Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Dag 1

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-11, 16:42   #1
mamma.til.1:)
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 3
mamma.til.1:) er på en erverdig vei

Dag 1

Hei.
Dette er min første dag på LCHF. Kan dere som er flinke i dette gamet komme med tilbakemelding på min meny for dagen??

Frokost: 2 egg + 4 skiver bacon + majones.
Mellommåltid/etter trening: 1 stor økologisk Gulrot
Middag: Kyllingsalat med paprika, agurk og rødløk + Aioli.
Kvelds: en liten omelett av 2 egg.

Høres dette bra ut??

Har lest 2 bøker av Dahlqvist + MYE på internett. Men blir veldig usikker.

__________________



mamma.til.1:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 17:09   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Dag 1

Tja, ble du mett? Litt lite fett kanskje, men det er litt vanskelig og si når jeg ikke vet mengden

JEG ville kuttet gulrot og heller fått i meg litt protein+fett etter treningen istedet, siden kroppen trenger proteinet for oppbygging etter trening. Evt kan du se om du finner proteinpulver med redusert karbohydratinntak om du liker shaker.

Det finnes mange tråder som omhandler lavkarbo og trening og hva man spiser, søk litt rundt på forumet og se hva du finner

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 10:12   #3
Jannike
Juniormedlem
 
Jannike sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 15
Jannike er på en erverdig vei

Sv: Dag 1

hei hei =)

jeg vill også kuttet guleroten, erstatt den med f.eks litt røkelaks, eller skinke og osterull, eller hardkokt egg, om poenget er at det er noe du lett kan ha med deg på trening. jeg ville også prøved meg på en slags sammenslåing av middagen og kveldsen, f.eks større omelett, dropp paprikaen, ta f.eks sopp istedet, og lag aioli av cream fresh, for å få litt mer fett. ellers er diett.no en genial side for å finne ut hvor mye man får i seg av alle næringstoffer og kcal.

er du sulten på kvelde, kan du evnt, spare litt middag, eller bruke noen lunsj alternativer =)

jaja, dette var mine tanker hvertfall =) lykke til =)

lykke til =)

__________________
Jannike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no