Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurodiet 2015-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-15, 14:22   #126
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Eurodiet 2015-tråden

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Når vi var sjå lege angående Eurodiet, så mener jeg legen sa jentungen hade rundt 900. Og legen mente det det var helt greit. Jeg hadde rundt ca 3-400.
Referanse verdien er 270 - 1290

De nye referansene ja. Men de er alt for høye, Hexeberg skriver om dette i den første boka si.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 14:42   #127
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Eurodiet 2015-tråden

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De nye referansene ja. Men de er alt for høye, Hexeberg skriver om dette i den første boka si.

Er det stor forskjell på de gamle?

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 21:22   #128
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Eurodiet 2015-tråden

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Er det stor forskjell på de gamle?

Gigantisk. Den forrige øvre grense var 700. Men de så at det var så mange som hadde over, og da de kjørte en studie på hjertesyke middelaldrende menn på Østlandet så de at de fleste hadde høyere. Hva er mest naturlig å gjøre det? Øke øvre grense for normal, selvfølgelig...?!? Noen steder til 1400, andre steder til rundt 2000. Laboratoriet legekontoret mitt brukte hadde øvre grense på ca 2000.

I stedet for å skjønne at altfor mange har dette problemet på grunn av de enorme mengdene med karbohydrater ernæringsrådet anbefaler at man skal spise hele livet, så økte de bare normalgrensen. Det blir det samme som å øke BMI-grensen for overvekt fordi det er jo så mange som er over. Man skyver bare problemet under teppet og kaller syke folk for friske fordi det er så vanlig å være syk...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 02-04-15, 23:57   #129
TSG
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 32
TSG er på en erverdig vei

Sv: Eurodiet 2015-tråden

Tilbringer påsken i Spania og synes Eurodietten er vanskeligere å følge her nede . Det er rett og slett for sosialt og for mye som frister. Bommet på dagen for legetimen før jeg reiste, men har fått beskjed om st jeg kan begynne på fase tre. Ergo, lager jeg min egen midt i mellom-versjon disse feriedagene,
Omelett (et egg) og salat til frokost, rundstykke med pålegg til lunsj, sjokobar ED-type klokka 15, rundstykke med pålegg klokka 17 og så middag bestående av kjøtt og salat til kvelds. Og så har jeg økt vinduene fra et til to glass håper jeg fremdeles klarer å holde meg uten å øke vekta nevneverdig denne uken?

TSG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 19:08   #130
nissemor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 76
nissemor er på en erverdig vei

Sv: Eurodiet 2015-tråden

Jaja, så vidt innom, bør vel følge med her litt nå ser det ut til: ikke klart å holde vekta fra før jul. Gikk litt opp i jula, og krabber sakte med sikkert oppover. Er liksom i fase 4, men det ser ut til at jeg ikke tåler vanlig mat, Dvs melkeprodukter, knekkebrød( ryvita eller Rugsprø). Og, slett ikke brød. Gått på ski i påska, nesten 100km, ikke unnet seg noe utskeielser nesten, men bare opp i vekt.
Så, har fortsatt igjen ED produkter, og kjører type fase 2 fra denne uken. Utfordringer står i kø, neste ukene blir det mye hotellopphold i forb.med jobb, så da blir det egg, grønnsaker, kjøtt og fisk-det har jeg klart meg på før.
I tillegg så går jeg i gang igjen med gåturer i bratt terreng, masse bakker, håper det gir effekt😉

__________________
nissemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiet Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 23:45   #131
TSG
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 32
TSG er på en erverdig vei

Sv: Eurodiet 2015-tråden

Lykke til nissemor. Er helt enig i at hotellopphold er vanskelige. Bodde på hotell i helgen, og det holdt hardt. Men, jeg går fremdeles nedover i vekt (om enn senere enn de første nitten kiloene fløy av).

TSG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 23:56   #132
TSG
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 32
TSG er på en erverdig vei

Sv: Eurodiet 2015-tråden

Lite liv her, men sjekker innom for å skryte massivt av at jeg nå har tatt av 26 kilo siden slutten av januar. Fire kilo igjen til målet mitt (80 kg), men siden jeg nå både er mye mer aktiv og b) faktisk bryr meg om det jeg stapper i munnen, så går jeg kanskje enda noen kilo ned.
Er i fase 3a nå.

TSG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 16:58   #133
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Eurodiet 2015-tråden

Da takker jeg offisielt for meg i ED-verden. Har slitt med dalende vitaminnivåer og skyhøy-cpeptid tross at jeg har vært strikt med produktene, i tillegg til økende leddsmerter og manglende nedgang. Så ved påsketider bare gikk jeg over til streng LCHF, med innslag av eggfaste (med i et ED perspektiv obskjøne mengder majones ) ved et par anledninger. Og på 5 uker har c-peptid-nivået nesten halvvert seg, og vitaminnivået gått betraktelig opp.... Kroppen min trenger visst fettet. Og ikke proteinet og tilsetningsstoffene.
Men det som ikke var positivt var økt urinsyrenivå (som nok ga leddsmertene), men det tilskriver jeg det skyhøye proteininntaket ift andre næringstoffer som man har på denne kuren.

Men, noe positivt har det da vært, det hjalp til å sjokkere kroppen i gang igjen. Og 17 kg på litt over et år er da en begynnelse, selv om det virker smått sett på hvor mye det burde vært.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 13:18   #134
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Eurodiet 2015-tråden

Jeg sier: Gratulererer!
Da har ED vært en bra periode for deg allikevel. Du har vært superflink... Lykke til videre med LCHF og gode blodresultater.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eurodiet ... meller88 Eurodiett 3 13-06-17 09:31
Eurodiet Agnes Dr Lindbergs 2 08-02-11 11:47
I gang med eurodiet maik Eurodiett 12 15-04-08 00:15
Eurodiet Fase 1 Kajamoor Spørsmål og svar 1 04-10-06 17:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no