Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mye gikk du ned første uka?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-07-11, 07:30   #1
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Hvor mye gikk du ned første uka?

Min kollega er litt bekymra for at hun bare gikk ned 0,5 kg første uka....

Hva gikk du ned?

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 07:39   #2
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Det kommer jo helt an på hvilket kosthold man kommer ifra og hvor overvektig man er, samt hvilken gren innenfor lavkarbo man er på, og hvor mye vann man har i kroppen.

Jeg, på ketolyse, kom fra lavkalori og var rett under overvektig. Jeg gikk ned 1,2 kg. Kun vann.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 07:51   #3
Ueland
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 36
Ueland er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Jeg vil anbefale å gjøre som deg, veie seg hver dag. Da lærer hun jo fort litt mer om hvordan kroppen oppfører seg med naturlige vektvariasjoner. Og da vil hun jo og fort kunne holde en oversikt over hvordan kroppen oppfører seg om hun har drukket mer enn normalt etc.

Jeg gjør det samme selv

Ueland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 07:52   #4
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Det kan vel ha med alkoholinntak i helga også.. hun er ikke veldig overvektig

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 07:56   #5
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Opprinnelig lagt inn av Dolly, her.

Det kan vel ha med alkoholinntak i helga også.. hun er ikke veldig overvektig

Det kan det være, alkohold binder vann. Hadde jeg vært henne, så hadde jeg holdt meg langt unna alkohol den første tiden, det ansees som en utskeielse. Men selvsagt, hun gjør som hun vil

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 08:04   #6
Ueland
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 36
Ueland er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Spørs vel på typen alkohol men f.eks øl har jo mye av alt.

__________________


Ueland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 08:25   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Alkohol er vel vanndrivende, ikke vannbindende? Men den slækker ned forbrenninga i en periode da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 08:43   #8
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

hmm tror det kan være litt diskusjon om akkurat dette. Så jeg tror det kan virke vanndrivende hos noen, men vannbindende hos andre.. Uansett så er ikke utskeielser med alkohol gunstig i oppstartingsfasen ved hvilken som helst diett dersom man ønsker best mulig resultater. Misforstå meg rett da, jeg er ikke ute etter å ta noen, folk gjør som de vil

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 14:53   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

hmm tror det kan være litt diskusjon om akkurat dette. Så jeg tror det kan virke vanndrivende hos noen, men vannbindende hos andre.. Uansett så er ikke utskeielser med alkohol gunstig i oppstartingsfasen ved hvilken som helst diett dersom man ønsker best mulig resultater. Misforstå meg rett da, jeg er ikke ute etter å ta noen, folk gjør som de vil

Alkohol var vanndrivende for meg til jeg var 22-23. Så snudde det. Nå oppfører det seg motsatt. Sikkert noe som har skjedd i kroppen i mellomtiden.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 15:03   #10
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Alkohol tørker som kjent ut kroppen (derav fyllesyke), og når kroppen blir sånn inntørket så begynner den å spare på det lille vannet den får tak i, så sånn sett er det både vanndrivende og vannbindende for å forklare det litt

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 15:08   #11
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Gikk ned 1,6 kilo den første uka på ketolysekuren

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 16:40   #12
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Jeg gikk ned 1,3 kg første uka.

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:19   #13
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

2,7 kilo første 6 dagene. Hadde mye å ta av og mye vann i kroppen :vannsamler:

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:24   #14
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Må bare slenge meg inn i alkohol-diskusjonen

Alkohol virker hemmende på utskillingen av ADH (anti-diuretisk hormon), noe som gjør at mens en drikker er det helt normalt å måtte på toalettet oftere enn når man er edru Alkohol vil dermed være vanndrivende mens man drikker, og fram til ADH-produksjonen starter opp igjen (promille tilnærmet 0). Dermed vil kroppen være uttørket fordi ADH-mangelen har gjort at vi har utskilt for mye væske, og man vil samle vann i ca en døgn etter at man har blitt edru for at kroppen skal rekke å produsere med ADH og få igang prosedyrene igjen

Resultat: dere har begge rett! Alkohol er både vanndrivende/uttørkende OG man samler vann av det

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:31   #15
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Takk for oppklaringen kattungen! Det er akkurat slik det er med meg. Jeg tømmes totalt for både det ene og det andre når jeg drikker alkohol, springer på toalettet hele kvelden. Dagen derpå går jeg omtrent ikke på do i det hele tatt, foruten et par dråper når jeg står opp.

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:41   #16
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Må bare slenge meg inn i alkohol-diskusjonen

Alkohol virker hemmende på utskillingen av ADH (anti-diuretisk hormon), noe som gjør at mens en drikker er det helt normalt å måtte på toalettet oftere enn når man er edru Alkohol vil dermed være vanndrivende mens man drikker, og fram til ADH-produksjonen starter opp igjen (promille tilnærmet 0). Dermed vil kroppen være uttørket fordi ADH-mangelen har gjort at vi har utskilt for mye væske, og man vil samle vann i ca en døgn etter at man har blitt edru for at kroppen skal rekke å produsere med ADH og få igang prosedyrene igjen

Resultat: dere har begge rett! Alkohol er både vanndrivende/uttørkende OG man samler vann av det

Var jo omtrendt hva jeg skrev da, bare at du hadde litt bedre og mer forklarende ord der Da er vi isåfall enige!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 16:14   #17
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Jeg gikk opp en kilo første uka, ned en kilo (så jeg kom i null uka etterpå) og ca 1/2 kg i uka de første ukene deretter.

  Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:54   #18
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Jeg gikk ned 3,7 kg første uka.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 22:52   #19
chbbe
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 64
chbbe er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Jeg veide meg 10 dager etter at jeg begynte. Da hadde jeg gått ned 7,9 kg. Jeg begynte på 137,7 kg.

__________________


chbbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 22:57   #20
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

2,7 kilo første 6 dagene. Hadde mye å ta av og mye vann i kroppen :vannsamler:

Jeg er også en skikkelig KAMEL!
Tør ikke veie meg enda, men klærne strammer ikke lenger

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 10:19   #21
chippy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 73
chippy er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

4.4 første uke, men uke 2 la jeg på meg 1.5 kilo igjen, for så å bare gå ned igjen etter det. Kroppen gjør hva den selv vil noen ganger

__________________


chippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 10:52   #22
Buck
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Nord-Norge
Alder: 38
Innlegg: 71
Buck er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye gikk du ned første uka?

Jeg gikk ned 2 kg første uken. Gikk fra et veldig usunt kosthold da.

__________________




Buck er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye gikk dere ned de to første månedene? Anyone Spørsmål og svar 35 01-05-11 16:54
Hvor mye gikk dere ned første 3 mnd? ketomamma Ketolysekuren 60 31-10-10 13:42
Hvor mye gikk du ned med ketolyse de første 3 mnd? Fleskesilje Ketolysekuren 2 01-03-10 11:52
Hvor mye gikk dere ned første uka på ketolysedietten? Nitja Ketolysekuren 25 14-12-08 16:47
Hvor mye gikk dere ned de 4 første ukene? Bæremæ Ketolysekuren 21 10-11-08 18:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no