Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fordeling karbo/ protein/ fett

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-08, 20:07   #1
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 51
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

Fordeling karbo/ protein/ fett

Hei. Veier fortsattt mange kilo for mye, men er i gang igjen. Uke nr 3...

Finner ikke Skaldemanboka mi, men mener å huske at han hadde en slags "tabell" utregnet for hvordan man skulle/ kunne fordele menge karbo/prot/fett.

Jeg er 120 kg tung. Kan en av dere der ute fortelle meg prosent/ gram-fordelingen?

Jeg er medlem av somebody.no hvor jeg fører alt jeg spiser og der regnes det også ut andel karbo/ prot/ fett så det er lett å holde oversikten. Men jeg må jo nesten vite rammene, så jeg vet om jeg kan være fornøyd med meg selv eller ikke.

Ligger nå i dag på 30-40 gram karbo hver dag.

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 20:29   #2
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Fordeling karbo/ protein/ fett

uten at jeg er noen expert ,så tror jeg nok at skaldemann snakker om noe sånt som 10 til 20 karbo pr dag
ketolysekuren anbefalles ikke mer enn 15 karbo pr dag

lykke til du klarer det

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 23:34   #3
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Fordeling karbo/ protein/ fett

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Hei. Veier fortsattt mange kilo for mye, men er i gang igjen. Uke nr 3...

Finner ikke Skaldemanboka mi, men mener å huske at han hadde en slags "tabell" utregnet for hvordan man skulle/ kunne fordele menge karbo/prot/fett.

Jeg er 120 kg tung. Kan en av dere der ute fortelle meg prosent/ gram-fordelingen?

Jeg er medlem av somebody.no hvor jeg fører alt jeg spiser og der regnes det også ut andel karbo/ prot/ fett så det er lett å holde oversikten. Men jeg må jo nesten vite rammene, så jeg vet om jeg kan være fornøyd med meg selv eller ikke.

Ligger nå i dag på 30-40 gram karbo hver dag.

Hei
Jeg vil anbefale deg å lese GI-Null, det er ei skikkelig bra bok, gøyalt skrevet og masse gode tips. Der er opplegg/forslag for den som veier 50 kg for mye og andre. Andre kan spise grønnsaker, en vi spm er så tunge må nøye oss med noe grønne blad.. ok, minst 70% av energien bør komme fra fett, 25% fra protein og så ca 5% fra karbohydrater, men vi som er så tunge bør ikke ha mer enn 3 gram karbo pr. måltid, og det er ikke mye.

Steker du kjøtt eller fisk og lager saus av 1/2 dl fløte og pynter med et salatblad så har du 3 karber..

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 10:35   #4
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fordeling karbo/ protein/ fett

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

ok, minst 70% av energien bør komme fra fett, 25% fra protein og så ca 5% fra karbohydrater, men vi som er så tunge bør ikke ha mer enn 3 gram karbo pr. måltid, og det er ikke mye.

Og hvis du vil ha litt ekstra fart på sakene kjører du 80% fett, under 20% protein og resten karber. Ikke mer enn 3 gram karber pr måltid

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye protein? Bridget Lavkarbo generelt 27 25-05-11 23:33
Noen spm om protein, karbo, fett og laktose Linnmk Ketolysekuren 0 15-11-07 19:57
Har jeg forstått utregningene? Icerus Optimal Ernæring 8 20-04-07 09:44
SOS-dietten Dorothy Generell ernæringsdebatt 5 30-05-06 19:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no