Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Klær krise

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-10, 17:42   #1
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Klær krise

Jeg sliter mye med angst å blir helt gal når jeg må kle meg opp til fest, familiesammenkomster/ fester, jul, 17 mai ++++
Jeg har vært sånn siden jeg var liten. Jeg taklet ikke strømpebukser å trodde
at de kvelte meg uannsett hvor store de var. Etter litt ble det slik at jeg faktisk ikkje fikk puste når jeg hadde det på meg, fikk anfall hver gang å det var skikkelig fælt. Nesten hver gang jeg skal kle meg opp til slike fester uannz hva jeg tar på meg føler jeg aldri det er godt nok, jeg klikker helt, skriker, hopper i gulvet, å har lyst å ødelegge alt jeg ser. De siste årene har det blitt litt bedre siden kjæresten min har funnet ut at hvis vi stikker ganske tidlig etter jeg har tatt på meg d første antrekket jeg velger så får jeg ikke panikk.

Men i dag er situasjonen den at han jobber kveld, og Moren sin 40 års fest starter kl 7 så jeg må være med onkelen hans bort dit til typen er ferdig på jobb å kommer selv. Så da har jeg jo selvfølgelig begynnt å kle meg og er elt alene. Å da kommer panikken ganske fort . Jeg kan ikke ha over den genseren for det er en carlings hettegenser som ikke passer seg til denne annledningen + den er en smule utvasket i forhold til det andre svarte jeg har på meg som er helt nytt. Jeg kan heller ikke ha på meg den nye tynne, fine jakketingen jeg kjøpte på torsdag med søte poff armer, for da føler jeg meg tykk. Vanligvis hadde begge 2 værrt ok, men siden jeg har angst å det skal være 90 folk der så er ingenting bra nok :/ føler jeg.

Mamma skal heldigvis komme bort for hun skal hente min lille elskling (malteser/shih tzu ) så hun slepper å være alene. Så da kan hun kanskje hjelpe meg litt.

Det er litt terapi å skrive dette, men hendene mine skjelver forsatt å jeg følerr meg overfølsom å ikke tilstrekkelig nok. Håper jeg greier å roe meg ned, men det er ikke lett .

sorry hvis det er skrivefeil, orker ikke å lese igjenom ..

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 17:57   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Klær krise

Huff, dette kjenner jeg meg dessverre igjen i ... Men det var mye verre før! Jeg kunne skifte hundre ganger, og til og med skulke skolen dersom antrekket ikke "satt". Fortsatt i dag har jeg panikk for strømpebukser med ben, som du sier, jeg får en kvelende følelse, og jeg klarer heller ikke å bruke oppvaskhansker, da skolder jeg heller hendene .
Jeg har løst det hele med å klippe av strømpebuksebeina, ev. kjøper strømpebukser uten. Jeg er såpass casual at jeg gjerne kombinerer en finkjole med utslitte converse og utvaska hettejakke, så får folk tenke hva de vil om det, det føles feil for meg å være gjennomført "fin" fra topp til tå.
Pust dypt, og fokuser. Det går bra .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 18:02   #3
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Klær krise

Du kan jo ta bilde å legge inn her? Helt sikkert mange som kan bekrefte at du er flott! Lykke til!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 18:10   #4
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Klær krise

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Huff, dette kjenner jeg meg dessverre igjen i ... Men det var mye verre før! Jeg kunne skifte hundre ganger, og til og med skulke skolen dersom antrekket ikke "satt". Fortsatt i dag har jeg panikk for strømpebukser med ben, som du sier, jeg får en kvelende følelse, og jeg klarer heller ikke å bruke oppvaskhansker, da skolder jeg heller hendene .
Jeg har løst det hele med å klippe av strømpebuksebeina, ev. kjøper strømpebukser uten. Jeg er såpass casual at jeg gjerne kombinerer en finkjole med utslitte converse og utvaska hettejakke, så får folk tenke hva de vil om det, det føles feil for meg å være gjennomført "fin" fra topp til tå.
Pust dypt, og fokuser. Det går bra .

