Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Østersopp til soppstuing?

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-07-11, 10:59   #1
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Østersopp til soppstuing?

Tenkte jeg skulle lage biffstrimler med soppstuing i dag og har kjøpt inn noe østersopp, som jeg har hørt skal være veldig gode.

Men er det noen som vet om de kan tilberedes som all annen sopp? Steke det i smør og fløte (er det kremfløte eller matfløte dere bruker?) evt noe hvitløk?

Kom gjerne med oppskrifter dere bruker!

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:15   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Østersopp til soppstuing?

Østerssopp er som annen sopp. En runde i panna med litt godt smør, salt og pepper om man skal benytte det som siderett til annen mat - eller som soppstuing (tilsett fløte i panna etter surring i smør). Hvitløk ville ikke jeg brukt rett på østerssoppen - men det er en smaksak.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:19   #3
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Østersopp til soppstuing?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Østerssopp er som annen sopp. En runde i panna med litt godt smør, salt og pepper om man skal benytte det som siderett til annen mat - eller som soppstuing (tilsett fløte i panna etter surring i smør). Hvitløk ville ikke jeg brukt rett på østerssoppen - men det er en smaksak.

Ok, men du.. Jeg får aldri kremfløta tykk jeg.. Tar det bare veldig lang tid eller?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:23   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Østersopp til soppstuing?

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Ok, men du.. Jeg får aldri kremfløta tykk jeg.. Tar det bare veldig lang tid eller?

Bruk litt og litt fløte mes du har panna på såpass varmt at det koker "overalt" oppi. Ha kjøkkenvifta på full spiker. Rør hele tiden - ellers brenner fløten seg. Vitsen er å dampe ut vann slik at du sitter igjen med mest fett og melkeprotein. Det er nemlig tykkere enn fløte.

Det blir ikke kjempetykt, men litt mer enn rennende.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:27   #5
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Østersopp til soppstuing?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Bruk litt og litt fløte mes du har panna på såpass varmt at det koker "overalt" oppi. Ha kjøkkenvifta på full spiker. Rør hele tiden - ellers brenner fløten seg. Vitsen er å dampe ut vann slik at du sitter igjen med mest fett og melkeprotein. Det er nemlig tykkere enn fløte.

Det blir ikke kjempetykt, men litt mer enn rennende.

Ahh, takk! Da får jeg håpe jeg klarer å imponere gubben i kveld

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 15:47   #6
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Østersopp til soppstuing?

Østerssopp kan du fint tilberede slik, de er litt annerledes i konsistens, og milde og gode på smak. Litt mer som skogssopp, men det er jo så mangt igjen :P Er selv ivrig sopplukker. Hadde kanskje byttet hvitløken med litt vanlig løk i tynne tynne båter (ikke for mye) så smaker du mer av østerssoppen. Løk og østerssopp smaker fortreffelig surret sammen. Salt og pepper.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Peppersaus og soppstuing Bua Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 17-08-10 15:20
Soppstuing Nakkinekki Middag 6 10-09-08 18:56
Soppstuing??? Teletubbien Annen mat 6 08-05-07 19:37
Soppstuing Thse Middag 1 09-05-06 17:20
Soppstuing Elisabeth Atkins kosthold 2 01-09-05 09:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no