for å få det opp, men ser ikke poenget med å stresse med å øke kh? Hva tror dere?

Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 00:06   #39
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Dr. Hexeberg

At du blir svimmel av å ligge lavt på karbohydrater er noe som vil gå over om du venner kroppen til det, altså. Jeg synes det er lurt at du skal spise bønner, eller som jeg gjør; nøtter daglig, siden det er så sunt. Rå gulrot spiser jeg også litt av daglig.Det er jo så bra for synet.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 15:52   #40
ireile79
Medlem
 
ireile79 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Saltnes, Råde
Innlegg: 326
ireile79 er på en erverdig vei

Sv: Dr. Hexeberg

Opprinnelig lagt inn av Sjokoladebananen, her.

Takk!

Er det noen her som har den siste boka til Dr.Hexeberg? Den frokost og lunch boka? Er det mange ny oppskrifter der i forhold til den andre oppskriftboka hun kom ut med tidligere?

Jeg har kjøpt denne boka og endel nye oppskrifter er å finne her. Gledelig lesning for ihvertfall meg som sliter veldig med inspirasjon i matveien om dagen. Ender somregel opp med den samme maten uke inn og uke ut... Ikke rart en går litt lei i perioder

__________________
Min Journal


ireile79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 19:25   #41
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Dr. Hexeberg

Tilskudd av magnesium, sink og krom er minimums"krav" mener jeg. De er veldig viktige på lavkarbo. Kjøp på ebay.com eller iherb.com. for en bedre pris. Husk grensen på 200NOK pr forsendelse bare, for å unngå toll.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
hexeberg, lchf, lindberg


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen med erfaring på 'metoden' til dr. Hexeberg? diamanten Lavkarbo generelt 7 03-10-11 11:07
Dagbladet 13/7-10 - nettmøte med Sofie Hexeberg arnakristin Nyheter / media 3 12-07-10 16:37
Nettmøte med Hexeberg! Akeleie Nyheter / media 0 12-07-10 14:55
Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg Teletubbien Lavkarbobøker 31 16-05-10 19:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no