Jeg også kan skifte såpass masse at klesskapet ligger på senga, så rett før jeg legger meg må jeg alltid rydde det opp igjen. Jeg skulket også skolen, men det var pga sosialangst, jeg ville heller være med de folkene jeg likte enn de populære så da ble jeg mobbet siden jeg var med de som var litt anderledes.
Jeg er for følsom og har hatt det tungt ganske lenge, er litt bedre nå men ikke ok, har ingen fast jobb fordi jeg ikke takler det å vær vondt i kroppen av tanken, spesielt magen. Da blir jeg heller hjemme.
Har ei jeg snakker med, å det har hjulpet masse, men vi har ikke tatt opp klesproblemet ennda :/.
Prøver å puste og slappe av, men det er hele 2 timer til vi skal være der så det er for mye til å få klikke anfall på :/ *håpe på at tiden går fort*
jeg takler ikke å gå uten en hettejakke rundt meg så det er vell d som er det størrste problemet, for jeg har ingen fine tynne jakker jeg føler meg bra i. :/

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 18:16   #5
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Klær krise

Ja tenkte kanskje jeg kunne ta et bilde, men vet ikke hvordan selvutløseren på speilreflekskameraet mitt funker EOS 450D. Skal søke på nettet å se om jeg finner ut av d

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 18:31   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Klær krise

Opprinnelig lagt inn av Notabella, her.

Ja tenkte kanskje jeg kunne ta et bilde, men vet ikke hvordan selvutløseren på speilreflekskameraet mitt funker EOS 450D. Skal søke på nettet å se om jeg finner ut av d

Du trykker på knappen med en liten klokke på, og velger selvutløser/fjernkontroll-funksjonen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 18:34   #7
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Klær krise

Ehh - må man noen gang gå i strømpebukse, sånne laget av nylon????? Det gjør ikke jeg! Jeg har mye heller skjørt til ankelen enn å ta på meg ekle nylonstrømper!

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 19:24   #8
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klær krise

Jeg går konsekvent i langbukser. Ingen får på meg kjole eller skjørt. Ta på noe du føler deg bekvem i - det er det viktigste. Tvi - tvi.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 19:26   #9
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Klær krise

Måtte få mamma til å ta bilder, fikk ikke til den selvutløseren for den tok bare bilde feil uannsett hvor mange ganger jeg prøvde eller hvor jeg plasserte d .
det er tights jeg går med så d er ikke det at jeg ikke føler jeg får puste, men uten genser med glidelås føler jeg meg skikkelig tykk og bollete. :/

har ikke redigeringsprogram på denne låne laptopen så jeg måtte legge de på facebook, kopiere de derifra for å få de mindre

Har bare bilder med den fine, tynne genseren, mamma sa jeg ikke kunne gå med den andre åsså blir det så varmt ellers. men det er denne jeg føler meg ekkel og tykk ut. synes det ser ut som om jeg har 6 pupper på istede for 2, klumpemage :S.

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 19:27   #10
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klær krise

Du er kjempe fin. Sånn kan du trygt gå. Virkelig fin.

Du er urettferdig streng mot deg selv. Du er fin. Kjempesøt jente er du.
Hilsen en mormor

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 19:36   #11
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Klær krise

Sliter med tvangstanker og slikt, å trodde det sko bli bedre når jeg begynnte å gå ned. Har hjulpet litt for jeg har flere gode dager nå enn før, men når det gjelder fest og slikt er det veldig vanskelig :/ tenker at alle ser på meg å tenker styggt om meg. Vet det er dumt å tenke slikt å at jeg gjør det verre for meg selv, men det er ikke lett å la være :/.
'
Takk for fine tilbakemeldinger de booster litt på selvtilitten

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 19:37   #12
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Klær krise

Du er en nydelig jente og antrekket er mer enn bra nok!

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 19:39   #13
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Klær krise

takk håper ikke jeg ser for emo aktig ut Elsker svart så det blir som regel det

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 19:46   #14
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klær krise

Dra avgårde med rett rygg du. Du ser flott ut og ingen vil si eller tenke noe annet. Prøv å kos deg.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 19:54   #15
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klær krise

Du er kjempefin!

Rett ryggen og prøv å slappe av.

