Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Dressing ??

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-04, 18:35   #1
geisha
Juniormedlem
 
geisha sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Alder: 46
Innlegg: 11
geisha er på en erverdig vei

Dressing ??

Hei!

Jeg lurte på hva slags dressinger kan man bruke under induksjonen, jeg fant nesten ingen dressing som var uten sukker. Og fins det noen slags gele uten sukker i norge?

Takk på forhånd

geisha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 16-06-04, 18:39   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Jeg lager dressingene mine selv jeg - for som du sier; nesten umulig å finne noen i butikkene uten sukker. Eller lager dressing? Jeg bruker ofte olje jeg - gjerne walnøttolje (kaldpresset så klart) for den syns jeg er kjempegod på salater. Eller jeg tilsetter litt urter i oljen - eller bruker rømme. Bruker jeg noe mer da? Hmmm.... Nei tror ikke det!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-06-04, 18:40   #3
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Åja - en ting til; Tror Heistad har gele uten sukker - men det er jeg ikke 100 % sikker på altså. De har andre typisk "diabetiker-produkter" også.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-06-04, 19:38   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Gele: Heistad og Confecta har geleer uten sukker. Hhv. jordbær og bringebær (Heistad) og jordbær, ananas, lime og sitron (Confecta). Confectas sitron har vært borte fra hyllene en stund. Den var uansett ganske "falsk" i smaken. Ananasen smaker etter mitt syn grusomt. Har ikke smakt noen av de med jordbær. Bruker av og til Heistads bringebær og Confectas lime.
Dessverre inneholder begge søtstoffet aspartam og bør egentlig unngås. Det finnes veldig mange som rett og slett ikke tåler det, - og Atkins fraråder bruk av det.

Dressing: Det aller beste er å lage sjøl. Oljer, krydderurter etc som Fedonisten sier. Ellers har jeg lagd en god en med olje, eggeplomme, parmesanost og hvitløk & salt/pepper. Eller f.eks. olje, sennep og salt/pepper. Eller olje, sitronsaft og krydder. De fleste inneholder sukker uansett. Men det er så lite det er snakk om at det egentlig ikke betyr så mye. Du skal jo ikke drikke dressigen i mangder heller ! Jeg har funnet en fra Druvan som heter Pestodressing. Den inneholder riktignok sukker, men ifølge fabrikken inneholder den pr. 100 gram:

Total: 160 Fat:16 144 89% Sat:0 0 0% Poly:0 0 0% Mono:0 0 0%Carbs:5 16 10% Fiber:1 0 0%Protein:0 2 1%Alcohol:0 0 0%

160 kalorier, 16 gram fett, 4 nett karber.
Veldig god, kan anbefales.

Har en flaske med Fransk dressing i skapet. Den inneholder også sukker, pr. 100 ml (hele flaska er 250 ml) 164 kalorier, 16 gram karbo. Hvis du bruker bare et pas spiseskjeer med dressing er det ikke mye karber det heller.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-06-04, 20:08   #5
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Dressingen jeg bruker er fra matmesteren,to typer finner jeg av produsenten på Rimi her.Selskaps dressing med 4.4g karbo og hamburgerdressing med 3.6(tror jeg det var,har ikke den i hus nå)

Synes de er veldig gode

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fransk dressing Iset Annen mat 0 06-05-04 12:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no