Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Cottage cheese og kesam med fun light

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-13, 09:53   #1
steinar78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 33
steinar78 er på en erverdig vei

Cottage cheese og kesam med fun light

Er det greit til frokost? Står at man skal være litt forsiktig med meieri produkter. Bruker ikke det lette variantene og ca. 300 gram tilsammen (halv boks av hver)

__________________

steinar78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 10:59   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese og kesam med fun light

Opprinnelig lagt inn av steinar78, her.

Er det greit til frokost? Står at man skal være litt forsiktig med meieri produkter. Bruker ikke det lette variantene og ca. 300 gram tilsammen (halv boks av hver)

Jeg ville slengt oppi litt nøtter og bær for å få litt mer næring i det. Fun lighet er jo bare kunstig søtning og kunstig smak.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 11:00   #3
steinar78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 33
steinar78 er på en erverdig vei

Sv: Cottage cheese og kesam med fun light

Hva slags nøtter da? Er jo så mye karbohydrater i alle nøtter synes jeg.

__________________

steinar78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 11:03   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese og kesam med fun light

Opprinnelig lagt inn av steinar78, her.

Hva slags nøtter da? Er jo så mye karbohydrater i alle nøtter synes jeg.

I valnøtter f.eks. er det 2,7 g karber i 100 g nøtter, men man spiser vel ikke så ofte 100 g i slengen. Masse sunne fettsyrer og proteiner i nøtter.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 11:26   #5
steinar78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 33
steinar78 er på en erverdig vei

Sv: Cottage cheese og kesam med fun light

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

I valnøtter f.eks. er det 2,7 g karber i 100 g nøtter, men man spiser vel ikke så ofte 100 g i slengen. Masse sunne fettsyrer og proteiner i nøtter.

Ok. skal handle litt nøtter, men ellers er det fint med cott/kesam til frokost?

__________________

steinar78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 11:48   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese og kesam med fun light

Opprinnelig lagt inn av steinar78, her.

Ok. skal handle litt nøtter, men ellers er det fint med cott/kesam til frokost?

Du må prøve deg frem i forhold til hva din kropp fungerer på. Jeg hadde ikke fungert på bare cc og kesam. Og fun light får du ikke innenfor mine lepper. For meg blir det for lite "mat" uten nøtter, frø og/eller havregryn oppi, men med havregryn raser du fort opp på karbo-inntaket da.

Hva med egg? Om du ikke har tid til å koke/steke om morgenen kan du jo koke noen om kvelden og legge i kjøleskapet. Om du skreller dem kvelden før er det bare å stappe dem i gapet, om dårlig tid om morgenen er et poeng.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 11:56   #7
steinar78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 33
steinar78 er på en erverdig vei

Sv: Cottage cheese og kesam med fun light

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Du må prøve deg frem i forhold til hva din kropp fungerer på. Jeg hadde ikke fungert på bare cc og kesam. Og fun light får du ikke innenfor mine lepper. For meg blir det for lite "mat" uten nøtter, frø og/eller havregryn oppi, men med havregryn raser du fort opp på karbo-inntaket da.

Hva med egg? Om du ikke har tid til å koke/steke om morgenen kan du jo koke noen om kvelden og legge i kjøleskapet. Om du skreller dem kvelden før er det bare å stappe dem i gapet, om dårlig tid om morgenen er et poeng.

Nei skal ikke bare spise cc/kesam. Men orker ikke egg hver morgen Veksler mellom middagsrester, cc/kesam og egg (evt. bacon) til frokost. Noen ganger også bare ost og skinke.

__________________

steinar78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 12:21   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese og kesam med fun light

Opprinnelig lagt inn av steinar78, her.

Nei skal ikke bare spise cc/kesam. Men orker ikke egg hver morgen Veksler mellom middagsrester, cc/kesam og egg (evt. bacon) til frokost. Noen ganger også bare ost og skinke.

Høres bra ut synes jeg, prøv deg frem, lek med maten og variasjon er kjempelurt! Da går man ikke så fort lei. Lykke til!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cottage cheese? bikinifn Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 27-01-11 12:53
Cottage cheese somaya Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 26-04-10 15:53
Cottage Cheese meksiko Spørsmål og svar 1 12-03-09 22:35
Ang. cottage cheese AnnaV Spørsmål og svar 10 01-08-06 00:26
Cottage Cheese Summer Lavkarbo generelt 20 15-02-05 22:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no