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 20:54   #16
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klær krise

Kjempe pen

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 20:56   #17
sukkerdronningen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 16
sukkerdronningen er på en erverdig vei

Sv: Klær krise

Du er kjempe fin, både du og klærene Trist at du ikke ser det selv. Og den strømpebuksen var super kul, kunne tenkt meg en slik selv. Strikke jakken sitter fint på deg, hadde ALDRI tenkt at du virker stor i den. Prøv å si positive ting til deg selv når du prøver ulike klær, det hjelper. Jeg vet!! Men det er ikke alltid så lett, men begynn og se at det virker )

sukkerdronningen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 21:27   #18
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Klær krise

kjempefin var du! Absolutt et flott antrekk!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 23:16   #19
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Klær krise

Du var kjempefin!!!

Og blant 90 andre legger man ikke merke til hva en enkelt har på seg med mindre vedkommende stikker seg ekstremt ut - og det gjorde du ikke, du var kjempefin!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 01:26   #20
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Klær krise

Antrekket var supert. Enkelt, og flott. Digger strømpene/strømpebuksa!

Kjenner meg igjen i det å streve etter å finne noe man kan gå i, ingenting føles behagelig/komfortabelt også ender man med å bli hjemme. Du er ikke alene der.

Håper du hadde en fin kveld likevel!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 02:15   #21
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klær krise

Når jeg skal pynte meg er det utfra min smak, ikke hva andre liker, Se rundt deg hvor forskjellig folk går kledd. Emostilen funker når man skal pynte seg også. Det er bare å ta på seg fine emoklær det! Jeg pynter meg aldri med kjole eller skjørt. Jeg har min stil,men kan justere den ettersom det passer. Forresten finnes det hettegenserer som er mindre casual også. Om du kler på deg noe for å tilfredstille det du tror andre liker vil du aldri føle deg bra. Stå for stilen din! Kjøp deg det du trives å gå med, ikke tenk på andres meninger. Det er millioner av meninger og smaker der ute. Du skal tilfredstille din, ikke alle de millioners Føler du deg som en outsider; bland deg inn i mengden som en. Alle skal individualiseres, for så å bli ett med mengden igjen,men da uten å miste seg selv som før individualiseringen.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 02:46   #22
Ivett
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Alder: 42
Innlegg: 112
Ivett er ny på veien

Sv: Klær krise

du er jo nydelig!
Skulle ønske jeg hadde den kroppen!
Jeg må garantert lage meg på nytt OM jeg klarer å komme i mål....

__________________
Ketolyse start - 7 januar 2010
Første delmål, -25,5 kg i boks 31/07/10

Ny MÅL:
Ivett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 05:11   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Klær krise

Det eneste jeg reagerte på var hvor mistilpassa du ser ut når du blir tatt bilder av, ellers så så du absolutt helt fin ut. Håper du hadde en fin kveld .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 09:37   #24
Anna Ananas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Med ryggen til fjellet og nesen mot byn
Innlegg: 61
Anna Ananas er på en erverdig vei

Sv: Klær krise

Opprinnelig lagt inn av Notabella, her.

Måtte få mamma til å ta bilder, fikk ikke til den selvutløseren for den tok bare bilde feil uannsett hvor mange ganger jeg prøvde eller hvor jeg plasserte d .
det er tights jeg går med så d er ikke det at jeg ikke føler jeg får puste, men uten genser med glidelås føler jeg meg skikkelig tykk og bollete. :/

har ikke redigeringsprogram på denne låne laptopen så jeg måtte legge de på facebook, kopiere de derifra for å få de mindre

Har bare bilder med den fine, tynne genseren, mamma sa jeg ikke kunne gå med den andre åsså blir det så varmt ellers. men det er denne jeg føler meg ekkel og tykk ut. synes det ser ut som om jeg har 6 pupper på istede for 2, klumpemage :S.

Du er nydelig!!!
Og det er ikke bare noe folk her inne sier for å være greie. For du ser veldig pen og fin og slank og kul ut!
Håper alt gikk fint på 40 årsdagen.....
Gode tanker herfra...

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wmtm19a/]

[/url]
Anna Ananas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 11:09   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Klær krise

Jeg digga forresten også strømpebuksene, hvor har du kjøpt dem?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Krise? (Spist svele) Jannicke Spørsmål om matvarer og oppskrifter 15 13-09-09 00:37
Krise med sjokoladekake ... Håpløst dette her Jannicke Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 05-09-09 17:36
Krise! Hjemmelaget tacokrydder; oppskrift? BMS! Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 25-07-09 00:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no