Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

1 måned med oppgang og nedgang. Hvorfor?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-12, 15:26   #1
Citano
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 3
Citano er på en erverdig vei

1 måned med oppgang og nedgang. Hvorfor?

Hei. Jeg er en gutt på 24år som har egentlig prøvd lavkarbo siden November men først rundt nyttår at jeg faktisk begynte å sjekke vekten for å se hvordan det går og den har nå gått litt ned men går også litt opp etter nedganger.

Jeg er 1'82m høy og veier i dag 112kg

Jeg prøver å holde meg til 25g karber eller lavere per dag og ser ganske nøye på næringsinnhold på mat som jeg handler. Dette er det jeg pleier å spise oftest minst 4-5 dager i uken:

Frokost:
Omelett
2 Egg
4-5 skiver gulost
1 håndneve med smårett-skinke

Lunsj/Kveldsmat:
1 pk Bacon

Middag:
Cheeseburger u/brød
4 hamburgere (2 per burger)
4 skiver gulost (2 per burger)
Isberg-salat/Kinakål (i forhold til det jeg har tilgjengelig)
Hvitløkdressing (som visst har bare 2g karber per 100)

Middag-helg(Dette går da for 2 dager med halvparten av måltidet for hver dag)
Lavkarbo Lasagne
400g kjøttdeig
1 glass med med 500g pastasaus (5g karber per 100)
Masse gulost som også brukes som mellomlager i tillegg til topp

Når det gjelder drikke så har jeg blitt mye flinkere til å drikke vann men hvis det blir noe annet så er det oftest Sprite Zero men ikke så ofte lenger. Mer 70/30 i favør til Vann for en uke.


Det blir ikke mye tid til trening ettersom jeg studerer fulltid og jobber deltid mens jeg studerer. Det nærmeste jeg kommer trening da er å gå til noen bussholdeplasser lenger unna enn den jeg tar i dag men noe som varierer på hvor god tid jeg har før jobb.

Dette er da vektsjekking som har blitt gjort hver søndag morgen etter do-besøk:

15.01.2012 - 112.5 kg
22.01.2012 - 112.4 kg (-0.1)
29.01.2012 - 112.6 kg (+0.2)
05.02.2012 - 111.2 kg (-1.4)
12.02.2012 - 112.0 kg (+0.8)

og ja etter en fin nedgang forrige uke så kommer over halvparten av nedturen i retur som får meg til å skrive her.

Jeg har heller ikke skeiet ut men har blitt invitert på en lunsj og en kebab 2 ganger de siste 3 ukene (blir litt frekt å si nei) men begrenser meg der og bl.a. spiser ikke pitabrødet til kebaben. Mens jeg så på en fotballkamp for et par uker siden så hadde jeg en pakke Baconsnacks fra First Price som jeg gomlet som lunsjmåltid.


Så hva er det jeg gjør galt eller bør forandre på spesielle områder?

Citano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 15:30   #2
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: 1 måned med oppgang og nedgang. Hvorfor?

Vel, du spiser hvertfall alt for lite grønnsaker!

Og du må gi kroppen din tid til å venne seg til det nye kostholdet sitt

Så får de mer erfarne si sitt....

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 15:38   #3
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: 1 måned med oppgang og nedgang. Hvorfor?

Er det ikke veldig mye karbo i baconsnacksen til First price, tro?

Og enig med StegforSteg i at det var veldig lite grønnsaker...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 15:51   #4
Citano
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 3
Citano er på en erverdig vei

Sv: 1 måned med oppgang og nedgang. Hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Er det ikke veldig mye karbo i baconsnacksen til First price, tro?

Og enig med StegforSteg i at det var veldig lite grønnsaker...

stod bare 0.2g/100 på pakka så tok det som trygt men har bare vært en gang i forbindelse med en fotballkamp.

mer grønnsaker er et godt tips jeg skal ta med til neste handletur

Citano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 16:03   #5
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: 1 måned med oppgang og nedgang. Hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Citano, her.

stod bare 0.2g/100 på pakka så tok det som trygt men har bare vært en gang i forbindelse med en fotballkamp.

mer grønnsaker er et godt tips jeg skal ta med til neste handletur

Okay... Jeg skulle til å kjøpe den en gang, men da sto det mye mer på pakka. Men det er lenge siden, så kanskje de har forandret på det.

Ja, ut på handletur!

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 16:04   #6
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 1 måned med oppgang og nedgang. Hvorfor?

Det tar alltid litt tid før kroppen venner seg skikkelig til slike endringer. Og er nok viktig med nok grønnsaker og ikke minst drikke nok vann...

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 16:38   #7
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 1 måned med oppgang og nedgang. Hvorfor?

Min første tanke, er at jeg aldri hadde klart å leve på et så ensidig kosthold. Hvorfor spiser du så ofte burgere? Spiser du en pakke bacon uten noe til?

Ikke hadde jeg ønsket å spise så ensidig heller, det høres ikke sunt ut, men uvariert og kjedelig. Tror ikke dette her er bra for deg i lengden.

Og du mangler jo grønnsaker!! Karbohydratene skal helst komme fra grønnsaker!

Husk at kroppen din trenger variert mat, for å få i seg viktige næringsstoffer. Spiser du fisk, for eksempel?
Har du lagt inn det du spiser på diett.no? Det kan være veldig nyttig for å se hva du får i deg, og hva du evt kunne trenge mer av.
Tar du noe tilskudd av vitaminer, mineraler eller omega 3? Ketolysepillene?

Helt enig i at kroppen må tilpasse seg, og mange opplever stillstand etter bra vekttap i begynnelsen. Tålmodighet og ikke stresse er viktig. Vekta kan også variere på kort sikt pga vann i kroppen. Får du i deg noe høykarbo, så samler kroppen gjerne vann, men det forsvinner fort igjen, heldigvis.

For meg har det å lære meg mer om mat og matlagning, lage god mat og gi kroppen sunn og variert mat, vært viktig.
Vet ikke om du liker å lage hjemmelaget mat, men det er en god investering å bruke tid på kjøkkenet, lage maten selv fra bunnen.
Det fins masser av gode oppskrifter på forumet her.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 12-02-12 kl 16:45.
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Et aldri så lite spørsmål her (Om tabletter og oppgang) champion Ketolysekuren 7 24-03-10 17:55
Ketolyse i en måned før jul? bredsten Lavkarbo generelt 1 30-11-09 16:03
Vektnedgang og oppgang første uke Offshoreberta Spørsmål og svar 4 23-06-08 15:45
Oppgang etter uke 5! Princez Ketolysekuren 13 23-02-08 13:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no